2016-02-23, 11:47
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Med Karlsson som dirigent för Nystart Stockholms styrelse och analysen av ledamöterna förstår jag inte vad han tror sig uppnå. Att han får en riks kontrollerad marionettstyrelse är klart. Men tomma tunnor skramlar högst och många tomma tunnor är det i Nystart Stockholm.
Om de vinner så säger jag grattis och god natt Stockholm.

Om du nu är medlem i Sthlm ingen av oss sakna dig och dina konspirationsteorier.
Citera
2016-02-23, 11:52
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Ert tjat om "judar" och "kommunister" bara avslöjar er själva, fattar du inte det? Och det hjälper ju inte en redan hårt kritiserad kandidat (ja, om han nu ens ställer upp).

Ytterligare ett exempel på ditt ständiga kloakeri. Jag skrev till dig, med anldening av detta, för två dar sen, men har fortfarande inte fått något svar:

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ditt svar är så hutlöst vansinnigt att man bara baxnar. Här är mitt inlägg som du svarade på. Nu är det din skyldighet att citera från det och visa var jag kallar dig och ditt anhang för judar och Expo-journalister! Antingen så plockar du fram ett sånt citat, eller så ber du om ursäkt.

Svara eller be om ursäkt!
Citera
2016-02-23, 11:57
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ytterligare ett exempel på ditt ständiga kloakeri. Jag skrev till dig, med anldening av detta, för två dar sen, men har fortfarande inte fått något svar:

Svara eller be om ursäkt!

Du tillhör samma SD-sabbar maffia som provokatören "Tjockis-Mattias", ni spelar bara olika roller. Och så länge ni verkar tillsammans mot SD så får ni leva med att bli sedda som ett kollektiv. Det är du som tagit det beslutet själv, ingen har tagit det åt dig.

Nu tror jag inte att det ger så mycket mer för mig eller någon annan att jag svarar på dina verbala spyor. Lycka till den 20:e, nu rorar du mig inte längre.
Citera
2016-02-23, 12:00
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Du tillhör samma SD-sabbar maffia som provokatören "Tjockis-Mattias", ni spelar bara olika roller. Och så länge ni verkar tillsammans mot SD så får ni leva med att bli sedda som ett kollektiv. Det är du som tagit det beslutet själv, ingen har tagit det åt dig.

Nu tror jag inte att det ger så mycket mer för mig eller någon annan att jag svarar på dina verbala spyor. Lycka till den 20:e, nu rorar du mig inte längre.

Slingra dig inte i ditt skamlösa ljugande. Berätta nu var jag skulle ha kallat dig och ditt anhang för judar och Expo-journalister. Just nu är det uppenbart för alla att du blåljuger!
Citera
2016-02-23, 12:20
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Slingra dig inte i ditt skamlösa ljugande. Berätta nu var jag skulle ha kallat dig och ditt anhang för judar och Expo-journalister. Just nu är det uppenbart för alla att du blåljuger!

För de som kan läsa innantill....

Citera
2016-02-23, 12:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Så var har jag skrivit att du och ditt anhang är judar och Expo-journalister?

Förstår du inte att nu när du blivit avslöjad som lögnare med brallorna nerdragna, så undergräver det precis allting du säger. Det är nu en del av ditt rykte och din karaktär, att du är en lögnare. Det är ett faktum. Och ingen lyssnar på en lögnare.
Citera
2016-02-23, 12:49
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Utvecklingen inom Sverigedemokraterna är inte förvånande det tillhör den svenska pseudodemokratin att alla partier ska vara fulla av menlösa imbeciller så att inga missförhållanden blir seriöst ifrågasatta och inga riktiga förändringar sker utan status quo kan bevaras.

Kan någon nämna en politisk representant i Sverige som är seriös, ärlig och intelligent? Nä just det. Man utesluter alla ärliga seriösa personer som har någon integritet och mental potential det sker inte bara i Sverigedemokraterna utan i alla partier.
Citera
2016-02-23, 12:56
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Utvecklingen inom Sverigedemokraterna är inte förvånande det tillhör den svenska pseudodemokratin att alla partier ska vara fulla av menlösa imbeciller så att inga missförhållanden blir seriöst ifrågasatta och inga riktiga förändringar sker utan status quo kan bevaras.

Kan någon nämna en politisk representant i Sverige som är seriös, ärlig och intelligent? Nä just det. Man utesluter alla ärliga seriösa personer som har någon integritet och mental potential det sker inte bara i Sverigedemokraterna utan i alla partier.

