2016-02-18, 20:03
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Real1Sama
Jakten på att slippa köpa cigg hela tiden och bli totalt ruinerad hela tiden har lett mig till att skaffa e-cigg och sluta köpa vanliga cigg helt och hållet. Kommer spara en jäääävla massa stålar på lång sikt.

Köpte den här:
http://www.electrocigarette.se/nyhet...filtercigarett

Billigt som fan ju, och med sju patroner att röka upp. Känns som en bra deal, men jag vet inte mycket om e-cigg egentligen.

Är det ett bra ställe att börja på? Dumt av mig att fråga efter jag redan beställt...
Men det verkar bra!

Det där är inget vidare. Tyvärr.

Men grattis till första steget!
Gå igenom lite poster i den här tråden, sök på "startkit", "nybörjare" etc. och läs på lite mer. Det du har beställt är som att äta en billys pan pizza istället för en äkta napolitansk pizza, bakad av ett proffs.
Bli inte besviken och börja med ciggen igen bara för att det inte riktigt blev som du tänkt... Ett bra start-set, som verkligen håller dig borta från ciggisarna, hamnar nånstans på mellan 5-700 pix. Plus lite utgifter för goda juicer. etc.

Det är lite av en startsträcka det här med e-cigg, både läromässigt och ekonomiskt, men snabbt hajjar man allt och vet precis vad man vill ha. Jag gör mina egna juicer nu och har väl en månadskostnad på 100 spänn för mitt puffande.

Men som sagt - läs mer i tråden och fråga sedan om sånt du undrar över.
Citera
2016-02-18, 22:59
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0mb8
Hej!
Beställde från fasttech i förrgår, blev bland annat en koopor plus och några RDA's

Dock blandade jag produkter i lager med produkter som det stod "ships in 7 days" etc. Läste en tråd om fasttech, där någon skrev att man inte riktigt kan lita på antalet dagar det står. Alltså ex vis "ships in 5 days"
Tydligen kan det dröja uppemot 2-3 veckor innan de ens skickar det
Vad är era erfarenheter?
Mvh

Min erfarenhet är att de brukar hålla antalet dagar rätt bra, men vissa produkter tar en jävla tid att frakta, särskilt batterier ibland. Fast ibland tycker jag att ordern har statusen som motsvarar "elektronisk förhandsinformation mottagen" lite väl länge, det känns lite lurigt.

Jag gjorde själv nyligen samma tabbe att beställa vissa grejer som "ships next day" och några som "ships in 7 days", så alltihopa dröjer.

Citat:
Jakten på att slippa köpa cigg hela tiden och bli totalt ruinerad hela tiden har lett mig till att skaffa e-cigg och sluta köpa vanliga cigg helt och hållet. Kommer spara en jäääävla massa stålar på lång sikt.

Köpte den här:

Billigt som fan ju, och med sju patroner att röka upp. Känns som en bra deal, men jag vet inte mycket om e-cigg egentligen.

Är det ett bra ställe att börja på? Dumt av mig att fråga efter jag redan beställt...
Men det verkar bra!

Ingen höjdare tyvärr, cigalikes är inte lika bra och som e-cigg man själv fyller med vätska.

Men så är det i början, man snålar lite och efter ett tag uppgraderar man till bättre.
Jag borde t.ex ha satsat på mitt nuvarande setup direkt rent ekonomiskt, men då hade jag kanske blivit avskräckt av startkostaden fast det skulle bli billigare i längden.

Det där kan dock funka för dig i början. Var envis och konsekvent, puffa på tills du känner dig nöjd/tillfredsställd eller får nikokick och verkligen inte vill (kan) röka en riktig cigg.

Du kanske känner att ditt nikotinberoende ökar en aning nu när ciggen inte tar slut som riktiga cigg gör, men oroa dig inte för det, du lär dra ner på nikotinet senare när du kommit in i det.

