2016-02-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
En kvinna jag högaktar och som vet vad hon talar om.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22274707.ab

Det där argumentet är så billigt det kan bli. Fast i sak har hon inget annat att komma med än sin övertygelse och den är det oerhört många som gått vilse på i den här saken.

Bevisvärdet är noll. Hon om någon borde kunna ha fått fram något av vikt angående detta men icke och då ersätts det vad... Övertygelse. Jo det finns höga flyggeneraler etc i Usa som är övertygade om att det finns flygande tefat och aliens på jorden.

LP är övertygad om att det var CP trots att en granskning av hennes vittnesmål över tiden visar att det är ren illusion och hjärnspöken frammanade av ledande information.

I sak vet vi att WTbservationer var en än idag hemlig och redan då känd spaningsoperation som tillskrivs bland annat en oidentifierad Barbrogrupp. Hur stämmer det in med övertygelse om något helt annat? Nja det är en avgrund där emellan.

Tror och övertygelse kan man utöva i kyrkan. Mord löser man med fakta och hypotesprövning dvs vetenskapligt.
Citera
2016-02-23, 23:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det där argumentet är så billigt det kan bli. Fast i sak har hon inget annat att komma med än sin övertygelse och den är det oerhört många som gått vilse på i den här saken.

Bevisvärdet är noll. Hon om någon borde kunna ha fått fram något av vikt angående detta men icke och då ersätts det vad... Övertygelse. Jo det finns höga flyggeneraler etc i Usa som är övertygade om att det finns flygande tefat och aliens på jorden.

LP är övertygad om att det var CP trots att en granskning av hennes vittnesmål över tiden visar att det är ren illusion och hjärnspöken frammanade av ledande information.

I sak vet vi att WTbservationer var en än idag hemlig och redan då känd spaningsoperation som tillskrivs bland annat en oidentifierad Barbrogrupp. Hur stämmer det in med övertygelse om något helt annat? Nja det är en avgrund där emellan.

Tror och övertygelse kan man utöva i kyrkan. Mord löser man med fakta och hypotesprövning dvs vetenskapligt.

Sydafrikaspåret i kombination med en svensk hemlig organisation, är det orimligt menar du?

Sydafrikas regim ville ha bort OP, svenskt näringsliv ville ha bort OP, är det en omöjlig slutsats?
Citera
2016-02-23, 23:36
Medlem
p.norths avatar
För ett par år sen så nämnde gw persson om en man som är/var polis, han misstänkte denne
och han sa även att polismannen var i nästan i hans ålder och han levde då fortfarande etc..
Jag fick en känsla att i kvällens program så antydde gw om denne och att han håller fast i samma en.
Hatisk man som avskydde Olof. Jag tänkte på denna artikeln http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16177750.ab
Citera
2016-02-23, 23:41
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Såpass. Inte utan att jag undrar hur mycket som går att lita på Ulf Lingärde. Någon ur detta team borde blottlagts kan jag tycka.
Precis...i en annan artikel står det " Datakonsult Ulf*Lingärde?Jag byter regelmässigt informationer med 25 andra*Palmeutredarede" ....och det kan ju innebära att det inte är märkvärdigare än det vi sysslar med här.
Citera
2016-02-23, 23:49
Medlem
p.norths avatar
Tycker att det är lite märkligt uttalande, hur kan han "veta" ?
"Och de där kulorna som man sa sig ha hittat i rännstenen, det tror jag inte är de kulorna. De tror jag kan vara planterade. Anledningen varför man gjort så vet jag inte. Jag är övertygad om att det är Christer Pettersson. Allt tyder ju på honom, Lisbeth Palme är säker på det och man får inte glömma att han är dömd för mordet i tingsrätten."
Citera
2016-02-23, 23:59
Medlem
mvagrippas avatar
Det finns en tydlig korrelation mellan Alf Enerströms uttalande och Cenneth Neilbergs uttalande gällande Palmehatare med uppdrag. Mellan Enerström och Neilberg finns även tydlig personkoppling, nämligen, MC-stjärnan och konsthandlaren Milan Heidenreich, informatör hos rikskrim och SÄPO, med rötterna i Tjeckoslovakien.

https://www.youtube.com/watch?v=UWJfMBe9cL0&feature=youtu.be&t=2m23s

https://www.youtube.com/watch?v=U-TcPrSZELI&feature=youtu.be&t=6m42s

Neilberg får höra, totalt 5 personer, 2 poliser, ytterligare 3 man( Neilberg tror "troligtvis från utlandet"). Någon/några i denna grupp "jobbar inpå" OP, vilket kan tyda på SÄPO koppling. Neilberg behöver inte fundera, allt ska vara ordnat.

