Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-11, 22:26
Medlem
baggebo1s avatar
Det här var en rätt intressant händelse som inträffade häromdagen. Milo Yiannopoulos, som är en brittisk bög och antifeminist som gjort sig ett namn genom att kritisera den politiska korrektheten på olika sätt, höll ett tal i USA. Några Black Lives Matter-aktivister drar igång nån sedvanlig "protest" där de skriker och färgar sina ansikten med rödfärg. Det intressanta kommer sedan: Den vita publiken, framförallt de vita männen, som är där för att lyssna på Milo drar helt plötsligt igång ramsan "Trump, Trump, Trump". Det är en intressant tidsbild. Trump är inte bara en "kandidat i valet", han är en symbol för det vita USA i kulturkampen (jag väntar med begreppet raskriget) mot de krafter som vill förgöra dem. Sånt här är betydelsefullt:

http://www.dailystormer.com/milo-yiannopoulos-speech-at-rutgers-invaded-by-deranged-colored-women/
2016-02-11, 22:33
Medlem
freeriderXIIs avatar
I ett head to head möte så leder Clinton med i genomsnitt 4 procentenheter över Trump (när man sammanställer mätningarna) det är inte så mycket det kan han äta in.

I FOX news mätningen leder Trump med 3 procentenheter men i NBC news leder Clinton med 10.
I Quinnipiac är det plus 5 för Clinton. Mätningarna är inte gjorda exakt samtidigt men i Januari och Februari.

Så det svänger ganska kraftigt.

Här länk till mätningarna på RealClearPolitics
2016-02-11, 22:44
Medlem
freeriderXIIs avatar
Folk som röstar på Cruz måste vara korkade när de har originalet Trump.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-11 kl. 22:53.
2016-02-11, 23:14
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Folk som röstar på Cruz måste vara korkade när de har originalet Trump.
Fast dem skiljer sig ju åt relativt mycket, Cruz har ju sitt stöd bland den kristna högern, Trump hos den populistiska högern. Därför Trump värvade Sarah Palin, för att det var symboliskt viktigt. Inte för att hon är bra på något...
2016-02-11, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
I ett head to head möte så leder Clinton med i genomsnitt 4 procentenheter över Trump (när man sammanställer mätningarna) det är inte så mycket det kan han äta in.

I FOX news mätningen leder Trump med 3 procentenheter men i NBC news leder Clinton med 10.
I Quinnipiac är det plus 5 för Clinton. Mätningarna är inte gjorda exakt samtidigt men i Januari och Februari.

Så det svänger ganska kraftigt.

Här länk till mätningarna på RealClearPolitics

Nä 4 procent är inte kört, men Trump är inte en konventionell kandidat.
2016-02-11, 23:27
Medlem
baggebo1s avatar
I natt tar Trumptåget en avstickare till Louisiana för ett möte (10.000+) i Baton Rouge. Den nattvakne ser det direkt här klockan två:

https://www.youtube.com/watch?v=ZIB5XO-0s74
2016-02-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här var en rätt intressant händelse som inträffade häromdagen. Milo Yiannopoulos, som är en brittisk bög och antifeminist som gjort sig ett namn genom att kritisera den politiska korrektheten på olika sätt, höll ett tal i USA. Några Black Lives Matter-aktivister drar igång nån sedvanlig "protest" där de skriker och färgar sina ansikten med rödfärg. Det intressanta kommer sedan: Den vita publiken, framförallt de vita männen, som är där för att lyssna på Milo drar helt plötsligt igång ramsan "Trump, Trump, Trump". Det är en intressant tidsbild. Trump är inte bara en "kandidat i valet", han är en symbol för det vita USA i kulturkampen (jag väntar med begreppet raskriget) mot de krafter som vill förgöra dem. Sånt här är betydelsefullt:

http://www.dailystormer.com/milo-yiannopoulos-speech-at-rutgers-invaded-by-deranged-colored-women/

