Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-18, 09:12
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
..........
Min uppfattning är att man nog bör jobba främst med fakta och sannolikhet istället för att skapa hypotetiska utsvävningar.
Vi har här en gärningsman och ett mycket känt offer. Jag tänker det kan vara intressant att utvärdera den där hittills okända gärningsmannen. Hur tänker han, vad är hans motiv, var det planerat sedan länge, gjorde han bara ett uppdrag eller var han bara en opportunist som fick chansen att mörda "den där förbannade Palme"?
Läs bröderna Poutiainens bok till en början. Där står bara fakta utan några som helst spekulationer. KO Feldt var då genast snabb med att göra polisen och Holmers gäng ansvariga för att en ensam galning fått gå fri. De hundratals frågor man samtidigt måste ställa sig förbigås fortfarande i största tystnad. Feldt och Näss kom jag fram till var lika skyldiga då jag aldrig ens kunde få ställa de självklaraste frågor utan att bli trakasserad. Min personliga erfarenhet från jobb och grannskap var redan obeskrivlig då jag istället blev ställd inför ännu vidrigare fakta kring Lindh-Holmbergmorden.
Gärningsmannen Baresic är en välkänd yrkesman som Palme varnade för men Näss garanterade skulle hållas inlåst under kuppövningen. Vem som var den ansvarige ledaren på gatan har man med omsorg om konstitutionen sedan lovat att aldrig avslöja för "då kommer Sverige aldrig mer att vara sig likt". Mordet blev åtminstone polisiärt uppklarat men Ingvar Carlsson kunde känna sig grundlurad och avgick då hellre med hedern i behåll.
Baresic var yrkesman helt utan hat. Han fick vidareutbildning i USA under sin frigång från svenskt fängelse och återinsattes som resurs för eventuellt kuppförsvar av Sverige för Natos räkning vilket knappast CIA eller ens Bush hade kunnat räkna med. Efter avslutad karriär i Sverige flögs han med svensk militärtransport tillbaka till Sydamerika.
Citera
2016-01-18, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej bloggen bär alla varningstecken vi känner igen. Krystat språk och hälften lånat/ missförstått. Helt säker på att denne inte sitter inne med något som helst av värde.

Men bloggskrivaren är sur för att GW inte brytt sig. Har ni läst kommentarer o svar?
Hur kom "Diana" i kontakt med GW? Känns som att detta är tipsaren i Veckans Brott.
Bloggen är daterad med första inlägget 28 feb 2015.
Jaja, vi lär snart få veta.
Citera
2016-01-18, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Det slående är att Palme bestämde både tidpunkt och plats. Där hans beslut att gå hem aldrig kunde förutses. Där han enligt vittnesmål lika gärna kunde hamnat hemma hos Mårten för thedrickning. Proffs låter aldrig slumpen eller obekanta faktorer styra.

En långvarig konspiration med resurser hade inte gjort på detta sättet. Där är vi överens.

Förklaringen är att det var en kortsiktig sådan. Där valet av vapen styrdes av tillgänglighet. Man passade på i flykten.

Var polisen oförberedd.

När man läst Inuti Labyrinten några gånger så framträder ett mönster. Ingen ville ta ansvar. Där ett antal personer samtidigt ljuger. Det jag tror är att ett antal personer visste om att något skulle hända i city denna kvällen. Där vissa trodde, eller visste, att det var en övning som man inte skulle ta så allvarligt på.

Men där Holmer ville ta ansvar och ledningen, eftersom enligt hans egna ord, inte hade något val.

Mannen som enligt chaufför Dahlgren visste om mordet på Palme före ledningscentralen.

Tror man på mörkläggning är samme Holmer nyckeln till gåtan. Där han omgående ansåg sig behöva sin parhäst Ebbe vid sin sida.

Idag finns det inga bevis för var Holmer befann sig mordnatten. På något sätt verkar det vara en större hemlighet än identiteten på mördaren.

Jag anser att den ensamme mördaren är utesluten via Morelius vittnesmål. Mördaren fanns på plats i hörnan kort efter att paret Palme visat sin gångriktning. Där jag inte heller tror på ett
mötesscenario som en förklaring.

Ingen påstår sig ha sett mördaren innan han intog sin plats i god tid. Morelius iakttog under några minuter. Efter mordet var det Jeppsson som iakttog. Sedan gick han upp i rök.

