2016-02-23, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegarn1337
tack, skall inhandlas! Ska jag satsa på en kräm som är ofärgad om jag gillar färgen skon redan har nu?
Finns egentligen inget rätt och fel här. Vissa gillar det utseende en sko får av ofärgad kräm. Själv har jag inte experimenterat så mycket med det. Om jag måste rekommendera något rekommenderar jag en kräm som är så nära skon som möjligt i nyans.
Citera
2016-02-23, 23:30
Medlem
Vad tror ni om dessa som fyllebroggar?
https://www.meermin.es/articulo.php?idArt=4639#
Kommer avsaknaden av en gummisula i mitten av sulan bli ett problem under slaskiga vinterdagar och på klibbiga bargolv?
Citera
2016-02-23, 23:58
Medlem
Sapphiruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalaspuffarmm
Kommer avsaknaden av en gummisula i mitten av sulan bli ett problem under slaskiga vinterdagar och på klibbiga bargolv?

Kommer bli utmärkt. Som värst blir sulan blöt, men om du inte sliter den mot något, typ går i slask och börjar gnugga sulan mot ett staket, kommer det gå bra ändå. Lädersulor går ju inte upp i rök bara för att de blir blöta, men de slits snabbare då.
Citera
2016-02-24, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sapphirus
Kommer bli utmärkt. Som värst blir sulan blöt, men om du inte sliter den mot något, typ går i slask och börjar gnugga sulan mot ett staket, kommer det gå bra ändå. Lädersulor går ju inte upp i rök bara för att de blir blöta, men de slits snabbare då.

Dom kommer främst användas som reservskor och på fyllan, så att sulan kommer slitas snabbare blir inget större problem.
Tack för svar!
Citera
2016-02-24, 08:12
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalaspuffarmm

"Fyllebroggar", vilket underbart ord. Det är något man borde se mer i guider och folks tips om skogarderober. Äger ett par själv
Citera
2016-02-24, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
"Fyllebroggar", vilket underbart ord. Det är något man borde se mer i guider och folks tips om skogarderober. Äger ett par själv

Fyllebroggarna ska man inte underskatta. Speciellt inte som student - att bära trevliga skor på nation kan man glömma. Att man då och då även spenderar natten hos en tjej hjälper inte de skoblockslösa fyllebroggarna heller.

Meermin, Velasca och Barker är väl standard för denna typ av sko.
Citera
2016-02-24, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbeercules
Fyllebroggarna ska man inte underskatta. Speciellt inte som student - att bära trevliga skor på nation kan man glömma. Att man då och då även spenderar natten hos en tjej hjälper inte de skoblockslösa fyllebroggarna heller.

Meermin, Velasca och Barker är väl standard för denna typ av sko.
Att skippa skoblocken enstaka tillfällen är ingen fara, men det finns ju ingen anledning att inte ha ett par skoblock även till dessa när de är hemma.
Citera
2016-02-24, 22:17
Medlem
Hur jämför sig Meermins Olfe läst storleksmässigt med Loake's Capital F läst, eller Yankos 961 läst?
Citera
2016-02-25, 16:12
Medlem
Om jag är ute efter att hitta ett par galoscher i Stockholm till mina nyinköpta Meermins, vart går jag då? Blir man tvungen att lägga ut 700 på ett par Swims från Davidsson, eller kan jag lika gärna gå till Clas Ohlson?
Citera
2016-02-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Om jag är ute efter att hitta ett par galoscher i Stockholm till mina nyinköpta Meermins, vart går jag då? Blir man tvungen att lägga ut 700 på ett par Swims från Davidsson, eller kan jag lika gärna gå till Clas Ohlson?
Vad är det för typ av skor, och när och varför har du tänkt använda galoscher?

Länka gärna en bild.
Citera
2016-02-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brogueman
Vad är det för typ av skor, och när och varför har du tänkt använda galoscher?

Länka gärna en bild.

Ett par Meermin oxfords till att börja med, men i längden även andra skor. Anledningen är att jag vägrar gummisula på lågskor, och har just nu inte råd att fylla upp garderoben med vettiga boots + i jobbet är lågskor att föredra.

Anledningen från början är ju den självklara, grus, salt, snö, och lera.
Citera
2016-02-26, 19:58
Medlem
GlasKupas avatar
Hur ser ni på ett par mockaloafers på ett kontor som inte är speciellt formellt, den här årstiden? Kavaj förekommer nästintill aldrig utan det är skjorta eller till och med tröja folk använder generellt. Jag måste verkligen köpa ett par oxfords...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in