Jag skrev precis i Trumptråden i PI-delen att Trumps seger antagligen kommer tillåta vägen banas för nödvändig radikal förändring av rasnationalistisk karaktär även i Europa, detta utan att länder som försöker genomdriva sådan politik skulle drabbas av sanktioner, "humanitär intervention" eller liknande som vi har sett i det förgångna när något vitt land gått emot den judiska planen för den vita världen. Jag tror alltfler inser detta och att vi snart även kommer ha folk ute på gator och torg i Europa som skanderar Trumps namn.
2016-02-12, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satanyahu
Jag skrev precis i Trumptråden i PI-delen att Trumps seger antagligen kommer tillåta vägen banas för nödvändig radikal förändring av rasnationalistisk karaktär även i Europa, detta utan att länder som försöker genomdriva sådan politik skulle drabbas av sanktioner, "humanitär intervention" eller liknande som vi har sett i det förgångna när något vitt land gått emot den judiska planen för den vita världen. Jag tror alltfler inser detta och att vi snart även kommer ha folk ute på gator och torg i Europa som skanderar Trumps namn.
Jag har också tänkt i de banorna. Om folks missnöje mot kulturmarxismen kan enas under Trump( även om de flesta inte förstår vad just kulturmarxismen är men ändå är emot hbtq,feminismen,mångkultur etc.), kanske vi tillsammans kan bekämpa fienden för gott.
2016-02-12, 00:55
Medlem
Trump kan med sin populism mycket väl bli republikanernas kandidat men jag tror inte han skulle klara av debatterna mot Sanders/Clinton då han saknar mycket av rena sakkunskaper i politik. Tror han skulle bli krossad i debatterna.

När han på sina valmöten fått konkreta politiska frågor har han inte kunnat svara utan istället sagt något i stil med "jag löser det, tro mig, USA ska bli bäst igen". Den retoriken räcker inte så långt i debatt mot politiker med extremt lång erfarenhet. Det finns visserligen tid kvar men jag tror inte han har tillräcklig politisk erfarenhet för att det ska kunna gå vägen. Dessa brister visar sig inte lika tydligt när man debatterar mot republikanska kandidater.
2016-02-12, 01:04
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Trump kan med sin populism mycket väl bli republikanernas kandidat men jag tror inte han skulle klara av debatterna mot Sanders/Clinton då han saknar mycket av rena sakkunskaper i politik. Tror han skulle bli krossad i debatterna.

När han på sina valmöten fått konkreta politiska frågor har han inte kunnat svara utan istället sagt något i stil med "jag löser det, tro mig, USA ska bli bäst igen". Den retoriken räcker inte så långt i debatt mot politiker med extremt lång erfarenhet. Det finns visserligen tid kvar men jag tror inte han har tillräcklig politisk erfarenhet för att det ska kunna gå vägen. Dessa brister visar sig inte lika tydligt när man debatterar mot republikanska kandidater.
Det var likadant med Obama för åtta år sedan. Han hade ingen politik överhuvudtaget, bara hope and change. När det sedan blev riktigt valrörelse så mejslades en politik ut tillsammans med nya rådgivare som rekryterades efterhand.

Trump expanderar nu sin organisation kraftigt med riktiga experter och när den riktiga valrörelsen kommer igång så kommer det finnas ett politiskt program att ta ställning till.

Trump har ändå till skillnad från Obama skisserat sin politik i stora drag på de flesta områden. Obama var t.ex. en total nolla när det gällde utrikespolitik. Trump har en sammanhållen utrikespolitik. Det är bara detaljerna som saknas ännu.
2016-02-12, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsnegrer
Jag har också tänkt i de banorna. Om folks missnöje mot kulturmarxismen kan enas under Trump( även om de flesta inte förstår vad just kulturmarxismen är men ändå är emot hbtq,feminismen,mångkultur etc.), kanske vi tillsammans kan bekämpa fienden för gott.

Är du korkad på riktigt? USA är definitionen av mångkultur. Finns ingen president som kommer att styra det landet åt vita avundsjuka män. Trump är mer för mångkultur än du tror. Han säger det alla vill höra för att bli vald men kommer garanterat inte att strida mot "mångkulturen". Gör han det på allvar kommer han inte att bli vald/omvald
2016-02-12, 01:16
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha

Trump har redan kört över meriterande politiker utan att själv ha någon som helst erfarenhet.
Han använder en helt annan debatteknik än vad både Hillary och Sanders gör. Mycket mer personliga angrepp som Trump är bra på att lyfta fram, Sanders höga ålder och Hillarys personliga mail m.m. är ett par saker han kommer köra stenhårt på.

Folket älskar honom inte för hans löften, utan just för att han står utanför etablissemanget. Det spelar liksom ingen roll om han debatterar sakligt, tvärt om är det är just därför han vinner.

Vem och hur kan i tv stå och säga såhär utan att förlora röster?
"I could stand in the middle of 5th Avenue and shoot somebody, and I vouldn't lose voters"

Det kan bara Donald Trump

Jag tror att han kommer bli republikanernas kandidat och han kommer få möta Sanders.
Folket har tröttnat på etablissemanget i Washington och vill ha något nytt.
Vem som vinner av dessa är hugget som stucket även om jag tror Sanders tar hem det i slutet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in