2016-02-16, 22:24
Medlem
Volvo 740 från 1987. Är jätteskönt att ha en sån fulbil med gummigrejjer båda fram och bak. Slipper bry sig om krockskador och använder den väldigt sparsamt typ när båt och släp ska dras.
Citera
2016-02-16, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av se33
Jag vet inte hur du tolkar ordet kukförlängare.. För mig betyder det inget annat än att skryta. Behöver inte alls vara för tjejer..

Att du nämner "högt värderad" är enligt mig något skrytsamt om än helt okej. Det komiska är ju dock att du lyckas göra det i samma mening som du påtalar att alla inte behöver en kukförlängare.

Lättroad av idioti.

Knäppis. Jag har 2 st svensson- Volvo som bruksbil och en 50-tal pärla som min "kukförlängare".

Det handlar inte om att skryta eller imponera. Det är ni ungdomar som tror en massa om allting så pass att ni verkar mer eller mindre hjärndöda på riktigt med era jävla AUDI och BMW racers. Ni tror att ni kan köpa er respekt och status. Det fungerar bara sådär eller hur?
Citera
2016-02-17, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callidac
Knäppis. Jag har 2 st svensson- Volvo som bruksbil och en 50-tal pärla som min "kukförlängare".

Det handlar inte om att skryta eller imponera. Det är ni ungdomar som tror en massa om allting så pass att ni verkar mer eller mindre hjärndöda på riktigt med era jävla AUDI och BMW racers. Ni tror att ni kan köpa er respekt och status. Det fungerar bara sådär eller hur?

Om någon är knäpp så är det du. Tur för dig att du har en högt värderad kukförlängare eftersom du uppenbarligen inte klarar dig utan. Annars hade du kanske varit tvungen att köra runt i en skräpig pizza racer...

Jag kör Saab förresten.
Citera
2016-02-17, 10:39
Medlem
Bilar är ett intresse som allt annat. Vissa tycker det är något man har för att ta sig från A till B. Andra tycker det är en njutning att ha en fin bil.

En jämförelse. Man blir mätt av nudlar eller blodpudding också. Så varför äta oxfilé eller kaviar? Varför dricka dyrt vin när det finns vatten?

Så, alla är vi olika.

Vanliga bilar för folk som tjänar i det spannet är väl normala tjänstebilar för runt 350 tkr. Passat, V70, BMW 520d, Audi A6 2.0 TDI osv. Liten motor, rätt lite utrustning osv.

De som köper typ BMW M550d, BMW X5, Audi Q7 och liknande bilar betalar ju minst dubbelt så mycket. Från ca 700 tkr till en miljon. Det gör man oftast inte med vanlig arbetarlön utan då måste man tjäna mycket mer. Oftast egna företagare. Karriärmänniskor som har höga chefsposter är i regel inte så intresserade av bilar.
Citera
2016-02-17, 14:00
Medlem
30k/mån
Bmw 520ia e39 touring -03
Mercedes e200 w210 -97

(inget fan av jättenya bilar, vill kunna fixa själv då de ligger lite i intresse)
Citera
2016-02-17, 15:07
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Har du lämnat in den på service och alla reparationer men inte betalat mer än 20000 för det på tio år har du gjort en riktigt bra affär. Nu handlar det förstås en del om hur långt man kör.
Btw, kvaliteten på 240 är gravt överskattad.

Jag har köpt oljefilter, olja, luftfilter, lampor och tändstift och gjort servicen i en GDShall.
Avgasrör och en rostskyddsbehandling samt kamremsbyte har jag lämnat in den för och det blev 9 papp sammanlagt.

Kör ca 500 mil om året med bilen och endast sommarhalvåret. Jag anser att kvaliteten på 240 är oslagbar förutom att den rostar en del.
Citera
2016-02-17, 19:26
Medlem
Bossiemans avatar
43.500 i grundlön. Med övertid hamnar jag runt 55-60k. Jag kör en splirrans ny Toyota Yaris hybrid för 180k.
Citera
2016-02-17, 19:29
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av StoffeSvensson
Jag har köpt oljefilter, olja, luftfilter, lampor och tändstift och gjort servicen i en GDShall.
Avgasrör och en rostskyddsbehandling samt kamremsbyte har jag lämnat in den för och det blev 9 papp sammanlagt.

Kör ca 500 mil om året med bilen och endast sommarhalvåret. Jag anser att kvaliteten på 240 är oslagbar förutom att den rostar en del.
Ja, då faller förstås jämförelsen. Nog för att reservdelarna till Audi är dyrare men ska det jämföras ska det göras på lika premisser.
Citera
2016-02-17, 21:59
Medlem
Svarar man i tråden för att i fantasin uppleva det man aldrig gör eller är det någon som faktiskt ser på svaren?

Svar 1: Tjänar 100 000 i veckan.. eller timmen. Kör Skoda Fiat G55 AMG.

Svar 2: Kör 13 år gammal bil med helt ok fyrhjulsdrift och ser till att varje år köra tillräckligt mycket i jobb för att få mer i milersättning än vad jag betalat för bilen. Tänker någon gång ibland att jag borde köpa mer underhållande bil eftersom jag faktiskt tycker om bilar, men eftersom jag ofta låter min bil stå 2-3 veckor mellan varje användningstillfälle så kan jag knappast motivera det.
Citera
2016-02-18, 19:42
Medlem
V70 D5 2002 chippad samt SAAB 9-5 aero 06 chippad
Citera
2016-02-20, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
43.500 i grundlön. Med övertid hamnar jag runt 55-60k. Jag kör en splirrans ny Toyota Yaris hybrid för 180k.
Fundering: vad har du för jobb med en grundlön på 43.500 utan att vara övertidsavlöst?
Citera
2016-02-20, 15:55
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oktl
Fundering: vad har du för jobb med en grundlön på 43.500 utan att vara övertidsavlöst?

Rätt vanligt bland oss ingenjörer, jag har 48000 och är inte övertidsavlöst. Civ ing på Volvo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in