Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-02-21, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RNS
Har du källa på dessa observationer?

/RNS

Titta i Anérs återgivande av GMP. FInns i Cover Up. Tror att Dammegård också skriver om det, men gmp känns ju litet mer tillförlitlig...
Citera
2016-02-21, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Ordning har inget med klarhet att göra.
Om vi skulle få klarhet i saker runt detta mord, skulle det skapa allt annat än ordning i detta land.
Du vet, skakade grundvalar och allt sånt där jobbigt.

Jag avsåg (med glimten i ögat) att det ur kaoset med desperata teorier kanske blir så att det utkristalliseras något annat när de bitar som ej har bärkraft faller till marken.

Vad sedan resultatet av den ordningen ger är något helt annat. Jag tror inte politikernas trovärdighet kan sjunka så mycket lägre. De har feta pensioner alltfler existensminimum. Kaosliberalismen ger oss enorma baksidor. Ingen verkar ha svaren på de frågor folk har så vad kan en stor offentlig lögn göra mer än att sätta den oundvikliga spiken i illusionernas kista.
Citera
2016-02-21, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nä där kan vi läsa hela tesen. Allt hör ihop med PKK-spåret Och patrioterna som skuggade OP och som "visste" sedan sjuttiotalet att OP var en förrädare var närvarande och såg mordet som Sovjet utförde på sin toppagent som var på väg till ett möte med dem. Uppenbart var dessa både kända och uppbackade-

Ni förstår vilket sällskap våra Säpoherrar har!

Det mest intressanta är ju att konstatera vilka "patrioter" som skuggade OP. Fram med namnen nu!

Det är i och för sig inte helt ointressant att DF har hört att OP var skuggad av OP5s personal under mordnatten.
Citera
2016-02-21, 10:53
Medlem
Avsnitt 1 - Mördarens osannolika tur:
http://palmemordet.story.aftonbladet.se/#avsnitt1
Citera
2016-02-21, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Avsnitt 1 - Mördarens osannolika tur:
http://palmemordet.story.aftonbladet.se/#avsnitt1

OT Kan man ladda ned den här podcasten? (Jo, det är säkert en korkad fråga, men jag är tacksam för hjälp!)
Citera
2016-02-21, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparkalle
Hade Engström anknytning till Nybro?

Stickan är född i Indien 1934. Men 1950 bodde han på Storgatan 15 i Nybro
Citera
2016-02-21, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tja jag tror nog att du har liten chans att övertyga någon bland de pålästa och kunniga i det avseendet. Dessutom har jag haft mycket att göra med denne under åren och har en mycket klar bild av vad han är och inte är. Tyvärr tippade han över kanten till hjärnspöksträsket med bara lite hjälp på traven.

Aner har kört ner i den klassiska fallgropen. Eftersom någon förföljer mig så har jag rätt och därmed slipper jag bevisa något för angreppen på mig är bevis nog. Samma taktik har utan framgång använts av flera andra. Senast skämtet Flygare som kör samma stil av snabba slutsatser utan hållbara indicier och mestadels med sig själv som källa och uttydare.

Jag kör mera på linjen att presentera hypoteser och argumentationer som var och en får värdera efter eget huvud. Jag är rätt säker på att det är ett vinnande koncept till skillnad från att svinga vilt med lite på fötterna och trubbiga vapen i argumentationerna.

Om du tror att den som skriker högt och pekar med hela handen är mer trovärdig än den som låter dig värdera kritiskt får du nog skylla dig själv om du hamnar snett.

Du kommer att få se...

Jag påstår varken att AA är rätt GM eller att Herr Anér har rätt. Jag anser liksom du att Anér dragit klart för snabba slutsatser och letat bevis som styrker hans teori.
Jag skrev "styrker" med citationstecken för att jag anser att Anér ändå hänvisar till olika källor och där igenom får mer trovärdighet.

Oerhört tråkigt att du är förföljd(polisanmält?), men skulle det vara ett bevis på att du är på rätt spår menar du?
Inte en risk för att du drar för snabba slutsatser där?
Nåt "spår" kan det ju vara, om du är och "trampar någon på tårna", men är det "rätt" spår...?
Citera
2016-02-21, 11:14
Medlem
brutalares avatar
Jag är en av dom som misstänker starkt att det faktiskt var Christer Pettersson som mörade Olof Palme. Däremot så undrar jag om det finns en teori om hur han kunde veta att han skulle befinna sig på Sveavägen/Tunnelgatan just den kvällen utan livvakter? Det är just den delen som får mig att tvivla.
Citera
2016-02-21, 11:23
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Jag är en av dom som misstänker starkt att det faktiskt var Christer Pettersson som mörade Olof Palme. Däremot så undrar jag om det finns en teori om hur han kunde veta att han skulle befinna sig på Sveavägen/Tunnelgatan just den kvällen utan livvakter? Det är just den delen som får mig att tvivla.

Om du hade ansträngt dig lite för att ta reda på mer om dina teorier så hade du säkert snubblat på Mikael Hylins dramadokumentär av en påstådd komplott mot Sigge Cedergren där OP skulle mörda honom men tog fel på person.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jag_s%C3%A5g_mordet_p%C3%A5_Palme

Det finns inget handfast som talar för att det skulle kunna vara sant och får nog betraktas i samma division som kvällsblaskornas tramsande idag och tidigare om teorier som är helt uppåt väggarna.
Citera
2016-02-21, 11:24
Medlem
Citat:
När jag stångas med ej pålästa bekanta om Petterssons skuld brukar jag mena att ingen av "Grandmännen" hade samma signalement som GM, samt att CP inte heller hade det.
Men vilka uppgifter finns det för om vilken jacka Pettersson hade på sig under kvällen? Vad säger han själv, Algot, Fylking eller vittnen på Oxen?
Hade han den gröna korta?

Kul! Jag håller också på att stångas lite och skulle vilja avfärda CP helt, men det finns väl inga helt glasklara bevis för att han helt skulle avskrivas.

Jag söker också lite vittnesuppgifter om CP från Oxen, men har inte funnit några.
Lite konspiratoriskt så kanske dom undanhålls för att de just friar CP?

Gällande klädsel så hittade jag denna. Dock inget från själva mordnatten utan mer en iakttagelse av CP över tid.
Bengt Wilhelmsson, busschaufför, vittnar om att CP aldrig hade mössa. Hur kallt det än var.
http://lennartremstam.blogspot.se/2015/05/forhor-med-bengt-wilhelmsson.html
Citera
2016-02-21, 11:27
Medlem
Kopparkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Stickan är född i Indien 1934. Men 1950 bodde han på Storgatan 15 i Nybro

Den påstådda finska/finlandssvenska anknytningen då? Pappan?
Citera
2016-02-21, 11:37
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Den påstådda finska/finlandssvenska anknytningen då? Pappan?
Som så mycket annat har det varit uppe i tråden. Sök på Engström Finland så hittar du en del. Och, nej, varken pappan eller mamman hade såvitt känt finska rötter.

https://www.flashback.org/sp52414130
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in