Alf Enerström får besök av en grupp på 5 personer, varav 2 är poliser. En av AEs polisbesökare lever och den andra är antingen död eller så vet inte AE om polismannen lever. Av hans uttalande att han känner igen den ena polismannen antyder att polismannen bor i Stockholmsområdet.

Att två sådana grupperingar, med likartad till identisk sammansättning samtidigt konspirerar mot Olof Palme är givetvis möjligt, att två sådana grupperingar med likartad till identisk sammansättning samtidigt konspirerar mot Olof Palme och har kontakt med Milan Heidenreich förefaller dock inte lika möjligt. Mycket tyder på att det är samma grupp, även om möjligheten att Enerström eller Neilberg "lånat" den andres uppgifter måste beaktas.

Sen har vi nedanstående uppgifter om klöverknekten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17560321.ab

Polismannen DK säger sig företräda en grupp som kartlagt OP och nu vill få bort honom. "Johan" behöver inte fundera, allt ska vara ordnat. DK kan inte vara den polisman som Alf Enerström känner igen, däremot kan han vara den den andra polismannen som Alf inte nämner som levande eller död.
Citera
2016-02-24, 00:12
Medlem
p.norths avatar
För det fanns en liten grupp som förföljde Olof, han kände igen ansikten på dom och kände ett obehag, det hade ju själv berättat för den norska statsministern strax innan. Förmodligen så väntade dom på rätt tillfälle att knäppa Olof, att det blev just den kvällen var nog 50/50
Citera
2016-02-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Jag fastnar över några saker i Ulf Dahlstens text.

Han verkar påstå att Christer Pettersson ska ha hämtat mordvapnet hemma hos knarkhandlaren Sigge Cedergren, efter att han sett makarna palme utanför Grand.
Vad Dahlsten då bortser ifrån är att Knarkspan hade lägenheten under bevakning fram till 2230-45 enligt ansvariga polisens Margareta Eklunds uppgifter. Sedan ser nästa länk i kedjan , flygledaren Lars-Erik Eriksson,sin Grandman från ca 2250 och pekar mot CP.

Dahlsten bekräftar att han larmats om mordet från Sabbatsberg av SÄPO!!! Nu är SÄPO helt plötsligt tidigt på plats!!!! I dagens DN säger han:

"På sjukhuset bad Lisbet Palme säkerhetstjänsten att ringa upp mig och be mig komma dit. Det var så jag fick veta om mordet. Men innan jag åkte till sjukhuset ringde jag Ingvar Carlsson och informerade honom om mordet och på hans uppdrag kallade jag samman regeringen."

Men i sina förhör med juristkommissionen 1986 hade han fått uppgiften om MOP vid midnatt av pressekreteraren Kjell Lindström. Även om jurkomm-förhören inte var edsvurna är det anmärkningsvärt om en statssekreterare kommer med falska uppgifter om hur han får veta om att hans statsminister mördats.

Att han tar upp Lars Tingströms sk testamente ökar inte heller trovärdigheten när vi vet att efter många om och men erkände Pelle Svensson att han skrivit det. Trodde faktiskt inte den skrönan skulle dyka upp igen men man kan inte upphöra att förvånas.

Jag är lite skeptisk till att Knarkspan avbröt den tiden, det är väl då affärerna börjar, telefonavlyssningen fortsatte till 8:13 dagen efter:
http://lennartremstam.blogspot.se/2015/04/antinge-ljuger-sigge-cedergren-eller-sa.html
Klubb Oxen var säkert telefonavlyssnad också.
Hur gick telefonavlyssningen till?
Spelade man in och snabbspolade bandet efteråt eller
lyssnade man på samma gång som man spelade in?
Senast redigerad av sovvandring 2016-02-24 kl. 00:18.
Citera
2016-02-24, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sydafrikaspåret i kombination med en svensk hemlig organisation, är det orimligt menar du?

Sydafrikas regim ville ha bort OP, svenskt näringsliv ville ha bort OP, är det en omöjlig slutsats?

Ja det finns inga som helst konkreta påtagliga tecken på annat än att det är något i stil med vad GW skissar. En mindre krets med lokal kännedom.

