Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-19, 11:38
Medlem
baggebo1s avatar
Trump i CNN:s Town Hall-special från South Carolina:

https://www.youtube.com/watch?v=5LyelGPOfoE
https://www.youtube.com/watch?v=mhI1WN53erI

Han är stabil i såna här sammanhang. Han lär vinna nya anhängare hela tiden.
2016-02-19, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Jag tror inte heller att han vinner presidentvalet, men nomineringen har han en god chans i.

Dock ser det ut som rätt tydliga rörelser uppåt för Trumps farligaste motståndare. Pollsen brukar ha svårt att hänga med i slutet, ser man en förändring kan man ofta extrapolera och förstärka den lite för att komma närmare rätt resultat. Jag tror inte det går lika bra alls för Trump som i NH faktiskt.

Men är de medvetna om det här på den Republikanska sidan? Att främst kandidaterna Ted Cruz och Trump egentligen spelar Demokraterna i händerna?

Hillary verkar ju körd och det som återstår är ju Bernie Sanders. Det trodde jag inte för 1 år sedan att han skulle ha en rejäl chans i ett amerikanskt presidentval.

Jag är ambivalent i frågan vilken kandidat jag helst ser bestiga presidentposten efter Obama. Jag gillar tanken med både Trump och Sanders att de inte är styrda av etablissemanget. En av dessa ser jag helst men de är ju båda som motpoler mot varandra. Safe bet känns ändå som Sanders. Känns inte som han skulle begå vilka tokigheter som helst mot omvärlden men den säkerhetskänslan är inte lika stor om Trump blir president.

Ok trots att jag just nu helst vill se Sanders kan jag inte låta bli att undra hur USA skulle utvecklas under Trump. Det hade varit spännande och se faktiskt. Troligen hade jag nog fått ångra mig snabbt eftersom jag inte är amerikan och ej heller bor i USA.
2016-02-19, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Låter på dig som att Trump skulle vara bra för USA. Han kommer tillsätta sin son som en minister, säkerligen andra i familjen och vänner också, lite som i andra diktaturer. Extrem låg skatt för 1%-klicken i USA, medelklassen kommer störta till lågklassen. Med Trumps beteende som du har en länk i min signatur också kommer göra att ww3 kommer komma allt närmare också. Han är livsfarlig för USA.
2016-02-19, 12:07
Avslutad
Lägg ner skitsnacket nu, Trump skulle slå både HC och BS.
2016-02-19, 12:13
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Låter på dig som att Trump skulle vara bra för USA. Han kommer tillsätta sin son som en minister, säkerligen andra i familjen och vänner också, lite som i andra diktaturer. Extrem låg skatt för 1%-klicken i USA, medelklassen kommer störta till lågklassen. Med Trumps beteende som du har en länk i min signatur också kommer göra att ww3 kommer komma allt närmare också. Han är livsfarlig för USA.
Varför hittar du på massa saker? Trump lär inte tillsätta sin son som minister. Var får du ens en sån idé ifrån? Trump pratar hela tiden om att medelklassen är bortglömd, dvs det är en av de grupperna han vill lyfta. Trump är den minst "trigger happy" när det kommer till utrikespolitik, dvs det är mindre risk för WW3 med honom än någon av de andra. Hör du hur krigshetsare som Rubio och Sanders pratar om Ryssland? Där kan vi snacka fara för WW3.

Trumps starkaste kort är att han vill stoppa massinvandringen och att han vill överge boguskonceptet "frihandel". Bara att åtgärda dessa två extremt kostsamma områden skulle leda till en extrem uppgång för USA (liksom för vilket annat västland som helst som sugs ut på resurser via "frihandel" samtidigt som kostnaderna ökar med massinvandringen). Fattar du hur sjukt konceptet, att förflytta industribasen med alla arbetstillfällen och skatteintäkter utomlands samtidigt som du importerar ökade kostnader och arbetslöshet med massinvandringen, är? Det är vansinnigt, och det håller på satt förgöra hela väst. Trump är den ende som verkligen vill sätta stopp för det.
Senast redigerad av baggebo1 2016-02-19 kl. 12:15.
2016-02-19, 12:16
Avslutad
Citat:
Varför hittar du på massa saker? Trump lär inte tillsätta sin son som minister. Var får du ens en sån idé ifrån? Trump pratar hela tiden om att medelklassen är bortglömd, dvs det är en av de grupperna han vill lyfta. Trump är den minst "trigger happy" när det kommer till utrikespolitik, dvs det är mindre risk för WW3 med honom än någon av de andra. Hör du hur krigshetsare som Rubio och Sanders pratar om Ryssland? Där kan vi snacka fara för WW3.

Trumps starkaste kort är att han vill stoppa massinvandringen och att han vill överge boguskonceptet "frihandel". Bara att åtgärda dessa två extremt kostsamma områden skulle leda till en extrem uppgång för USA (liksom för vilket annat västland som helst som sugs ut på resurser via "frihandel" samtidigt som kostnaderna ökar med massinvandringen). Fattar du hur sjukt konceptet, att förflytta industribasen med alla arbetstillfällen och skatteintäkter utomlands samtidigt som du importerar ökade kostnader och arbetslöshet med massinvandringen, är? Det är vansinnigt, och det håller på satt förgöra hela väst. Trump är den ende som verkligen vill sätta stopp för det.

mata inte trollen
2016-02-19, 12:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Lägg ner skitsnacket nu, Trump skulle slå både HC och BS.

Det är inte vad den senaste nationella undersökningen säger.
2016-02-19, 12:24
Medlem
Prodelins avatar
Trump är jäkligt skärpt, smart som fan och vet vad han snackar om, mycket det han sa 1988 stämmer idag.

Se det här klippet från när han var runt 45 år gammal.

https://www.youtube.com/watch?v=SEPs17_AkTI
2016-02-19, 12:33
Avslutad
Citat:

Han har ingen erfarenhet av utrikespolitik. Vänta o se om han vinner.
2016-02-19, 12:38
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Men är de medvetna om det här på den Republikanska sidan? Att främst kandidaterna Ted Cruz och Trump egentligen spelar Demokraterna i händerna?
Han är inte chanslös på något vis, men jag skulle säga att det är mer troligt att han förlorar än att han vinner om han blir nominerad. Jag tror t ex att han skulle kunna hantera det komprometterande materialet som finns kring Hillary klart mycket bättre än Sanders har gjort, och han skulle kunna vinna poänger på hennes skenhelighet i frågan om beroendet av Wall Street. Mot Bernie har han inte lika många givna angreppspunkter, där blir det svårare.

Cruz tror jag skulle ha minst lika svårt att vinna, den enda som jag tror skulle ha en god chans är Rubio. Hans politik är dock en direkt fortsättning av det republikanska partiets misslyckade geopolitik så jag hoppas verkligen inte han vinner presidentvalet.
2016-02-19, 12:38
Avslutad
Citat:

Får en känsla av att Trump är etnocentrist. Han talar om hur synd det är om Europa som förstörs av migration och han talar positivt om Ryssland, samtidigt som han uppenbarligen är ointresserad av mexikos, kinas, japan och så vidares välmående.
2016-02-19, 12:49
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är inte vad den senaste nationella undersökningen säger.
Jo, det är precis vad den säger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in