Citat:
Ursprungligen postat av
Burnham
Hade tänkt att köpa ett par kvalitéskor, helst av märket C&J, från herr judit då de, enligt min erfarenhet, brukar ha plagg med minimalt slitage. Det enda problemet verkar vara att det är små "veck" eller vad man ska säga på lädret men det är helt klart värt för 1/3 av priset. Min fråga är då om det är möjligt att ta bort vecken utan att skada lädret. Sen har jag även en fråga om herr judits egna skoblock: hur bra är dem i förhållande till andra block? För mig är priset den största fördelen då man får extrapris på skoblock när man köper skor från dem.
Tack på förhand.
Menar du gångveck, de veck som är fram på skon, ovanför slutet av tårna ungefär? De blir du inte av med, och även om du blev av med den skulle du få nya. Se till att skorna är hyffsat vårdade och inte sönderslitna när du får dem - faller de isär är det inte värda 1/3, men annars låter det som ett bra pris.
Skoblock spelar ingen roll så länge det är ordentliga träblock. För riktigt fina skor är det trevligt med lästade skoblock som passar skorna nästintill perfekt. Jämför priset med skoblock från Skolyx eller Herrstil, de är prisvärda block.