2016-02-22, 18:51
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Du blandar ihop mig med KlausStein. Jag har aldrig kallat Joakim Larsson för kastrerad gubbe, och skulle aldrig göra det. Joakim Larsson är hedersman nog att delta med regelbundenhet här på Flashback, så han ska behandlas med respekt.

Det kan nog vara på sin plats att jag förtydligar vad jag menar med begreppet "kastrerad" så att missförstånd inte uppstår.

David Lång, likt många andra av den s.k. bunkern, är beroende av partiet. Han har ingen framtid som väntar honom utanför SD. Vad han än tycker, vad han än säger, vilken kritik han än riktar mot partiet och partiledningen så kvarstår ett faktum: Man biter inte den han som föder en. Och det gör inte Lång. All kritik han riktar är enbart ord, ord som han aldrig kommer göra verklighet av. Detsamma gäller Jansson, Larsson och många andra av vilka Larsson faktiskt varit en av de mest frispråkiga och därför en av de som är mest ute i kylan.

Allt de säger, det är bara snack. Försvarade ungdomsförbundet? Vi såg inte mycket av det på landsdagarna. Stöd till alternativförslaget? Nej, inget där heller. Kontroversiella, men ack så välbehövliga motioner? Nej, verkligen inte. Hellre låtsas som att det regnar.

Det spelar ingen som helst roll vad de privat tycker, eller ens halvoffentligt säger när de, partiledningen och även alla andra med huvudet på skaft vet om att det alltid kommer stanna där. Och att de aldrig skulle lyfta ett finger för att hjälpa de som vill gå från ord till handling. Sådan tandlös kritik är tvärtom nyttig för Karlsson eftersom han kan peka på exempelvis Lång när medlemmar kritiserar åsiktskorridoren.

De är, kort och gott, kastrerade allesammans.
Citera
2016-02-22, 18:54
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Att Jockes namn ens kommit fram och förolämpats i denna tråd är ju löjligt, samma sak med Jansson och Karlsson. De bor in te i Sthlm, de har inte med aktivismen eller valet att göra.

Nu är det jag som har dragit upp Jansson och Larsson, så om du vill kritisera detta gör du bäst i att konkret besvara mina inlägg. Vad gäller Karlsson så är han högst involverad. Lång är Karlssons ordförandekandidat. Alternativförslaget är Karlssons styrelse. Att du inte vill tro att så är fallet förändrar inte faktum.
Citera
2016-02-22, 18:59
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Det här blir det enda inlägget som jag tänker göra i den här tråden, så eventuella frågor eller personangrepp kommer att förbli obesvarade.

Jag har fått en förfrågan om att vara mötesordförande vid Stockholm Stads årsmöte. Nu är det inte säkert att det blir så och årsmötet kan besluta om annat, men av det skälet (plus att jag faktiskt inte bor i Stockholm och därför inte egentligen vill lägga mig i vilken DS som väljs) så tycker jag att det är mycket olämpligt om jag har åsikter om några personval vid DÅ Stockholm Stad.

En sympatisk inställning. Det tillhör god sed att mötesordförande håller en neutral linje. Men hur stor är sannolikheten att alternativa mötesordförande delar din inställning, tror du? Gissa varför du och alla andra på din sida fått så mycket stryk genom åren. Ni har tvingats backa av en anledning.
Citera
2016-02-22, 19:36
Medlem
Jag vet inte om det framgår tidigare i tråden, men hursomhelst fungerar det som så att de som sitter som distriktsordförande i SD (Stockholms stad räknas som ett distrikt fast det handlar om en kommun för att det är så många som bor där och även är en egen riksdagsvalkrets) även utgör "valberedningsvalberedning" inför valet av valberedning på Landsdagarna 2017. Det är valberedningen som väljs på landsdagarna som kommer att föreslå en riksdagslista till valkonferensen i början på 2018.

Den valberedning för Stockholms stad som väljs nu 2016 kommer (tror jag) föreslå vilka som ska åka som delegater för Stockholmsstad på landsgarna hösten 2017. Vilka som får åka till landsdagarna som representanter för Stockholms stad hösten 2017 avgörs på Stockholms stads årsmöte 2017.
Citera
2016-02-22, 19:45
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nu är det jag som har dragit upp Jansson och Larsson, så om du vill kritisera detta gör du bäst i att konkret besvara mina inlägg. Vad gäller Karlsson så är han högst involverad. Lång är Karlssons ordförandekandidat. Alternativförslaget är Karlssons styrelse. Att du inte vill tro att så är fallet förändrar inte faktum.

