2016-04-18, 17:59
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Brukar sitta och lukta på tigerbalsam när jag har tråkigt eller bara känner för att lukta på något uppfriskande, plus att mentolhalstabletter tenderar att försvinna ganska fort i min närvaro, så är ganska insnöad på just det.

Om inte annat kommer det ju lukta fruktansvärt friskt hemma
Problemet är att man inet kan vejpa en och samma smak. Efter ett tag kommer din hjärna sluta registrera smaken och det kommer smaka - ingenting.
Kallas vaper-tounge.

Jobba med att smaksätta några juicer med några fler smaker.
Typ lakrits, citron, hallon etc. Sådant som gifter sig bra med menthol.
Citera
2016-04-18, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Problemet är att man inet kan vejpa en och samma smak. Efter ett tag kommer din hjärna sluta registrera smaken och det kommer smaka - ingenting.
Kallas vaper-tounge.

Det här är något som alla newbies behöver lägga på minnet. Att vejpa är inte som att röka där man kan gå år efter år med samma Marlboro eller vad man nu föredrar. Man måste skifta med jämna mellanrum och personligen tycker jag att det är så jävla kul då valmöjligheterna är närmast oändliga..

Själv alternerar jag under en given vecka mellan minst fem olika juicer av de mest varierande smaker. Skiftar även mellan hårdvarorna. Är fortfarande förtjust i mouth to lung så ofta kör jag det. Ibland kör jag Subohm-tank och när jag vill lyxa till det med någon riktigt bra juice så tar jag det i dripper..
Citera
2016-04-18, 23:43
Medlem
Jag har länge varit sugen på att köpa en e-cigg men jag helt nollställd på ämnet, finns det någon dummies guide? Mitt enda krav är att ha en som blåser massor med cool rök!
Citera
2016-04-19, 01:23
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Kallas vaper-tounge.

Ja just nu hade jag likväl kunnat vejpa basvätska då jordgubbsessensen jag, i brist på bättre fantasi, beställde med min första vape knappt smakar något
Har blandat 30% och tycker fortfarande knappt jag känner smaken, behöver i princip droppa ren essens rakt ner i coilen för att få någon nämnvärd smakupplevelse.
Ja det var essens jag beställde och inte färdig juice. Antar att det var lite B-kvalitet på den. Heter Conossieur någonting.

Fördelen med att blanda med ren mentol är väl då att det går ta ganska långt. Mycket längre än vad som vore ekonomiskt rimligt med färdiga essenser.
Men antar väl jag får lita på de mer etablerade vejparna, kanske inte är så nyttigt heller när man en vacker dag sitter och puffar 50%ig mentolblandning
Citera
2016-04-19, 07:50
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ja just nu hade jag likväl kunnat vejpa basvätska då jordgubbsessensen jag, i brist på bättre fantasi, beställde med min första vape knappt smakar något
Har blandat 30% och tycker fortfarande knappt jag känner smaken, behöver i princip droppa ren essens rakt ner i coilen för att få någon nämnvärd smakupplevelse.
Ja det var essens jag beställde och inte färdig juice. Antar att det var lite B-kvalitet på den. Heter Conossieur någonting.

Fördelen med att blanda med ren mentol är väl då att det går ta ganska långt. Mycket längre än vad som vore ekonomiskt rimligt med färdiga essenser.
Men antar väl jag får lita på de mer etablerade vejparna, kanske inte är så nyttigt heller när man en vacker dag sitter och puffar 50%ig mentolblandning

Jag vet inte vad du har för essayns, men jag har jordgubbar från Flavor art och den använder jag typ 4-5% av om jag ska köra ren jordgubb.
Är du verkligen säker på att det är en essans och inte en färdigblandad smak som är tänkt att vejpar rakt av? Har aldrig hört talas om märket du nämner.

Ibland behöver man något sött som plockar upp smaken oxå, som t.ex Ethyl matol.

Smakessanser ska inte behöva överskrida 15-20% och då snackar vi mycket smak.
jag brukar ligga på 9-12% smakessans, med en klar övervikt ner mot 9%.
Citera
2016-04-19, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Jag var där ett par tre gånger i början på min bana inom E-cigg och det är jättebra folk som jobbar där ( jag träffade två olika grabbar ). Noll besserwisser-attityd och allmänt hjälpsamma. Inga piratgrejer utan bara äkta vara så vitt jag vet och hört..

Minuset är att priserna på hårdvaror ligger högre än exempelvis Esmokes. För egen del så har jag helt övergett de svenska handlarna när det gäller hårdvaror och coils då utbudet samt priserna i utlandet är så pass mycket bättre. Är inte snål men prismedveten och det blev svårt att motivera svenskt köp när jag insåg att jag även med frakt etc kunde få dubbelt så bra grejer för samma peng..