Nu skall vi inte måla fan på väggen helt, det finns fortfarande några undantag. Det är ju detta medlemmarnas styrelseförslag handlar om.
Citera
2016-02-23, 13:05
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Det kan nog vara på sin plats att jag förtydligar vad jag menar med begreppet "kastrerad" så att missförstånd inte uppstår.

David Lång, likt många andra av den s.k. bunkern, är beroende av partiet. Han har ingen framtid som väntar honom utanför SD. Vad han än tycker, vad han än säger, vilken kritik han än riktar mot partiet och partiledningen så kvarstår ett faktum: Man biter inte den han som föder en. Och det gör inte Lång. All kritik han riktar är enbart ord, ord som han aldrig kommer göra verklighet av. Detsamma gäller Jansson, Larsson och många andra av vilka Larsson faktiskt varit en av de mest frispråkiga och därför en av de som är mest ute i kylan.

Allt de säger, det är bara snack. Försvarade ungdomsförbundet? Vi såg inte mycket av det på landsdagarna. Stöd till alternativförslaget? Nej, inget där heller. Kontroversiella, men ack så välbehövliga motioner? Nej, verkligen inte. Hellre låtsas som att det regnar.

Det spelar ingen som helst roll vad de privat tycker, eller ens halvoffentligt säger när de, partiledningen och även alla andra med huvudet på skaft vet om att det alltid kommer stanna där. Och att de aldrig skulle lyfta ett finger för att hjälpa de som vill gå från ord till handling. Sådan tandlös kritik är tvärtom nyttig för Karlsson eftersom han kan peka på exempelvis Lång när medlemmar kritiserar åsiktskorridoren.

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
De är, kort och gott, kastrerade allesammans.

Jag förstår nyttan med en kastratkör. När man är ett litet parti så är det nyttigt att alla sjunger samma visa för att få fram budskap, där i kastraternas nytta för att nå framgång.
Idag när SD är ett stort parti är dessa kastrater direkt hämmande för partiets utveckling och framgång.
SD behöver fler karismatiska starka ledare runt om i landet och framför allt i Stockholm för att nå framgång. Starka ledare är inte ett hot, tvärt om en motkraft som hindrar att SD blir en sekt. Sekter ser vi idag hos Socialdemokraterna och Moderaterna och hämmar partiernas framgång där toppstyrning är ett faktum. För att Sverigedemokraterna fortsättningsvis ska växa så måste vi släppa fram folkrörelsen i partiet och förhindra toppstyrning. Att stoppa kritik mot ledningen eller partiets inriktning är inte utvecklande. Inget är hugget i sten utan måste förändras med tiden. Att bannlysa framtidens ledare gör att återväxten försvinner och skickar en skrämmande signal genom partiets alla led. Att ha en ledning är mycket viktigt där beståndet skall vara ledare som visar vägen med ledarskap och inte vara åklagare och domstol.
För Stockholms skull och landets skull så hoppas jag att nuvarande styrelse vinner men kompletteras med starka do:ers.
Senast redigerad av Alfacred 2016-02-23 kl. 13:15.
Citera
2016-02-23, 13:08
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Nu skall vi inte måla fan på väggen helt, det finns fortfarande några undantag. Det är ju detta medlemmarnas styrelseförslag handlar om.

Om demokratin fungerade i Sveriges så skulle Sveriges politiker bestå av Sveriges mest intelligenta personer. Inte som nu; mediokra lögnaktiga hästhandlartyper som bara tänker på sin egen plånbok som helt struntar i sanningen och allmänhetens bästa. Utvecklingen inom inom Sverigedemokraterna är inte ett isolerat fenomen utan en del av detta osunda korrumperade samhällsklimat. Sverigedemokraterna har gått från att vara ett parti som ville förändra någon till att vara ett parti av opportunister och jasägarare som är en del av systemet och vars drivkraft är deras egen personliga karriär och kortsiktiga ekonomiska vinning.
Citera
2016-02-23, 13:20
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
David Lång, likt många andra av den s.k. bunkern, är beroende av partiet. Han har ingen framtid som väntar honom utanför SD. Vad han än tycker, vad han än säger, vilken kritik han än riktar mot partiet och partiledningen så kvarstår ett faktum: Man biter inte den han som föder en. Och det gör inte Lång. All kritik han riktar är enbart ord, ord som han aldrig kommer göra verklighet av. Detsamma gäller Jansson, Larsson och många andra av vilka Larsson faktiskt varit en av de mest frispråkiga och därför en av de som är mest ute i kylan.

