Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Jag tror inte heller att han vinner presidentvalet, men nomineringen har han en god chans i.
Dock ser det ut som rätt tydliga rörelser uppåt för Trumps farligaste motståndare. Pollsen brukar ha svårt att hänga med i slutet, ser man en förändring kan man ofta extrapolera och förstärka den lite för att komma närmare rätt resultat. Jag tror inte det går lika bra alls för Trump som i NH faktiskt.
Men är de medvetna om det här på den Republikanska sidan? Att främst kandidaterna Ted Cruz och Trump egentligen spelar Demokraterna i händerna?
Hillary verkar ju körd och det som återstår är ju Bernie Sanders. Det trodde jag inte för 1 år sedan att han skulle ha en rejäl chans i ett amerikanskt presidentval.
Jag är ambivalent i frågan vilken kandidat jag helst ser bestiga presidentposten efter Obama. Jag gillar tanken med både Trump och Sanders att de inte är styrda av etablissemanget. En av dessa ser jag helst men de är ju båda som motpoler mot varandra. Safe bet känns ändå som Sanders. Känns inte som han skulle begå vilka tokigheter som helst mot omvärlden men den säkerhetskänslan är inte lika stor om Trump blir president.
Ok trots att jag just nu helst vill se Sanders kan jag inte låta bli att undra hur USA skulle utvecklas under Trump. Det hade varit spännande och se faktiskt. Troligen hade jag nog fått ångra mig snabbt eftersom jag inte är amerikan och ej heller bor i USA.