Jag verkar mer insatt än dig, och det förklarar ju att du inte bara drar in Karlson i detta utan också Jocke och Micke.,
Citera
2016-02-22, 22:20
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Jag verkar mer insatt än dig, och det förklarar ju att du inte bara drar in Karlson i detta utan också Jocke och Micke.,

Jag bad dig svara på mitt inlägg om du ville diskutera ämnet. Det är uppenbart att du inte bemödat dig att göra detta. Jag har inget intresse av att svara dig om du inte klarar av att föra en ärlig dialog. Vänligen skriv inte till mig mer.
Citera
2016-02-22, 22:57
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag bad dig svara på mitt inlägg om du ville diskutera ämnet. Det är uppenbart att du inte bemödat dig att göra detta. Jag har inget intresse av att svara dig om du inte klarar av att föra en ärlig dialog. Vänligen skriv inte till mig mer.

Jag tror inte jag förstod att du ställde en fråga. Så ställ den igen, för jag är inte här för att bråka med någon utan för att verka för något bättre.
Citera
2016-02-23, 08:20
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitvisbitsk
Jan Olof Bengtsson tar på sig kloakoverallen igen i ett nytt bra inlägg, watch out kloakråttor! Bl a Frappant får sig en känga.

http://janolofbengtsson.com/2016/02/21/sd-och-kloaken/

Vilken byfåne. Varför finns det inga intelligenta människor i något av de partier som är representerade i riksdagen?
Citera
2016-02-23, 11:08
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Inbilla dig ingenting. Du har nu en hel kör av FB-medlemmar som avfärdar dig som en desinformatör och trådförstörare. Det borde säga dig något, trots din skruvade och självförhärligande verklighetsuppfattning. Du är fullständigt ensam i att heja på dig själv och berömma dig själv. Eller är det så i din fantasivärld att alla hyllar dig och berömmer dig här i tråden? Det vore i så fall i linje med allt annat du skriver här.

Nja, förutom du och Tjockis-Mattias (som reggade sig bara för att skapa bråk i SD via denna tråd) så är det få som är kritiska mot att jag vill stoppa lögnspridning och rena hot. Men då du och Mattias medvetet sprider lögner, i avsaknad av argument får vi gissa, så kan man ju kanske förstå er ilska.

Citat:
I ditt skruvade sinne blir allting sin raka motsats: du har "höjt nivån" på denna tråd, du står upp mot de "vulgära lögnerna" (när det i själva verket är du som presterar de mest absurda lögnerna, 1 2). Allting du skrivit i sakfrågan är precis lika bakvänt. Det enda du skriver ovan som är korrekt är hur du "lyckats tysta" folk som inte tycker som du, och denna formulering visar oss precis hur du tänker och hur du ser på debatter. Du har lyckats tysta diskussionen genom att fullständigt förpesta tråden med din närvaro, och ditt moralbefriade sinne är detta något heroiskt som du inbillar dig att du blir hyllad för. Du skulle ha passat utmärkt som politruk inom SUKP.

Som sagt, jag har bara påpekat att vi medlemmar i Sthlm är missnöjda med att styrelsen är så passiv och att en ekonomiskt oberoende passiv ordförande tar ut en rekordlön av pengar som tillhör oss.

Nåja, det är ju slut på det om en månad förmodligen.

Citat:
Men jag är tyvärr inte förvånad att du nu kommit ut här som den ultimate anti-intellektuelle förstöraren, för du tillhörde redan från början svärmors-falangen, dvs åsikten att Karlsson är dum men att Åkesson är jättebra. Bara de som är riktigt lättlurade kan inbilla sig en sådan bluff. Och Karlsson lindar dem med lätthet runt sitt finger, och gör dem till sina viljelösa slavar.

Nja, med två akademiska examen och över 400 HP så är jag knappast "anti-intellektuell" bara för att jag har högre krav på en styrelse i en miljonstad än att man bara skall sitta och lyfta pengar (som man inte ens behöver).

Med det är ju så, instabila människor som dig har ju bestämt att lägga er på lägsta tänkbara nivå - skönt att ni är så få.

