2016-02-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist

Hur?
Men snälla, lite förstånd har du väl ändå? Fuskarna går före andra i "kön", och det innebär således att några utav de ärliga personerna inte kommer att bli antagna till sina val. Detta har inget med staten att göra, herregud...
Citera
2016-02-18, 20:03
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
Men snälla, lite förstånd har du väl ändå? Fuskarna går före andra i "kön", och det innebär således att några utav de ärliga personerna inte kommer att bli antagna till sina val. Detta har inget med staten att göra, herregud...
Har ett statligt prov inför en statlig utbildning inget med staten att göra? Säg att du skämtar.
Citera
2016-02-18, 20:03
Medlem
Citat:
Varför skulle jag lämna mitt hem och min familj för att svenska staten är förtryckare?

Man går i svensk skola för att indoktrineras och bli en god skattebetalare. De har tydligen lyckats jävligt bra med dig.

Jag är, som sagt, för att alla får komma in på vilken utbildning de vill. Anledningen till det är att jag vet att de som inte har det som krävs för att klara läkarutbildningen kommer att misslyckats fatalt.

Då får du fuska du med. Vi talar om statens prov för att komma in på statens utbildningar. Klart som fan man ska fuska. Staten ska motarbetas på varje tänkbart sätt, tills den kollapsar.

Som jag skrev, avser jag här inte spökskrivare, utan de som fuskar med lappar, mobiltelefoner och annat. Det kräver viss finurlighet och uppfinningsrikedom, något som är ovanligt bland svenska studenter.

Du säger: "Som jag skrev, avser jag här inte spökskrivare, utan de som fuskar med lappar, mobiltelefoner och annat."
Här AVSER du spökskrivare, då det är dem som gör jobbet i provsalen, eller sitter i andra änden av telefonen och skickar koder. Du gör inget jobb alls, varför tror du det? Varför tror du att dem skulle låta dig få påverka hur det ska gå till? DU bara tar åt dig av äran för andras "finurligheter". För du tror väl inte att man kan sitta med en fusklapp!? Man märker tydligt att du aldrig gjort högskoleprovet.

Du vill inte ha en stat säger du. Så nu var vi här igen, du vill leva i en lekplats? eller djungel?
Du vill att alla ska få komma in på vilken utbildning de vill. Så HUR ska läkarprogrammet kunna ta in flera miljoner människor varje termin tänkte du? Detta kommer kosta mycket mycket pengar.. pengar som DU inte vill betala. (och vill inte ens beta skatt.) Hur går detta ihop?

Man går i skolan för att få ett jobb. Har du hört talas om ordet JOBB? Det är det man behöver för att överleva i största delen av världen. Men kanske inte i sandlådan och i djungeln, men du vill säkert inte sätta din familj där kan jag tro?
Citera
2016-02-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
100 000 kr är småsummor om du tänker på hur mycket mer man skulle tjäna som t.ex. läkare jämfört med att jobba på ICA!

Sannolikheten att få 146 rätt eller mer (vilket krävs för 2.0) om det finns fyra svarsalternativ på varje fråga och du svarar helt slumpmässigt är cirka 1 på 8 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 0 så du har nog större chans att vinna på en trisslott!

Sant, men att man kommit in på en utbildning är ju inte en garanti att man klarar
den och for jobb, speciellt för oss invandrare.

Fuskar man på HP och tex pluggar läkarlinjen hur ska man då klara alla tentor och uppsatser? Inte
som att det är ett lätt jobb.

