Citat:
Ja, det lär vara svårt att komma in på JP nu i höst men under våren är antagningspoängen lägre både för HP och betygskvoterna så det är ju ett alternativ att plugga upp dina kurser under den kommande hösten eller att plugga upp HP. Betygen känns dock som ett säkrare kort, men det beror ju på vad du får på HP om en månad.Haft den tanken, problemet är att det kan ta tid att fixa alla de kurserna, de flesta universiteten kräver 20,6+, sedan får jag ser hur det går till sommaren. Egentligen gick hela provet åt helvete, resultatet speglar verkligen inte min intelligens (finns idioter överallt som tror att ett prov bedömmer allt) problemet är att Hp är Hp, det är så det mäts. Ska verkligen fokusera på grunderna i matten, göra massa gamla prov, lära mig av mina misstag. Några tips när det gäller själva provet? Förberedning? (utöver det som vanligtvis kommer upp här på forumet?)
Det bästa tipset är enligt mig att läsa några tiotal sidor i den stora tråden om högskoleprovet, den innehåller många goda råd och intressanta diskussioner om högskoleprovet. Du borde öva på din provteknik, kanske bör du göra provet i en annorlunda ordning t.ex. DTK först eller dylikt. Gå till provet så bekväm som möjligt och se till att du kollat upp eventuella lunchställen. Såg att du skrev "la" i trådstarten, skriver du i Göteborg så kanske vi hamnar i samma provsal nu i vår
Äh, det är väl inställningen bland gemene man? Matematik är ju inte särskilt viktigt för folk som inte använder det i yrket, det är alltså helt onödigt att lägga massa tid på att lära sig ett så invecklat språk som matematik för att sedan inte ha någon nytta för det ö.h.t.