Men snälla, försök i alla fall att inte förnedra er själva i denna grad under den tid som är kvar. Ert tjat om att alla medlemmar i Stockholm är "judar", "sionister", "liberaler", "Karlsson-lakejer" och nu "kommunister" också skämmer ju ut hela SD, inte för att det tycks bekymra er.
Senast redigerad av Y2W 2016-02-23 kl. 11:12.
Citera
2016-02-23, 11:28
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Nja, förutom du och Tjockis-Mattias (som reggade sig bara för att skapa bråk i SD via denna tråd) så är det få som är kritiska mot att jag vill stoppa lögnspridning och rena hot. Men då du och Mattias medvetet sprider lögner, i avsaknad av argument får vi gissa, så kan man ju kanske förstå er ilska.

Som sagt, jag har bara påpekat att vi medlemmar i Sthlm är missnöjda med att styrelsen är så passiv och att en ekonomiskt oberoende passiv ordförande tar ut en rekordlön av pengar som tillhör oss.

Nåja, det är ju slut på det om en månad förmodligen.

Nja, med två akademiska examen och över 400 HP så är jag knappast "anti-intellektuell" bara för att jag har högre krav på en styrelse i en miljonstad än att man bara skall sitta och lyfta pengar (som man inte ens behöver).

Med det är ju så, instabila människor som dig har ju bestämt att lägga er på lägsta tänkbara nivå - skönt att ni är så få.

Men snälla, försök i alla fall att inte förnedra er själva i denna grad under den tid som är kvar. Ert tjat om att alla medlemmar i Stockholm är "judar", "sionister", "liberaler", "Karlsson-lakejer" och nu "kommunister" också skämmer ju ut hela SD, inte för att det tycks bekymra er.

Ditt svar exemplifierar bara allt jag redan har sagt om dig.

Den ende som (implicit) ger dig beröm för din insats här är JOB, och det säger oss hur mycket heder i kroppen den mannen har. Du är s.a.s. JOB's gullegris här (och det säger oss en hel del om hur seriös han egentligen är när han klagar på "kloakeriet" på FB; dvs han klagar bara när det passar hans syften och blundar i övrigt, och är säkerligen helt nöjd med att fri debatt nu har dödats med kloak-metoder).
Citera
2016-02-23, 11:42
Medlem
Alfacreds avatar
Stephan Andrén - Centerpartiet Norrmalms stadsdelsnämnd och en kyrkans man
Jag har inte följt Centerpartiet så noga eftersom jag är socialkonservativ.
Men det är lite märkligt att NS tar i en centerpartist i DS, undrar vad denne man kan tillföra.
Är man ultrahumanist ena dagen men upptäcker lite senare att man egentligen är socialkonservativ?
Att Stephan har antagits till DS är nog för att han har erfarenhet av det kommunala spelet, han kanske kan lära Kareliusson ett och annat i maktspel eller vice versa. Dom hittade väl varandra när de bad tillsammans vid bikten. Det känns som ett panikalternativ för att presentera en styrelse.

Sist men inte minst i NS förslag till DS är Martin Westmont
Mannen som inte presterar någonting i Stadshuset.
Okey, jag ska inte vara orättvis utan han har lagt en motion om klädkod för ledamöter.
Motionen sprid munterhet i hela Stadshuset och journalister göddes i sitt förakt för SD.
Han har tagit ett anförande under 2015 och det var angående fiskstånd vid slussen kunde vara bra.
Har SD dylika representanter som honom behöver SD inga motståndare.

Med Karlsson som dirigent för Nystart Stockholms styrelse och analysen av ledamöterna förstår jag inte vad han tror sig uppnå. Att han får en riks kontrollerad marionettstyrelse är klart. Men tomma tunnor skramlar högst och många tomma tunnor är det i Nystart Stockholm.
Om de vinner så säger jag grattis och god natt Stockholm.
Citera
2016-02-23, 11:45
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ditt svar exemplifierar bara allt jag redan har sagt om dig.

Den ende som (implicit) ger dig beröm för din insats här är JOB, och det säger oss hur mycket heder i kroppen den mannen har. Du är s.a.s. JOB's gullegris här (och det säger oss en hel del om hur seriös han egentligen är när han klagar på "kloakeriet" på FB; dvs han klagar bara när det passar hans syften och blundar i övrigt, och är säkerligen helt nöjd med att fri debatt nu har dödats med kloak-metoder).

Nu var det länge sedan du tillförde något i denna tråd, du tycks anse dig själv utan argument för din fixering - och vem är jag att ifrågasätta denna analys?

Ert tjat om "judar" och "kommunister" bara avslöjar er själva, fattar du inte det? Och det hjälper ju inte en redan hårt kritiserad kandidat (ja, om han nu ens ställer upp).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in