2016-02-21, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag tror vi alla som är det minsta klartänkta förstår hur det kommer gå om 1700 asylsökande placeras på ett fartyg. Dels kan vi gissa oss till vad sannolikheten är för anlagda bränder, med tanke på att en stor andel av asylboendena tänds på av de boende. Om sannolikheten är stor för anlagd brand med 20-50 boende, vad är den då med 1700? De flesta människor i industrialiserade länder, med undantag för svenskarna (se PISA, TIMSS m.m.), har de matematiska kunskaperna som krävs för att göra en enkel, grov överslagsräkning kring sannolikheten. Dels inser de flesta klartänkta människor även vad som kommer att hända vid en eventuell brand, när man har 1700 boende i långa korridorer med smala trappor på flera våningar, där utgångarna från båten är få.

Nej, vad som sannolikt kan hända är rätt förutsägbart. Ett annat exempel är så klart de dagliga våldsutbrotten och övergreppen på asylboendena. Det krävs ingen större fantasi för att föreställa sig hur det blir när antalet boende ökas nästan hundrafalt. Det är inte heller svårt att se vilka problem som kommer att uppstå med att polisen ska försöka hantera 1700 upploppare i de trånga utrymmena på en båt med få utgångar, när de redan flyr från sina liv från ett enkelt enplans asylboende när några tiotals upploppar. Nej, det spännande är så klart vad som hinner ske först, hur den slutliga katastrofen kommer att utveckla sig, samt hur de normalt helt handlingsförlamade och inkompetenta svenska myndigheterna kommer att hantera det.

Dock misstänker jag att den ovannämnda inkompetensen och handlingsförlamningen hos svenska myndigheter snarare resulterar i samma slags antiklimax som de andra uppenbara katastrofprojekten man har annonserat om, t.ex. de inom kort utlovade kåkstäderna runt Stockholm, Göteborg och Malmö under våren 2015 och de på hösten 2015 inom kort utlovade masstältlägren för 5000-10000 asylsökande per läger, d.v.s. man framför lösningarna med buller och bång, för att de sedan aldrig varken syns till eller hörs av mer. Jag skulle inte bli förvånad om även hela idén med lyxkryssare med 1000-2000 asylsökande på samma sätt rinner ut i sanden.

Men i vilket fall hoppas jag ändå att det hela blir av. Det kommer i så fall bli högst intressant, ungefär som att se det brinnande framtida Sveriges blodiga och allt mer laglösa utveckling på snabbspolning i miniatyrformat.

Det ska bli intressant att se vad som händer när polisen tvingas skjuta tårgas på ett fartyg packat med 1700 personer.
Citera
2016-02-21, 10:35
Medlem
JH1960s avatar
Antar att det är slutövningen för de som ingår i armens närstridsutbildning under verkliga förhållanden. .... Men, ta inte med vapen för då går det illa, afhganerna är vana vid ryska specialtrupper, tar deras vapen emot dem. Det enda som gäller är omgående hantering.

Med uttrycket "omgående hantering" menar jag samma sak som när amerikansk polis får tag på en skjutgalen brottsling....

Att hålla på med gruppvåldtäkter av pojkar eller flickor är inte min stil, det vill jag erkänna.
Citera
2016-02-21, 10:47
Medlem
Gör en militärövning av situationen,öva sjömål med flyg och haubits eld från land.
Rörligt mål i sjö lär ju vara en rysare för skytten.
Med dessa tilltag så kanske vi får ett exportavtal med Indien igen.
Ett så pass stort fartyg ligger ganska stabilt för att kunna attackeras med luftvärnseld.
Citera
2016-02-21, 11:06
Medlem
JH1960s avatar
Jag håller med om det. Tyvärr är Kustvärnet avskaffat och det finns bara några Gripenplan kvar. Ryssen skjuter ner dem direkt., inses lätt att de 60 planen som finns är kollade av spetsnaz. Vi får lita på Polen och Baltikum som har upplevt terrorn från Ryssland på riktigt. Jag tror att det är så kallade hårda länder som inte släpper in folk utan pass vilket Sverige gör, jippie, ny kille från Somalias hörn, han kom hit tack vare piratpengar , jättebra....

Sen är jag inte anhängare av idioter från polska fotbollslag som skall slå på zigenare, det är kontraproduktivt -

Och för den delen dumt. jag har empati med folk som behöver skydd på riktigt, vilket jag hoppas att alla på FlB har.
Citera
2016-02-21, 11:10
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Återigen, vilket jävla liv det kommer bli på de som ska "tvingas" bo där.