David har en akademisk examen (i ekonomi) och skulle inte ha några problem med att hitta ett nytt arbete, det samma gäller Jocke Larsson som har en lärarexamen. Vad det gäller Jakob Eriksson så är han redan idag bolagsjurist på ett av de största och mest kända företaget i landet. Vi pratar om utbildade, välmeriterade och erkänt uppskattade människor här. De skulle inte behöva sitta och ta lön för lokala uppdrag.

OCH, minns att den nya styrelsen kommer att jobba utan lön tillskillnad från den avgående styrelsen. Det säger ju det mesta.

Citat:
Allt de säger, det är bara snack. Försvarade ungdomsförbundet? Vi såg inte mycket av det på landsdagarna. Stöd till alternativförslaget? Nej, inget där heller. Kontroversiella, men ack så välbehövliga motioner? Nej, verkligen inte. Hellre låtsas som att det regnar.

SDU togs inte ens upp på Landsdagarna, om du var där. Däremot så försvarade David SDU när frågan var uppe i PS.

Citat:
Det spelar ingen som helst roll vad de privat tycker, eller ens halvoffentligt säger när de, partiledningen och även alla andra med huvudet på skaft vet om att det alltid kommer stanna där. Och att de aldrig skulle lyfta ett finger för att hjälpa de som vill gå från ord till handling. Sådan tandlös kritik är tvärtom nyttig för Karlsson eftersom han kan peka på exempelvis Lång när medlemmar kritiserar åsiktskorridoren.

Snacka om att ljuga och förtala människor som, till skillnad från andra, varit med och göra SD till en maktfaktor i svensk politik. Men har man inga seriösa argument så....

Citat:
Jag förstår nyttan med en kastratkör. När man är ett litet parti så är det nyttigt att alla sjunger samma visa för att få fram budskap, där i kastraternas nytta för att nå framgång.
Idag när SD är ett stort parti är dessa kastrater direkt hämmande för partiets utveckling och framgång.
SD behöver fler karismatiska starka ledare runt om i landet och framför allt i Stockholm för att nå framgång. Starka ledare är inte ett hot, tvärt om en motkraft som hindrar att SD blir en sekt. Sekter ser vi idag hos Socialdemokraterna och Moderaterna och hämmar partiernas framgång där toppstyrning är ett faktum. För att Sverigedemokraterna fortsättningsvis ska växa så måste vi släppa fram folkrörelsen i partiet och förhindra toppstyrning. Att stoppa kritik mot ledningen eller partiets inriktning är inte utvecklande. Inget är hugget i sten utan måste förändras med tiden. Att bannlysa framtidens ledare gör att återväxten försvinner och skickar en skrämmande signal genom partiets alla led. Att ha en ledning är mycket viktigt där beståndet skall vara ledare som visar vägen med ledarskap och inte vara åklagare och domstol.
För Stockholms skull och landets skull så hoppas jag att nuvarande styrelse vinner men kompletteras med starka do:ers.

Jag har inte kunnat se att du stöttat någon som kan sägas vara karismatisk.
Citera
2016-02-23, 14:47
Medlem
Extasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitvisbitsk
Nej, han får nog försöka finna en utkomst inom SD så länge det går, där är de uppenbarligen inte så moraliskt nogräknade kring vad företrädare företar sig.
"Det socialkonservativa partiet"

Jaja. I jämförelse med vissa som varit aktuella för styrelsen förut.. let's not get into that.. Men är det något man associerar med bunkern så är det ju omoraliskt beteende i alla dess former. Denna typ av offentligt skitsnack och falsk ryktesspridning, anonymt karaktärsmördande som folk ägnar sig åt här i tråden har ju Hahnes "drängar" ägnat sig åt sedan 2011. Annat av liknande (om än långt mildare) karaktär får ses som en reaktion på detta.

JOB kommenterar tråden återigen:

Citat:
Haglund har starka sakpolitiskt neokonservativa tendenser. Hon står så långt från Hahne politiskt, inte minst ifråga om Mellanösternpolitiken, att det inte kan ha funnits någon som helst djupare politisk grund för hans upptagande av henne i sitt styrelseförslag och för hennes stöd till honom. Allt handlade om deras missnöje med Maria Danielsson, och inte ens det missnöjet kan ha varit mer än delvis av gemensamt slag.

Kanske är en ovanlig SD-anhängare på det sättet, men "Mellanösternpolitik" står nog ganska långt ner på listan över politikområden jag bryr mig om när jag ska samarbeta med någon politiskt i en lokal styrelse, så länge inte vederbörande springer runt och snackar om "ZOG" och sån skit då. Men alla har vi våra prioriteringar..
Senast redigerad av Extasis 2016-02-23 kl. 14:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in