2016-02-19, 14:42
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Givetvis är vi inte "större" än er prestationsmässigt vad gäller det sportsliga, men frågan är helt fel enligt mig och det är därför våran syn på det hela är helt olika. Jag har aldrig förstått hur SM-guld och sportslig framgång kan gå under kategorin "Störst". Enligt mig tillhör det kategorin "Bäst". Lek med tanken att Gefle IF var exakt likadan klubb som den är idag, men med skillnaden att man hade tagit 10 SM-guld precis i början av 1900-talet, hade du då tyckt att Gefle IF var en storklubb? Eller tycker du helt ärligt att vi faktiskt är en lika stor klubb som Fässbergs IF?

Lugn nu Jeppe, mitt svar var självklart bara ett sätt att håna er. Nej, jag tycker inte ni är i samma kategori som övriga lag (Kalmar undantaget), men det är trots allt den tråden vi befinner oss i.
Citera
2016-02-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
även bajen hade samma inställning.. Deras vd sa i en intervju för några år sen att inom 3 år skulle de vara ett topplag i Allsvenskan. AIK hade ej den inställningen 2006 men gick ju bra ändå. så Avis? Nej, det är jag ej. Visst skulle jag se Torbjörn Törnqvist gör en satsning i Fotbollen oxå. Men Dusan Djuric är väl skadedrabbat? är väl Söderberg oxå har jag för mig?
Hur som helst fattar jag inte hur du kan störa dig på satsande nykomlingar, känns som en skitgrej. Men visst, du är ju fri till din åsikt. Jag kan tycka det är lite väl kaxigt av Östersund att säga att dom ska vinna Allsvenskan om 3 år men varför ska man fega liksom? Som norrlänning är jag väldigt nyfiken på vad dom kan åstadkomma. Jag hoppas verkligen att dom kommer överraska positivt.
Citera
2016-02-19, 16:58
Avslutad
Malmö FF göra svensk fotbolls bästa ekonomiska resultat någonsin:
Sammanfattning
• Omsättningen, d.v.s. de totala intäkterna, uppgick till 503,3 miljoner kronor. Det är en ökning med 118,3 miljoner kronor jämfört med 2014. Ökningen kan till största delen hänföras till spelarförsäljningar och deltagandet i gruppspelet i Champions League.
• Nettoresultatet före skatt för år 2015 var plus 234,6 miljoner kronor. Efter skatt är resultatet plus 231,5 miljoner kronor.
• Det underliggande operativa resultatet före skatt exklusive nettointäkter från Europaspelet samt engångsposter var 48,9 miljoner kronor år 2015. Siffran är emellertid missvisande till följd inte minst av de extraordinärt höga intäkterna från spelarförsäljningar. Om även spelartransaktioner räknas bort och hänsyn tas till att vissa kostnader är temporärt högre, finansierade av Europaintäkterna och spelarförsäljningarna, blir det underliggande resultatet ett underskott på 8,8 miljoner kronor.
• Kassaflödet, d.v.s. alla inbetalningar minus alla utbetalningar av reda pengar, för den löpande verksamheten uppvisade ett överskott på 212,7 miljoner kronor att jämföra med ett överskott på 107,0 miljoner kronor föregående år.
• De totala kostnaderna ökade från 225,6 miljoner kronor till 261,8 miljoner kronor. Ökningen beror främst på investeringar i stadion och i ungdomsverksamheten samt en ökad satsning på spelartruppen. De ökade investeringskostnaderna finansieras av det Champions League-relaterade överskottet från 2014 och spelarkostnaderna av 2015 års överskott från spelarförsäljningar.
• Malmö FF:s egna kapital uppgick vid årsskiftet till 449,6 miljoner kronor. Det är det högsta egna kapital Malmö FF någonsin har haft.
• Av föreningens tillgångar vid årsskiftet var 284,9 miljoner kronor likvida medel (d.v.s. kontanter och banktillgodohavanden).
Citera
2016-02-19, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Sammanfattning
• Omsättningen, d.v.s. de totala intäkterna, uppgick till 503,3 miljoner kronor. Det är en ökning med 118,3 miljoner kronor jämfört med 2014. Ökningen kan till största delen hänföras till spelarförsäljningar och deltagandet i gruppspelet i Champions League.
• Nettoresultatet före skatt för år 2015 var plus 234,6 miljoner kronor. Efter skatt är resultatet plus 231,5 miljoner kronor.
• Det underliggande operativa resultatet före skatt exklusive nettointäkter från Europaspelet samt engångsposter var 48,9 miljoner kronor år 2015. Siffran är emellertid missvisande till följd inte minst av de extraordinärt höga intäkterna från spelarförsäljningar. Om även spelartransaktioner räknas bort och hänsyn tas till att vissa kostnader är temporärt högre, finansierade av Europaintäkterna och spelarförsäljningarna, blir det underliggande resultatet ett underskott på 8,8 miljoner kronor.
• Kassaflödet, d.v.s. alla inbetalningar minus alla utbetalningar av reda pengar, för den löpande verksamheten uppvisade ett överskott på 212,7 miljoner kronor att jämföra med ett överskott på 107,0 miljoner kronor föregående år.
• De totala kostnaderna ökade från 225,6 miljoner kronor till 261,8 miljoner kronor. Ökningen beror främst på investeringar i stadion och i ungdomsverksamheten samt en ökad satsning på spelartruppen. De ökade investeringskostnaderna finansieras av det Champions League-relaterade överskottet från 2014 och spelarkostnaderna av 2015 års överskott från spelarförsäljningar.
• Malmö FF:s egna kapital uppgick vid årsskiftet till 449,6 miljoner kronor. Det är det högsta egna kapital Malmö FF någonsin har haft.
• Av föreningens tillgångar vid årsskiftet var 284,9 miljoner kronor likvida medel (d.v.s. kontanter och banktillgodohavanden).

