2016-02-24, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men om det är i någon del av den svenska säkerhetstjänsten som svaret står att finna så är det väl inte osannolikt att det har skett i samförstånd och samverkan med till exempel Sydafrikas dito, det kan ha funnits gemensamt intresse så att säga?

Nej det hade nog lämnat konkreta spår!

Som jag sa kan den eller de som utförde detta också ha sympatiserat med sådana intressen men det betyder inte att de ingått i en konspiration för den sakens skull.
Citera
2016-02-24, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
För det fanns en liten grupp som förföljde Olof, han kände igen ansikten på dom och kände ett obehag, det hade ju själv berättat för den norska statsministern strax innan. Förmodligen så väntade dom på rätt tillfälle att knäppa Olof, att det blev just den kvällen var nog 50/50

Det där är svårt. Jag tror inte ens OP brydde sig så mycket. Som det vittnats om fanns det kretsar som Åkes gubbar som regelmässigt följde både OP och andra sossar med kamera och WT ganska öppet. EAP-are som störde möten etc.
Citera
2016-02-24, 00:45
Medlem
Kom igen Donald. Du är en alldeles för sympatisk och medkännande människa för att förnedra dig med halvsanningar. Sträck på ryggen och visa att du är en människa medan tid är. Harry hade respekterat det!
Citera
2016-02-24, 01:03
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Jag är lite skeptisk till att Knarkspan avbröt den tiden, det är väl då affärerna börjar, telefonavlyssningen fortsatte till 8:13 dagen efter:
http://lennartremstam.blogspot.se/2015/04/antinge-ljuger-sigge-cedergren-eller-sa.html
Klubb Oxen var säkert telefonavlyssnad också.
Hur gick telefonavlyssningen till?
Spelade man in och snabbspolade bandet efteråt eller
lyssnade man på samma gång som man spelade in?

På dagen satt man ibland med , men på nätterna rullade bandspelaren och lyssnades av på morgonen.
Det är inte bara du utan även chefen på knarkspan, dalmasen Helge Eriksson, blev minst sagt skeptisk när han fick klart för sig att övervakningen av Sigge Cedergren avbrutits i förtid.

Eriksson var en erkänt duktig polis som ingått i regeringens narkotikakommission som några år före MOP letts av Hans Holmer. Att HE hade vid flera tillfällen hävdat sina åsikter även när de gick stick i stäv med chefen uppskattades inte av Holmer.
Citera
2016-02-24, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nu har Donald ändrat detta till att han var ledig men stött på två namngivna (numera döda) personer som hört till Barbrogruppen och som inom ramen för SB hade övat radiosamband och kombinerat det med privat knarkspaning.

Varifrån kommer uppgiften att personerna Donald sprang på numera är döda? Hittar den inte i Aftonbladets artikel.
Citera
2016-02-24, 01:19
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Någon som har mer info om Alexander Balmages?

Om det är samma AB så skulle vi göra lite elektronikaffärer på tidigt 90-tal, men rann ut i sanden , man träffade många via bekanta. Han verkade trevlig och var städad .

Detta med KGB , någon som vet mer om det? Jag såg hans fru efterlysa han i en svensk tidning och har för mig att KGB hade tuffsat till han men är osäker nu då det var tidigt 90-tal.
Senast redigerad av Harfager 2016-02-24 kl. 01:23.
Citera
2016-02-24, 01:41
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Jag tycker det är helt uppenbart vilka GW syftar på
Citera
2016-02-24, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn

Ja han nämner militär och säkerhetsfolk. Det är även min teori och jag håller med GW då han aldrig eller ytterst sällan spekulerar i brottsmål. Han är ju faktiskt väldigt saklig och seriös i sina antaganden och tillhör det utrotningshotade släktet förtroendeingivande personer i mediaträsket.
Senast redigerad av Callidac 2016-02-24 kl. 01:59.
Citera
2016-02-24, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn

Ja och LGWP ska ha ringt upp Bresky 1996 och sagt "jag ger upp" och att de var på rätt spår.
Citera
2016-02-24, 05:43
Avslutad
Jag tycker det låter lite fabricerat att CP skulle ha frågat om Palmes vanor några år innan mordet.
Citera
2016-02-24, 05:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Ja och LGWP ska ha ringt upp Bresky 1996 och sagt "jag ger upp" och att de var på rätt spår.

Utveckla det där så man förstår.
Citera
2016-02-24, 05:49
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Kom igen Donald. Du är en alldeles för sympatisk och medkännande människa för att förnedra dig med halvsanningar. Sträck på ryggen och visa att du är en människa medan tid är. Harry hade respekterat det!

Ja, är det inte fan.

Uppenbarligen finns det personer som än idag vet. En hel del kan t.o.m. namnges.

Andra personer som WT-gubbarna är fortfarande anonyma efter 30 år. Liksom ett antal påstådda grupper. Där Holmers officiella uppmaning om att alla som iakttagit personer som sågs med WT skulle höra av sig. Där tipsen aldrig utreddes på allvar. Var ska man inte gömma en iakttagelse om inte i en massa iakttagelser. Det fanns 2 uppgifter om WT före denna uppmaning. Det var kanske den i Gamla Stan som var känslig. Hon som påstods vara en baglady.......

Man kan fråga sig vilka lojaliteter dessa insiktsfulla personer har. Eller vilka kunskaper de har om eventuella konsekvenser av sin lösmynthet. Vi vet att Näss först började skriva sina memoarer när han stod i dödens väntrum. Varför inte tidigare.

Det är uppenbart att det saknas fakta. Det skulle räcka med en central pusselbit för att det ena skulle ge det andra. Något som skulle få en hypotes att bli en bevisad sanning. Är det inte just detta vi sitter och väntar på.

Det du boboslacke insinuerar är en kittlande tanke. Hur många initierade följer denna tråden. Är man riktigt konspiratorisk kan man rentav tro att vissa inlägg här styr vissa personers beteende och kanske får dagens Säpo och tjänster att kika här rentav.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-02-24 kl. 06:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in