Att peja upp till 100,000 är inte värt det ur mitt perspektiv iaf. F*n, det är ju inte fickpengar precis.
Citera
2016-02-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Har inte tänkt på att de förlorar både platsen på utbildningen OCH pengarna som de betalade för den, om de blir kickade. En del betalar ju runt 100000 för att någon skall skriva provet åt dem, och personen blir därmed både fattig och framtidslös.
Blev nästan lite glad

Brott lönar sig inte kära vänner. I alla fall inte om man åker fast

100 000 kan låta mycket men perspektivet är säkert annorlunda för människor i fattiga länder. Svenskt medborgarskap är så mycket värt att de kan gifta sig med & stå ut med ett svenskt fyllo av värsta sort. Värdet av medborgarskapet ligger nog långt över 1 miljon...
Citera
2016-02-18, 20:08
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Du säger: "Som jag skrev, avser jag här inte spökskrivare, utan de som fuskar med lappar, mobiltelefoner och annat."
Här AVSER du spökskrivare, då det är dem som gör jobbet i provsalen, eller sitter i andra änden av telefonen och skickar koder. Du gör inget jobb alls, varför tror du det? Varför tror du att dem skulle låta dig få påverka hur det ska gå till? DU bara tar åt dig av äran för andras "finurligheter". För du tror väl inte att man kan sitta med en fusklapp!? Man märker tydligt att du aldrig gjort högskoleprovet.

Du vill inte ha en stat säger du. Så nu var vi här igen, du vill leva i en lekplats? eller djungel?
Du vill att alla ska få komma in på vilken utbildning de vill. Så HUR ska läkarprogrammet kunna ta in flera miljoner människor varje termin tänkte du? Detta kommer kosta mycket mycket pengar.. pengar som DU inte vill betala. (och vill inte ens beta skatt.) Hur går detta ihop?

Man går i skolan för att få ett jobb. Har du hört talas om ordet JOBB? Det är det man behöver för att överleva i största delen av världen. Men kanske inte i sandlådan och i djungeln, men du vill säkert inte sätta din familj där kan jag tro?
Jag tänkte mer att man googlar svaren på orddelen eller liknande.

Varför skulle det bli ett lekpalats eller djungel bara för att staten försvinner? Sorgliga människa som låter staten styra ditt liv så mycket att du inte ens kan tänka dig ett liv utan den.

Staten vill att du utbildar dig för att bli indoktrinerad och betala skatt. De skiter i vad du gör, bara du skattar.

Hört talas om distansutbildning?
Citera
2016-02-18, 20:21
Medlem
Citat:
Jag tänkte mer att man googlar svaren på orddelen eller liknande.

Varför skulle det bli ett lekpalats eller djungel bara för att staten försvinner? Sorgliga människa som låter staten styra ditt liv så mycket att du inte ens kan tänka dig ett liv utan den.

Staten vill att du utbildar dig för att bli indoktrinerad och betala skatt. De skiter i vad du gör, bara du skattar.

Hört talas om distansutbildning?
Orddelen är en mycket mycket liten del av provet, så genom att googla slösar du väldigt mycket onödig tid. Tid som du inte har.

Ja men du förstår väl själv att du inte kan göra något åt staten nu?? Du som enskild person? Det är bara att acceptera läget. Hur sorgligt det än låter.
Visst drömmer man ibland om att leva i naturen utan all press och stress, men du som har barn och familj borde väl förstå att det inte går?
vårat samhälle består av skola och jobb, det förändras inte om du säger att DU inte vill ha det så. Du måste leva enligt statens villkor, då staten låter dig bo här. Du vill väl ha lön och sjukvård? en framtid? Pension? Skolan är inte till för att utbilda dig för att betala skatt, nej, men att betala skatt är obligatoriskt, vare sig du går i skola eller inte. Om du bor i Sverige så betalar du skatt, det gör du i andra länder också. Det är så världen ser ut.

Ja jag har hört talas om distansutbildning (har faktiskt läst distansutbildning), men det byter fortfarande inte att du slipper betala skatt, jobba eller utbilda dig? Du behöver fortfarande få betyg, och du behöver fortfarande söka in på utbildningar.. Så vad vill du ha sagt?
Citera
2016-02-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Vill inte skriva ut program, men samhällsvetenskapliga fakulteten på UU.

