Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Med 80 WT-observationer som nu fastslagits som sammanhängande och ingående i en hemlig krigsorganisation lär det funnits goda möjligheter att täcka olika tänkbara utvecklingskedjor.
Att detta är fastslaget utesluter ju ett antal möjligheter. En ensam förföljare och någon som bara råkade vara där.
Ja. Kanske ändå det är fler inblandade. Någon som skuggade paret och över radiokommunikation meddelade skytten precis parets väg som stod och väntade vid dekorima. Enda förklaringen om skytten stod i minst 5 minuter vid mordplatsen innan skotten enligt Mårelius vittnesmål, utöver att det var en ren impuls avrättning från skytten.
Det sista alternativet kan inte vara trovärdigt. Jag som innan jag lyssnade på Mårelius uttalande hela tiden trott att det var CP som var skytten börjar nu tvivla.
Svårt att tänka mig att CP är inblandad i radiokommunikation med någon annan som skuggat paret och "förvarnade" Petersson att de skulle gå just den vägen.
Dessa fem minuter är märkliga om de stämmer. Kanske CP eller annan gärningsman stod och väntade på någon annan vid dekorima. Hade revolvern på sig. Såg paret på avstånd och helt enkelt fick en ren impuls. Men det låter inte så troligt.