Får MFF in några sena CL pengar 2016?
Citera
2016-02-19, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Får MFF in några sena CL pengar 2016?

Du tänker på marknadspotten? Framgår ej.
Citera
2016-02-19, 18:02
Medlem
Citat:

Vad menar du med ökade "investeringskostnader", är det avskrivningar du syftar på då eller? Låter märkligt - investeringar i stadion torde ha en lång avskrivningstid.
Citera
2016-02-19, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Vad menar du med ökade "investeringskostnader", är det avskrivningar du syftar på då eller? Låter märkligt - investeringar i stadion torde ha en lång avskrivningstid.

Är saxat från MFF

Så fråga ej mig.
Citera
2016-02-20, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Gillar varken östersunds eller nu Dalkurds satsning. nu har Dalkurd värvat Dusan Djuric och Tom Söderberg enligt Fotbollskanalen

Östersunds satsning??? att plocka in halvknackiga spelare från superettan och ettan ser jag inte som en satsning. Inga tunga värvningar överhuvudtaget.
Citera
2016-02-20, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasheeeed
http://blogg.fotbollskanalen.se/allsvenskan/2016/02/19/det-har-ska-handla-om-malmo-ff-helsingborg-kalmar-ff-och-sant/

Peking var alltså yngst och vinner hela allsvenskan. Dags för samtliga allsvenska klubbar att satsa ungt.
Inte ovanligt att det vinnande laget brukar ha bland den lägsta snittåldern. Ofta föregås det av att äldre etablerade spelare presterar som förväntat på hög nivå i kombination med att ett flertal yngre killar tar ett eller flera kliv under säsongen.
Citera
2016-02-20, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Östersunds satsning??? att plocka in halvknackiga spelare från superettan och ettan ser jag inte som en satsning. Inga tunga värvningar överhuvudtaget.
Deras ambition diggar jag dock skarpt. Enligt utsago så siktar dom högt redan första året i AS och nöjer sig inte bara med att hänga kvar utan ska till och med hota topplagen och på sikt vinna Allsvenskan om några år. Om dom lyckas eller inte återstår ju att se men jag gillar deras kaxighet.
Citera
2016-02-20, 14:07
Medlem
Citat:
Sammanfattning
Grattis, kul för MFF.
Citera
2016-02-20, 16:56
Medlem
Laul, har redan tippat allsvenskan - å han brukar ju ha rätt. Någon som hann se hur det skulle sluta, innan artikeln låstes?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/robertlaul/article22292561.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in