Var det beroende på tur, skicklighet eller slumpen.

Fakta är trots allt att han är okänd än idag. Vad mer kan en mördare önska sig......

Är Jeppsson "Barackmannen" som såg mördaren springa o som sa att det INTE var CP?
Citera
2016-01-18, 09:28
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Läs bröderna Poutiainens bok till en början. Där står bara fakta utan några som helst spekulationer. KO Feldt var då genast snabb med att göra polisen och Holmers gäng ansvariga för att en ensam galning fått gå fri. De hundratals frågor man samtidigt måste ställa sig förbigås fortfarande i största tystnad. Feldt och Näss kom jag fram till var lika skyldiga då jag aldrig ens kunde få ställa de självklaraste frågor utan att bli trakasserad. Min personliga erfarenhet från jobb och grannskap var redan obeskrivlig då jag istället blev ställd inför ännu vidrigare fakta kring Lindh-Holmbergmorden.
Gärningsmannen Baresic är en välkänd yrkesman som Palme varnade för men Näss garanterade skulle hållas inlåst under kuppövningen. Vem som var den ansvarige ledaren på gatan har man med omsorg om konstitutionen sedan lovat att aldrig avslöja för "då kommer Sverige aldrig mer att vara sig likt". Mordet blev åtminstone polisiärt uppklarat men Ingvar Carlsson kunde känna sig grundlurad och avgick då hellre med hedern i behåll.
Baresic var yrkesman helt utan hat. Han fick vidareutbildning i USA under sin frigång från svenskt fängelse och återinsattes som resurs för eventuellt kuppförsvar av Sverige för Natos räkning vilket knappast CIA eller ens Bush hade kunnat räkna med. Efter avslutad karriär i Sverige flögs han med svensk militärtransport tillbaka till Sydamerika.

Om man vill veta vad som hände första dygnet avseende polisen, är samma bröders verk en kunskapskälla som ingen under 30 år kan vederlägga. Därför det är omöjligt. En naken skildring med många ledtrådar än idag.

Där man enbart var ute efter sanningen och inte pengarna, där det inte blev några fler böcker.

Det kallas fakta och integritet.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-01-18 kl. 09:42.
Citera
2016-01-18, 09:44
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Om man vill veta vad som hände första dygnet avseende polisen, är samma bröders verk en kunskapskälla som ingen under 30 år kan vederlägga. Därför det är omöjligt.

Där man enbart var ute efter sanningen och inte pengarna, där det inte blev några fler böcker.

Där är vi helt överens men KOFeldt avsöjade sig själv när han med hjälp av boken ville göra polisen ensidigt ansvarig.
Ett faktaspäckat uppslagsverk är också Dammegårds där istället både polis och hemligtjänster kan beskylla SB-rörelsen med förgreningar till Sydafrika i lika hög grad.
Citera
2016-01-18, 10:00
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Där är vi helt överens men KOFeldt avsöjade sig själv när han med hjälp av boken ville göra polisen ensidigt ansvarig.
Ett faktaspäckat uppslagsverk är också Dammegårds där istället både polis och hemligtjänster kan beskylla SB-rörelsen med förgreningar till Sydafrika i lika hög grad.

Jag är också insatt i Dammegårds verk.

Där alla teorier sammanfattas med att alla deltog och var skyldiga till mordet samtidigt. Där en statist som spelade mordoffer blev mördad, och där Palme efteråt reste utomlands för att mörka hela operationen eftersom han insåg sitt eget bästa.

Allvarligt talat Ove, tror du på det själv.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-01-18 kl. 10:05.
Citera
2016-01-18, 10:23
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Det slående är att Palme bestämde både tidpunkt och plats. Där hans beslut att gå hem aldrig kunde förutses......

En långvarig konspiration med resurser hade inte gjort på detta sättet.... valet av vapen styrdes av tillgänglighet.

Var polisen oförberedd.
.... ett antal personer visste om att något skulle hända i city denna kvällen. Där vissa trodde, eller visste, att det var en övning som man inte skulle ta så allvarligt på.

Idag finns det inga bevis för var Holmer befann sig mordnatten. På något sätt verkar det vara en större hemlighet än identiteten på mördaren.

