Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Vem är det som har lurat i dig att Hesselbäck och SD-Stockholm bara skulle ha varit någon sorts passiv finansiär till detta, och att det skulle ha letts av SD-riks? Hur kan man tro på något så dumt? Hesselbäck var den kreativa kraften och projektledare för det hela. Utan Hesselbäck så skulle inte denna - SDs utan konkurrens mest framgångsrika kampanj på mycket länge (någonsin?) - aldrig ha blivit av överhuvudtaget. Att han tog hjälp av partiets kommunikationsavdelning på riksplanet (så att de trots allt fick göra någonting vettigt under det gångna året) visar bara på hans stora styrka och fokus på att faktiskt åstadkomma verkliga resultat; till skillnad från det som är regel inom SD-riks, nämligen att bara göra det som främjar ens personliga karriär, makt och ego.
Jag tror inte någon har "lurat mig". Kampanjen utformades av en person som är anställd och betald av SD Riks. Däri låg ju arbetet. SD Sthlm betalade. Vad skulle vara fel i det konstaterandet? Det är möjligt att någon i Hesselbäcks styrelse tog initiativet och det var ju i sådana fall bra, men det påverkar inget jag sagt.
Sant, det tänkte jag faktiskt inte på, förmodligen för att man inte försökte få medlemmarna engagerade i detta (att jag sedan också år kritisk exakt HUR man valde att använda pengarna i detta projekt låter vi vara, jag tycker som sagt det var skitbra att SD i Sthlm började jobba med hemlösa igen).
Citat:
Jag blir besviken på dig, Y2W. För jag har läst vad du har skrivit här under vintern, och jag vet att du har för god koll på Karlssons stalinfasoner, och att du har hjärtat på rätta stället för att stå upp emot det, för att skriva så mycket trams som du gör i denna tråd. Jag gissar att du dock inte mentalt har haft uthålligheten att orka med att se sanningen i vitögat och regredierat till önsketänkande om vad SD-riks innebär och står för.
Ja det kan du ju tycka. Sanningen är att jag är lika aktiv och övertygad motståndare till Karlsson och vanstyret av SD som alltid. Men jag känner också flera av kandidaterna i Nystart och det är kompetenta människor med massor av meriter. De inger förtroende.
Hesselbäck ingick förvisso i ett styrelseförslag Karlsson var emot förra året, men det ger inte att alla i världen som inte stödjer honom skulle vara en Karlsson-lakej. Det vet du inte är sant och det är ett väldigt barnsligt och fördummande sätt att argumentera (som jag tvivlar Hellsebäck själv vill ska ske).
Jag ogillar som sagt inte Hesselbäcks styrelse, jag vet helt enkelt inte så mycket om dem eller vad de vill och håller på med. Däremot har många i Nystart bevisat sig själva och skapat resultat många gånger.
Citat:
Visst har jag förståelse för att man desperat behöver någonting att hoppas på när M/S Sverige sjunker till botten i rekordfart. Men ditt önsketänkande grumlar ditt sinne så till den milda grad att du i praktiken och effektivt nu har blivit en fotsoldat för Lill-Stalin. Jag vädjar härmed till din bättre sida, som jag vet att den finns, att titta på frågan om SD-Stockholms kommande styrelseval igen, för att omvärdera det hela.
Alltså, att idioter som just reggat sig på FB bara för att skapa denna tråd och bråka i den (tom trådnamnet är en oseriös anklagelse) och den ständigt lika bråksugne Frappant kör sitt race (om judar, liberaler, Expo och Rövhål) är ju en sak - men du borde stå över sådana individer och påstå att jag har blivit en "fotsoldat för Lill-Stalin" bara för att jag stödjer ett ambitiöst och kompetent förslag där jag vet hur duktiga flera i förslaget är och hur mycket de gjort för SD. Att flera av dem är i ständig konflikt med Karlsson och varit så i åratal hjälper inte ditt påstående direkt.