2016-02-20, 17:17
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Laul, har redan tippat allsvenskan - å han brukar ju ha rätt. Någon som hann se hur det skulle sluta, innan artikeln låstes?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/robertlaul/article22292561.ab
1. Malmö
2. Elfsborg
3. Göteborg
4. Djurgården
5. Norrköping
6. AIK
7. Häcken
8. Örebro
9. Sundsvall
10. Gefle
11. J Södra
12. Helsingborg
13. Kalmar
14. Hammarby
15. Falkenberg
16. Östersund
Citera
2016-02-20, 17:54
Medlem
Har tjockis-Laul redan börjat med flaskan igen efter sin rehab?
Citera
2016-02-20, 17:56
Medlem
....
Senast redigerad av Largeone 2016-02-20 kl. 18:08.
Citera
2016-02-20, 18:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
gorde sig en förmögenhet på en spelare som Norrköping var tvungen att bryta kontrakt med i all tysthet trotts sin sin stora talang just för att han gillade att piska upp kvinnor.

Vem syftar du på?
Citera
2016-02-20, 18:18
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vem syftar du på?

Barrow.

http://fotbolltransfers.com/site/news/27353
Citera
2016-02-20, 18:31
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
1. Malmö
2. Elfsborg
3. Göteborg
4. Djurgården
5. Norrköping
6. AIK
7. Häcken
8. Örebro
9. Sundsvall
10. Gefle
11. J Södra
12. Helsingborg
13. Kalmar
14. Hammarby
15. Falkenberg
16. Östersund
Känns inte som att vi Gif kommer så högt även om jag hoppas på det och att vi äntligen kan bli ett stabilt allsvenskt lag.
Dif före AIK det tvivlar jag på, Malmö håller jag väl som favoriter och jag tror Göteborg och Elfsborg blir utmanarna.
J södra och Falkenberg åker ur direkt och Östersund får kvala men klarar sig.
Citera
2016-02-20, 23:05
Avslutad
Jag skulle vilja, med risk för att få stå i skamvrån efter 30 spelade omgångar, flagga för att Kalmar mycket väl kan åka ut.

Sedan VM-uppehållet för snart två år sedan har man varit pinsamt dåliga. 47 poäng på 48 omgångar. Målskillnad -28 (49-77).

David Elm, delaktig i nästan en fjärdedel av Kalmars mål (7/31) i fjol, försvinner på obestämd tid vilket knappast förbättrar läget. Det som i så fall talar för Kalmar är tre saker: Cramer har försvunnit, Rasmus Elm kommer nog kunna spela mer, och Lumala Abdu har anslutit. Dock är det oklart om han är redo att bidra redan i år.

Kanske har för dålig koll och därför är helt fel ute i mina tankar, så kom gärna med mothugg. Eller medhåll.
Citera
2016-02-20, 23:49
Medlem
Tlagnojs avatar
När arenan äter en tredjedel av omsättningen i utgifter ser jag ingen annan väg än neråt för Kalmar, tyvärr. Den nya fina arenan blir den klubbens död.
Citera
2016-02-21, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Deras ambition diggar jag dock skarpt. Enligt utsago så siktar dom högt redan första året i AS och nöjer sig inte bara med att hänga kvar utan ska till och med hota topplagen och på sikt vinna Allsvenskan om några år. Om dom lyckas eller inte återstår ju att se men jag gillar deras kaxighet.

Spelar ingen roll om man har hög ambition och hög svansföring om man inte har en trupp som kan motsvara det.

Kolla in denna trupp:

http://www.elitefootball.com/team/%C3%B6stersunds-fk/344

Hur många spelare ser du med stor allsvensk rutin?

Av fem anfallare har en rutin från allsvenskan, Alhaji Gero som har spelat 10 matcher, resten har mest meriter från division 1 och knappt det.

Jag vill nog påstå att Östersund har den sämsta truppen rent namnmässigt av alla lag som någonsin gått upp i allsvenskan. Till och med sämre än Enköping, Västerås SK, Oddevold och Ljungskile när de var uppe och lirade i högsta serien.

Jönköping Södra har ändå några spelare med allsvenska meriter, även om det är tunt där också men ändå inte lika illa som hos Östersund.
Citera
2016-02-21, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Spelar ingen roll om man har hög ambition och hög svansföring om man inte har en trupp som kan motsvara det.

Kolla in denna trupp:

Av fem anfallare har en rutin från allsvenskan, Alhaji Gero som har spelat 10 matcher, resten har mest meriter från division 1 och knappt det.

Jag vill nog påstå att Östersund har den sämsta truppen rent namnmässigt av alla lag som någonsin gått upp i allsvenskan. Till och med sämre än Enköping, Västerås SK, Oddevold och Ljungskile när de var uppe och lirade i högsta serien.

Jönköping Södra har ändå några spelare med allsvenska meriter, även om det är tunt där också men ändå inte lika illa som hos Östersund.

Är detta ÖFKs trupp? Fick pisk av IFK Norrköping igår med 4-0. Det blir förhoppningsvis respass direkt för dom som sagt. Men fotboll avgörs på planen inte pappret även om truppen inte var en rolig läsning.
Citera
2016-02-21, 02:41
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen

Kolla in denna trupp:

Nu är ju som tur är inte meriter allt. Spelare som Sotte, Nouri, Bachirou, Hopcutt och Omoh håller helt klart AS-nivå. Nyförvärven Ghoddos och Sema troligtvis det också. Sedan finns det en del skräp i truppen. Men så är det för de flesta förmodade bottenlag i AS.
Citera
2016-02-21, 02:45
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Är detta ÖFKs trupp? Fick pisk av IFK Norrköping igår med 4-0. Det blir förhoppningsvis respass direkt för dom som sagt. Men fotboll avgörs på planen inte pappret även om truppen inte var en rolig läsning.

Intressant att du dömer ett lag vars bländande spel du inte verkar sett. Kan man inte namedroppa Nouri, Omoh, Ghoddos, Hopcutt, Bachirou, etc så har man ingen vidare koll på svensk fotboll. Vi diskuterar trots allt ett topp-15-lag i Sverige...

ÖFK har ett spel som kommer gör att de åker på vissa rejäla minor. Men i längden ser jag de som klart starkare än den andra nykomlingen J-Södra. I min prediction har jag ÖFK före en knapp handfull lag till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in