Mitt mål är att förr eller senare vejpa nikotinfritt, men jag stressar inte dit.
Citera
2016-02-19, 00:27
Medlem
Citat:

Köpte den här:

Men det verkar bra!

Men det verkar bra![/quote]
Den duger väl i början, men köper du en bra(kostar några hundra som första köp) så blir det mycket billigare i längden! Eftersom du slipper köpa dyra patroner ex.vis. Köper du en bra Rebuildable Dripping Atomizer så kan du bygga förbrännare själv, alternativt köpa färdigtillverkade för någon/ett par kronor styck!

Om du vill kan jag länka ett bra startpaket?
Citera
2016-02-19, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Min erfarenhet är att de brukar hålla antalet dagar rätt bra, men vissa produkter tar en jävla tid att frakta, särskilt batterier ibland. Fast ibland tycker jag att ordern har statusen som motsvarar "elektronisk förhandsinformation mottagen" lite väl länge, det känns lite lurigt.

Jag gjorde själv nyligen samma tabbe att beställa vissa grejer som "ships next day" och några som "ships in 7 days", så alltihopa dröjer.

Okej, tack! Ja min beställning innehåller ju bland annat 3st 18650-batterier :/
Kan man räkna med 1,5-3 månader till leverans kanske?
Citera
2016-02-19, 08:36
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Okej, tack! Ja min beställning innehåller ju bland annat 3st 18650-batterier :/
Kan man räkna med 1,5-3 månader till leverans kanske?

Vilket märke satsade du på med batterierna?

Nej så lång tid ska det inte ta. Jag har fått batterier på ca 2 veckor som snabbast och drygt 3 veckor när det tagit längre tid.
Citera
2016-02-19, 10:09
Medlem
Citat:
Vilket märke satsade du på med batterierna?

Nej så lång tid ska det inte ta. Jag har fått batterier på ca 2 veckor som snabbast och drygt 3 veckor när det tagit längre tid.
Okej hoppas på det!

Det blev sony vtc5, 30A så det borde duga till de flesta byggen jag kan tänkas vilja testa. Vilka använder du?
Citera
2016-02-19, 10:20
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Okej hoppas på det!

Det blev sony vtc5, 30A så det borde duga till de flesta byggen jag kan tänkas vilja testa. Vilka använder du?

VTC 5 är bra, med 30A lär du klara typ allt.

Jag kör Samsung 25r och LG HG2. 25r är 2500mah och HG2 3000mah, båda är 20A. Av de två så är HG2 favoriten pga lite längre cykel.

Gillar båda modellerna för att de är INR och inte ICR, INR och IMR ska inte venta lika våldsamt som ICR om de skulle venta.

Har även funderat på Samsung 30Q, de är 3000mah fast 15A, men det skulle duga för mig som inte vejpar på alltför hög effekt.

Man ska vara noggrann med val av batterier, hantera dem med säkerhet och absolut inte underskatta det.
Senast redigerad av pung-kula 2016-02-19 kl. 10:23.
Citera
2016-02-19, 13:44
Medlem
Citat:
VTC 5 är bra, med 30A lär du klara typ allt.

Jag kör Samsung 25r och LG HG2. 25r är 2500mah och HG2 3000mah, båda är 20A. Av de två så är HG2 favoriten pga lite längre cykel.

Gillar båda modellerna för att de är INR och inte ICR, INR och IMR ska inte venta lika våldsamt som ICR om de skulle venta.

Har även funderat på Samsung 30Q, de är 3000mah fast 15A, men det skulle duga för mig som inte vejpar på alltför hög effekt.

Man ska vara noggrann med val av batterier, hantera dem med säkerhet och absolut inte underskatta det.
Jo såg att den var på första plats på topp 10 sub-ohm batterier. Men på chemistry står det: NMC
Vad är det? IMR, INR, ICR känner jag till, men NMC?

Har köpt en äkta sapor, Velocity-klon, Trident-klon och Igo-w-klon. Köpte ett hundrapack 1ohm coils samt 28g kanthal och bomull.