.....Där jag inte heller tror på ett mötesscenario som en förklaring.

Fakta är trots allt att han är okänd än idag. Vad mer kan en mördare önska sig......

Sannolikt var det fru Palme som hade till uppgift att leda sin make till målplats. Skyltfönster hit och dit är ju trams.

Det fanns i världen ett tjugotal team med Palme på sin prislista som bara väntade på en lokal inbjudan. Tunander kunde berätta allt om deras förberedelser och samverkande tävlan kring målet. Min vän v.Birchan blev tillfrågad om lämpligaste val av vapen för uppgiften månader i förväg. Det var så man bestämde sig för en prickskytt istället.

Polisen var helt klart förvarnad men också under garanterat beskydd av Holmer.

Att Holmer var i stan skulle bara inte Nässgänget få veta. Sedan var de lika angelägna från båda håll att hålla saken hemlig för den vidare utredningens skull. När regeringen fick besked gick de verkliga förhållandena omöjligt att förklara för folk då statskuppen under Näss natotrogna ledning var ett faktum.

Mötesscenariot kan förklara Jan Guillous roll i hela intrigen.

Och mördaren är som sagt inte alls okänd för dagens MSB som det föregående SPF varit med på från första början.
Citera
2016-01-18, 10:31
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Jag är också insatt i Dammegårds verk.

Där alla teorier sammanfattas med att alla deltog och var skyldiga till mordet samtidigt. Där en statist som spelade mordoffer blev mördad, och där Palme efteråt reste utomlands för att mörka hela operationen eftersom han insåg sitt eget bästa.

Allvarligt talat Ove, tror du på det själv.
Denna sanslösa slutsats har Dammegård dragit till med i efterhand då han uppenbarligen blivit utsatt för MSB utpressning. Vårt möte i somras blev inställt. Nu förstår jag varför.
Citera
2016-01-18, 11:17
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Va? Nej? Det var det väl inte? Skottet mot Lisbet är det tredje och kommer när hon rör på sig. Var har du fått detta ifrån?

det sköts två skott. det första tog olof palme i ryggen och ut genom bröstet, det andra var riktat mot lisbeth och det snuddar vid hennes axel.
Citera
2016-01-18, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Är Jeppsson "Barackmannen" som såg mördaren springa o som sa att det INTE var CP?

Ja det stämmer.
Citera
2016-01-18, 12:38
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Men bloggskrivaren är sur för att GW inte brytt sig. Har ni läst kommentarer o svar?
Hur kom "Diana" i kontakt med GW? Känns som att detta är tipsaren i Veckans Brott.
Bloggen är daterad med första inlägget 28 feb 2015.....
Låt mig gissa att det är MediaStyretBakomallt MSB som satt ihop dessa godtrogna tipskällor för att Leif GW skall få göra en bra story att dupera svenska folket med.
GW är knappast själv lika lättlurad längre sedan han lärt känna gamle kompisen Guillous ingrodda palmehat och fortsatta intrigmakande i propagandaverkets tjänst för "folkupplysning".
Citera
2016-01-18, 12:55
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Skottet mot Lisbet var det andra.

Hur som helst så var inte första skottet mot Lisbet.

Citat:
Jag ska inte vara elak och be dig läsa hela tråden.

Skott 1. Vittnen vrider sina huvuden mot ljudkällan. Ser 3 personer som står upp.

Skott 2. En person faller till marken.

Inget vittne som jag känner till, uppger att en person låg ner när andra skottet föll.

Morelius som iakttog hela dramat utan att behöva vrida sitt huvud håller med.

Borgnäs har i en av sina böcker redogjort för hur lång tid det tar innan en död kropp faller till marken. Om jag minns rätt ligger det runt 0,8 sekunder. Alltså under den tiden det tar att kunna avfyra 2 skott från förmodad aktuell revolver.

Din uppgift om ett tredje skott finns det mig veterligen ingen trovärdig person som kan vittna om.

Varför PU kom fram till att Palme sköts med det första, är en helt annan fråga.

Varför har jag fått för mig att Palme sköts med två skott och ett avfyrades mot Lisbet?

Nåja, ni har rätt. Men vadå, så mördaren ska ha skjutit mot Lisbet, missat och därefter skjutit Palme?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in