Citat:
Ursprungligen postat av
backflasha
Trump kan med sin populism mycket väl bli republikanernas kandidat men jag tror inte han skulle klara av debatterna mot Sanders/Clinton då han saknar mycket av rena sakkunskaper i politik. Tror han skulle bli krossad i debatterna.
När han på sina valmöten fått konkreta politiska frågor har han inte kunnat svara utan istället sagt något i stil med "jag löser det, tro mig, USA ska bli bäst igen". Den retoriken räcker inte så långt i debatt mot politiker med extremt lång erfarenhet. Det finns visserligen tid kvar men jag tror inte han har tillräcklig politisk erfarenhet för att det ska kunna gå vägen. Dessa brister visar sig inte lika tydligt när man debatterar mot republikanska kandidater.
Trump har redan kört över meriterande politiker utan att själv ha någon som helst erfarenhet.
Han använder en helt annan debatteknik än vad både Hillary och Sanders gör. Mycket mer personliga angrepp som Trump är bra på att lyfta fram, Sanders höga ålder och Hillarys personliga mail m.m. är ett par saker han kommer köra stenhårt på.
Folket älskar honom inte för hans löften, utan just för att han står utanför etablissemanget. Det spelar liksom ingen roll om han debatterar sakligt, tvärt om är det är just därför han vinner.
Vem och hur kan i tv stå och säga såhär utan att förlora röster?
"I could stand in the middle of 5th Avenue and shoot somebody, and I vouldn't lose voters"
Det kan bara Donald Trump
Jag tror att han kommer bli republikanernas kandidat och han kommer få möta Sanders.
Folket har tröttnat på etablissemanget i Washington och vill ha något nytt.
Vem som vinner av dessa är hugget som stucket även om jag tror Sanders tar hem det i slutet