Detta borde jag kunna bygga både "flavor-builds" och byggen för molnjagande?
Citera
2016-02-19, 21:23
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Jo såg att den var på första plats på topp 10 sub-ohm batterier. Men på chemistry står det: NMC
Vad är det? IMR, INR, ICR känner jag till, men NMC?

Har köpt en äkta sapor, Velocity-klon, Trident-klon och Igo-w-klon. Köpte ett hundrapack 1ohm coils samt 28g kanthal och bomull.

Detta borde jag kunna bygga både "flavor-builds" och byggen för molnjagande?

Om jag fattat det rätt så är VTC5 en hybrid och ska vara säkra.

Jag vet inte hur du bygger eller hur många ohm du hade tänkt bygga, men med 28g kanthal blir mina single coils på 5 wraps i min subtank mini oftast 0,9-0,95 ohm.

Det funkar eftersom jag kör 15-20w, men om jag vill bygga lägre så använder jag 26 eller 24g.

En annan fördel jag gillar med 26 och 24g mot 28 är att eftersom tråden är tjockare är coilen mer robust och lättare att trä bomullen igenom.
Citera
2016-02-19, 23:32
Medlem
Citat:
Om jag fattat det rätt så är VTC5 en hybrid och ska vara säkra.

Jag vet inte hur du bygger eller hur många ohm du hade tänkt bygga, men med 28g kanthal blir mina single coils på 5 wraps i min subtank mini oftast 0,9-0,95 ohm.

Det funkar eftersom jag kör 15-20w, men om jag vill bygga lägre så använder jag 26 eller 24g.

En annan fördel jag gillar med 26 och 24g mot 28 är att eftersom tråden är tjockare är coilen mer robust och lättare att trä bomullen igenom.
Hade tänkt vapea runt .2 till .5 Mest dual coil, så motståndet halveras ju
Blir väl allt mellan 15 och 100 vill smaka på lite stora tunga moln nu!

Får väl skaffa lite mer tråd på 24 och 26 då!
Mvh
Citera
2016-02-20, 00:32
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Hade tänkt vapea runt .2 till .5 Mest dual coil, så motståndet halveras ju
Blir väl allt mellan 15 och 100 vill smaka på lite stora tunga moln nu!

Får väl skaffa lite mer tråd på 24 och 26 då!
Mvh

Annars kan du tvinna tråden med hjälp av en elektrisk skruvdragare och få ner motståndet ytterligare, medan du väntar på leverans av 24 och 26.

Jävlar 100w, det lär bli feta moln.
Jag har nog aldrig gått över 35w, fast det är för att subtank e lite kinkig, eller så är mina byggen inte optimerade för det. Måste bli bättre på att bygga.

För mig försämras smaken en del vid högre watt, redan vid 20-25 jämfört med 15. Försöker även hålla mig runt 15 för att inte skämma bort mig och vänja mig vid högre, då blir det svårt att gå ner och min juiceförbrukning skulle öka.
Citera
2016-02-20, 10:25
Medlem
Citat:
Annars kan du tvinna tråden med hjälp av en elektrisk skruvdragare och få ner motståndet ytterligare, medan du väntar på leverans av 24 och 26.

Jävlar 100w, det lär bli feta moln.
Jag har nog aldrig gått över 35w, fast det är för att subtank e lite kinkig, eller så är mina byggen inte optimerade för det. Måste bli bättre på att bygga.

För mig försämras smaken en del vid högre watt, redan vid 20-25 jämfört med 15. Försöker även hålla mig runt 15 för att inte skämma bort mig och vänja mig vid högre, då blir det svårt att gå ner och min juiceförbrukning skulle öka.
Har du testat att drippa då? Detta bygge ska jag testa! https://m.youtube.com/watch?v=hxuE-WE17Fg

Sen när man kör på 100W så är det som jag förstått runt 3mg nikotin/ml. Och om man även kör utan smak när man jagar moln så blir det under 2kr/10ml
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in