I verkligheten har till och med de mest kompetenta organisationerna i världen som t ex KGB/GRU och Mossads lönnmördarteam lämnat konkreta påtagliga spår efter sig som är tydliga men kanske inte räcker för åtal.

Att ens göra kopplingen enbart på upplevda stämningar och spekulationer om motiv är lönlöst. Fastnar man i sådana resonemang kan man lika gärna "tro" på att 911 var icensatt. I 30 år har sådana spekulationer odlats utan att någon kunnat komma med något som helst konkret som kopplar dessa till vare sig övervakning eller mordplats. I bästa fall är det långsökta slutsatser och otillförlitliga källor men det till trots är övertygelsen 100% ig.

Är man det minsta analytisk och granskar påståendena blir det allt orimligare. De herrar som pekas ut och pekar mot varandra har visat upp helt andra modus. EDC t ex åkte med sin hord ofta berusade slaktare och kidnappade, torterade och mördade och hade sedan grillparty med öppen bar där spriten flödade. De var barbariska mördare inte listiga mördare hämtade ur någon trist agentrulle.

Det hindrar inte att den som ville åt OP med politiska motiv inte också kan ha sympatiserat med sydafrikas sak bara att Sydafrikanska intressen inte inte organiserat deltog.

Där kan också mycket väl finnas kopplingar på ett personligt plan till kretsar som av andra skäl ville åt Palme utan att dessa deltagit eller anstiftat.
Citera
2016-02-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Precis...i en annan artikel står det " Datakonsult Ulf*Lingärde?Jag byter regelmässigt informationer med 25 andra*Palmeutredarede" ....och det kan ju innebära att det inte är märkvärdigare än det vi sysslar med här.

Nej verkligen inte men han antyder ju också att han jobbat med analys på uppdrag av Elmer som väl då var definitivt borta från scenen. Det gör det lite knepigare.

Det finns många frågetecken kring detta.
Citera
2016-02-24, 00:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Ja det finns inga som helst konkreta påtagliga tecken på annat än att det är något i stil med vad GW skissar. En mindre krets med lokal kännedom.

I verkligheten har till och med de mest kompetenta organisationerna i världen som t ex KGB/GRU och Mossads lönnmördarteam lämnat konkreta påtagliga spår efter sig som är tydliga men kanske inte räcker för åtal.

Att ens göra kopplingen enbart på upplevda stämningar och spekulationer om motiv är lönlöst. Fastnar man i sådana resonemang kan man lika gärna "tro" på att 911 var icensatt. I 30 år har sådana spekulationer odlats utan att någon kunnat komma med något som helst konkret som kopplar dessa till vare sig övervakning eller mordplats. I bästa fall är det långsökta slutsatser och otillförlitliga källor men det till trots är övertygelsen 100% ig.

Är man det minsta analytisk och granskar påståendena blir det allt orimligare. De herrar som pekas ut och pekar mot varandra har visat upp helt andra modus. EDC t ex åkte med sin hord ofta berusade slaktare och kidnappade, torterade och mördade och hade sedan grillparty med öppen bar där spriten flödade. De var barbariska mördare inte listiga mördare hämtade ur någon trist agentrulle.

Det hindrar inte att den som ville åt OP med politiska motiv inte också kan ha sympatiserat med sydafrikas sak bara att Sydafrikanska intressen inte inte organiserat deltog.

Där kan också mycket väl finnas kopplingar på ett personligt plan till kretsar som av andra skäl ville åt Palme utan att dessa deltagit eller anstiftat.

Men om det är i någon del av den svenska säkerhetstjänsten som svaret står att finna så är det väl inte osannolikt att det har skett i samförstånd och samverkan med till exempel Sydafrikas dito, det kan ha funnits gemensamt intresse så att säga?
Citera
2016-02-24, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Tycker att det är lite märkligt uttalande, hur kan han "veta" ?
"Och de där kulorna som man sa sig ha hittat i rännstenen, det tror jag inte är de kulorna. De tror jag kan vara planterade. Anledningen varför man gjort så vet jag inte. Jag är övertygad om att det är Christer Pettersson. Allt tyder ju på honom, Lisbeth Palme är säker på det och man får inte glömma att han är dömd för mordet i tingsrätten."

Tro är en sak. Logisk analys och granskning av olika faktorer som vi gjort här i tråden utesluter att de var planterade. Men så är det. Den som tror blir blind för sakligheten och fortsätter tro på PKK, Familjedramer, Mötescenarion, Sydafrika eller CP och minsta halmstrå framstår som ett ton bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in