Däremot så brukar jag passa på att beställa juicer från svenska handlare när de har någon rea. Jag är svårt förtjust i ett par smaker från Liquid voyage så när Cigoteket hade en rea för någon månad sen så passade jag på att handla på mig ett gäng flaskor..
Priset är lätt att motivera om man tänker på att man stöder svensk handel och svenska företag samt att jag har inte tid att vänta på frakt den här gången då min clearomizer sjunger på sista versen
Citera
2016-04-19, 10:14
Medlem
PonPows avatar
Ska handla på elekcig.se idag och behöver tips på smaker.
Helst söta även om andra går bra, men absolut inte beska.
Jag söker efter smaker som ger det där rivet i halsen man får av riktiga cigaretter, smakerna måste även finnas i 6mg's varianten.

Tips från andra sidor går givetvis också bra!
Citera
2016-04-19, 10:43
Medlem
PonPows avatar
Läste på lite snabbt och såg att det var propylenglykol som ger rivet i halsen. Jag har en oöppnad flaska hemma.
Tror ni jag kan använda den för att "krydda till" min vätska lite?
Citera
2016-04-19, 16:38
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Jag vet inte vad du har för essayns, men jag har jordgubbar från Flavor art och den använder jag typ 4-5% av om jag ska köra ren jordgubb.
Är du verkligen säker på att det är en essans och inte en färdigblandad smak som är tänkt att vejpar rakt av? Har aldrig hört talas om märket du nämner.

Ibland behöver man något sött som plockar upp smaken oxå, som t.ex Ethyl matol.

Smakessanser ska inte behöva överskrida 15-20% och då snackar vi mycket smak.
jag brukar ligga på 9-12% smakessans, med en klar övervikt ner mot 9%.
Denna var det, var tydligen Decadent Vapours men tänkte bara på att det stod Connossieur längst ner

http://www.elekcig.se/e-juice/decade...urs-strawberry

Nu när jag tänker efter fyllde jag inte blandningsflaskan till toppen, så kan ha varit uppemot 40 arom.
Klart besviken på denna, men fortfarande mycket skönare att vejpa klen smak än att röka cigg igen.
Citera
2016-04-20, 18:52
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Denna var det, var tydligen Decadent Vapours men tänkte bara på att det stod Connossieur längst ner

http://www.elekcig.se/e-juice/decade...urs-strawberry

Nu när jag tänker efter fyllde jag inte blandningsflaskan till toppen, så kan ha varit uppemot 40 arom.
Klart besviken på denna, men fortfarande mycket skönare att vejpa klen smak än att röka cigg igen.
Har aldrig jobbat med dessa koncentrat.
Men du måste låta juicen steepa ordentligt. Minst 3-4 dagaroch allra helst 1-2 veckor. Kan ta tid för smakerna att komma fram osv.

Det är lite att läsa på kring DIY' men inte jättemycket.
Citera
2016-04-20, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westwood
Jag har länge varit sugen på att köpa en e-cigg men jag helt nollställd på ämnet, finns det någon dummies guide? Mitt enda krav är att ha en som blåser massor med cool rök!
Citerar mig själv då jag har letat upp lite olika starter kits, någon som kan mer får gärna ta en kik på de olika och se om jag är på rätt väg eller helt ute och cyklar...

http://www.elekcig.se/ego-ce4-single

http://esmokes.se/en/starter-kits/co...tick-basic-kit

Kan någon av dessa fungera för att få en rättvis känsla av e-cigg och om det är någonting man borde fortsätta med? Som jag har förstått det så följer alla delar med, förutom e-juice?
Citera
2016-04-20, 23:26
Medlem
För ett par månader sen så va man inne på detta, men eftersom man inte förstod ett piss, och inte vågade fråga massa dumma frågor så sket man i det...

Jag undrar, om någon som är väldigt insatt bland e-cigg skulle kunna hjälpa mig hitta ett bra "startkit"
Det som är viktigt för mig är just.
#1 Den ska vara säker, inte sprängas i ansiktet på mig.
#2 Att den är säker så som att den inte överhettas och ger ut farliga gifter pga av det, (du försåt nog va jag menar.)
#3 Att den inte är 40cm lång så du måste ha en ryggsäck till den, utan lagom för att ha i handen. (behöver inte vara liten som en vanlig cigarett).
#4 Ejuice? Diacetyl? (Vad är hälsosäkra juicer?
#5 Nånting jag inte tänker på?

När folk börjar prata om mods och grejer, så blir det komplicerat å man förstår inte, och väljer att fortsätta göra det lätta, köpa ett paket camel.

Jag kanske frågar om för mycket, men hellre de och hoppas att en vänlig själ kan tänka sig att hjälpa till, istället för att man ska fortsätta att röka vanliga cigg...
Jag blev tipsad om denna.
eciggbutik.se/sv/artiklar/kangertech-topbox-mini.html
Men eftersom man inte kan någonting, uppfyller den de 3 första kriterierna ovan? finns det bättre/säkrare alternativ?
Om någon kan göra det enkelt för en att välja Ecigg och juice så skulle denna personen förmodligen rädda livet på både mig och tjejen :P

Många tack på förhand!! :s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in