Varför inte det? Om vi nu ska börja hänga ut folk för fusk får vi väl köra hela vägen och hänga ut alla som fuskar sig in eller på universiteten. Inte mer än rätt.
Citera
2016-02-18, 20:27
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Orddelen är en mycket mycket liten del av provet, så genom att googla slösar du väldigt mycket onödig tid. Tid som du inte har.

Ja men du förstår väl själv att du inte kan göra något åt staten nu?? Du som enskild person? Det är bara att acceptera läget. Hur sorgligt det än låter.
Visst drömmer man ibland om att leva i naturen utan all press och stress, men du som har barn och familj borde väl förstå att det inte går?
vårat samhälle består av skola och jobb, det förändras inte om du säger att DU inte vill ha det så. Du måste leva enligt statens villkor, då staten låter dig bo här. Du vill väl ha lön och sjukvård? en framtid? Pension? Skolan är inte till för att utbilda dig för att betala skatt, nej, men att betala skatt är obligatoriskt, vare sig du går i skola eller inte. Om du bor i Sverige så betalar du skatt, det gör du i andra länder också. Det är så världen ser ut.

Ja jag har hört talas om distansutbildning (har faktiskt läst distansutbildning), men det byter fortfarande inte att du slipper betala skatt, jobba eller utbilda dig? Du behöver fortfarande få betyg, och du behöver fortfarande söka in på utbildningar.. Så vad vill du ha sagt?
Man har timmar på sig på varje del. Man måste vara extremt långsam för att inte hinna googla svar.

Jag kan bedriva min personliga sabotagetaktik och uppmuntra andra till densamma. Jag har inte barn och bor ensam. Jag vill inte ansvara för någon annan än mig själv. Att man måste leva efter statens villkor är bevis nog för att de är förtryckare. Bara för att jag är född och bor här anser svenska staten att de har rätt att kräva mig på vissa saker, samtidigt som de fråntagit mig rätten att äga vad jag vill, stoppa vad jag vill i min kropp med mera.

Det jag säger är att alla ska erbjudas en utbildningsplats, och att platsbristen löses med att erbjuda utbildningen på flera (privata) lärosäten, och att erbjuda distansutbildningar. De som inte klarar utbildningen kommer att halka efter och få en arbetsbörda som de inte klarar av.
Citera
2016-02-18, 20:30
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Vilka idioter. Att de hjärnskadade mongoloiderna går före i kön framför folk som kämpat hårt med skolan är helt sjukt.
Citera
2016-02-18, 20:35
Medlem
Citat:
Man har timmar på sig på varje del. Man måste vara extremt långsam för att inte hinna googla svar.

Jag kan bedriva min personliga sabotagetaktik och uppmuntra andra till densamma. Jag har inte barn och bor ensam. Jag vill inte ansvara för någon annan än mig själv. Att man måste leva efter statens villkor är bevis nog för att de är förtryckare. Bara för att jag är född och bor här anser svenska staten att de har rätt att kräva mig på vissa saker, samtidigt som de fråntagit mig rätten att äga vad jag vill, stoppa vad jag vill i min kropp med mera.

Det jag säger är att alla ska erbjudas en utbildningsplats, och att platsbristen löses med att erbjuda utbildningen på flera (privata) lärosäten, och att erbjuda distansutbildningar. De som inte klarar utbildningen kommer att halka efter och få en arbetsbörda som de inte klarar av.
Du har 55minuter på varje del. Ord är 20p, utav totalt 160p. Vet inte hur du har tänkt dig, men du når inte 2.0 genom att plocka 20 enkla poäng.
Citera
2016-02-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Förstår jag då det rätt som att Lema Alimi inte är en KI-student? Det finns ju fyra personer med det namnet nämligen. Borde vara enkelt att kolla upp!

Jag har inte stött på namnet Lema Alimi i T1 i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in