Givetvis kommer följande ske ganska omgående; bråk = ordningsvakter. Uppror i mat resturangerna. Nedskräpning. Risken för att någon kastar sig överbord i ren desperation över sin förfärliga situation. Missnöje över att de kommer bli "inlåsta" på båten.

Vi får se vilken ort som drar vinstlotten helt enkelt.
Citera
2016-02-21, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Återigen, vilket jävla liv det kommer bli på de som ska "tvingas" bo där.

Givetvis kommer följande ske ganska omgående; bråk = ordningsvakter. Uppror i mat resturangerna. Nedskräpning. Risken för att någon kastar sig överbord i ren desperation över sin förfärliga situation. Missnöje över att de kommer bli "inlåsta" på båten.

Vi får se vilken ort som drar vinstlotten helt enkelt.
Eftersom Mona salin stolt tar ställning för dessa otroliga samhällsexperiment så borde det enligt svenska lagboksparagrafer utdömmas ett straff.
Mona är en i mängden av utstuderade samhällsförstörare,media följer med i vad som skall nå fram i propaganda Sverige.
Kan man fira jul 24december?
Julgran är enligt historieböckerna ett tyskt påfund.
Midsommarafton bör avskaffas enligt brunmedia,våldtäkter bör däremot framhållas som ett sakligt argument för strafflindring.
Enligt regeringen...
Citera
2016-02-21, 13:36
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JH1960
Hoppas att Reinfeldt pryar som " personal" på det boendet. Hoppas också att han tar med sig vaselin, det lär ju behövas....

Jag har röstat på Moderaterna i 30 år, tvi vale säger jag bara om Fredrik. Vem vill ha dessa analvåldtäkare i äldringsvården? Böj dig inte ner för tvålen gamla mamma...

Inte den sortens kulturberikning jag vill ha. Föredrar Luther och att man skall jobba. Är föräldralös sen 16 års ålder, men jag har inte knivmördat eller våldtagit någon och kommer inte att göra det heller.

Det är tydligen något de pysslar med i Kabul som vi inte vill ha hit, typ gruppvåldtäkter på barn och knivmord, jag vill iaf inte ha hit sådana personer, det är vad jag tycker. Det är ett fritt samhälle så jag får säga vad jag tycker.

Reinfeldt kommer aldrig ta något som helst ansvar för vad han ställt till med.
Citera
2016-02-21, 13:40
Medlem
1. Hur många migranter finns det vanligtvis på ett genomsnittligt asylboende ?

2. När beräknas dessa 1700 migranter flytta in på färjan ?
Citera
2016-02-21, 13:50
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
1. Hur många migranter finns det vanligtvis på ett genomsnittligt asylboende ?
Sveriges största asylboenden (innan den här båten) är Restad Gård som har plats för 900 asylsökande.
Sveriges största asylboende: ”Efter sex-sju månader är det helt mörkt”

Jag vet inte hur det ser ut för permanenta asylboenden men det finns för närvarande 420 tillfälliga asylboenden som hyser 56 000 personer. Genomsnittet blir då 133 asylsökande för varje asylboende.
Citat:
Polisen släpper asylbrottssiffror – redovisar kod 291
Asylsökanden utsätts för brott. Asylsökanden begår brott. Och när omkring 56 000 personer delar på utrymmet på landets omkring 420 tillfälliga asylboenden sker främst anmälningar av misshandel samt hot och ofredanden.

Ocean Gala blir med andra ord dubbelt så stor som tvåan, Restad Gård.
Citera
2016-02-21, 15:40
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Det ska bli intressant att se vad som händer när polisen tvingas skjuta tårgas på ett fartyg packat med 1700 personer.
Samtidigt kan man undra hur lång tid det tar innan nån asylant tuttar på sitt rum, i besvikelse för någon lyxartikel som saknas ombord. Scaninavian star brann ju rätt bra på sin tid...

Nä detta är vansinne och än märkligt att ingen förutom SD och Svenska folket ser det, resten av politikerna som blundar och låter det ske bör avsättas på livstid efter nästa val... Det är våra skattepengar pension och gamlas välfärd regeringen delar ut till våldtäktsmaskinerna från MENA.
Citera
2016-02-21, 17:16
Medlem
styrlunds avatar
jag gissar att båten läggs här.
http://www.stromstad.se/stodochomsor...b36604737.html
Citera
2016-02-21, 18:47
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
jag gissar att båten läggs här.
http://www.stromstad.se/stodochomsor...b36604737.html

Varför tror du det? Det vore en katastrof för turismen där i så fall. Massvis med turister där på somrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in