Citat:
Ursprungligen postat av
Kojavic
SE: LISA blir överfallen direkt innanför dörren till Ladan
I FUB sidan 626 bild 11 visar 1 st örhänge med lås/säkring vid
ingång till ladan.
I FUB sidan 627 bild 13 hittas ytterligare 1 st örhänge
I FUB sidan 657 bild 5 visarslaktrum där Lisa hängdes.
På golvet där bild 6 ser man 1 st örhänge.
Man hittade också 2 st örhänge inne i ladan innanför dörren mitt emot kafet.
Det är där hon blivit överfallen.
Hon tappade 3 st örhängen.
Sedan har NB burit/släpat henne in mot slakrummet, och där tappar Lisa det 3 de örhänge.
Lisa hade 3 st örhänge i varje öra.
Bild 5: Vy mot förrummets nordvästra hörn. På bilden syns en vattenledning i hörnet
med 90 gradersböj. På den horisontella delen säkrades Nerijus Bilevicius blod, S256.
I nedre kant på slanggenomföringshålet i väggen säkrades Lisa Holms hårstrå, S257.
På golvet under röret låg två blå snören, S169, på vilket det fanns DNA från Lisa Holm
och Nerijus Bilevicius i en blandning, och på S170 fanns DNA från Lisa Holm. I
slanghärvan säkrades ett örhänge, G100.
Bild 6:
Den som säger något annat har inte läst FUB eller så ljuger vederbörande.
Det är bara att slå upp dessa sidnummer så ser Ni sanningen.
Den skiss XO gjort ÄR FEL.
Bra, vad som skulle kunna tala för Brunnen - Teleskopröret som central teater är:
-En av de få punkter en hund markerat på
-En tejprulle med Lisas DNA just där
-En handske vid brunnen
-En teleskopslastare har sett i den gluggen den kvällen
-En liknande lastare tycker sig AJ se Nerijus i dagarna innan
-Den kan leverera förstärkt rörelse från sin pneumato-mekaniska hydralarm, vad annat kan förstärka en rörelse så effektivt - För den som fiskar efter sprattel?
Förmodar vi att han är ute för att döda så kommer han nog att göra det för att få ut något han gillar utav just det. Hans skämtar inte och han är inte rolig så jag får förmoda att han ser något i just det och utifrån just det bara är förbannat effektiv. Miljön med de nya tillbehören är nog inte direkt en slump alls utan pneuomatomekanisk förstärkningsinstrument. Näst piska hitta ett bättre den som kan! Vad förstärker sprattel bättre?
Jag tror att
1 han misslyckats på något vis med föresatsen. Vid teleskoplastaren
2 Tar henne tillbaks in i ladan smidigaste vägen (Se bild 624 bland annat) via lilla dörren. Där åker hjälm av och örhänge lossnar av hans hantering. Men hon är nog ganska långt borta och det bekymrar honom.
3 Snabbt in till Kaklade rum där livräddningsaktiviteter företas - Han ska bestämma pauserna
4 Hängning mest för att gestalta en gammal fantasi med kakel klorinindränkta rum och sedan badda som en gammal morsa.
Spår Densiteten som högst här
Jag säger inte att det måste vara just så, men visst finns det några tecken som tyder i den riktningen på att teleskoplastaren varit en central punkt. Där finns högsta densitet av spåren. Men det faktum att han kunnat ta sig dit efteråt visar att han också kunnat minska ned den spår densitet som då faktiskt fanns. där vid brunnen. För mig tyder det på att mest hantering har kunnat ske just där. Och att höger handske åker av där sker i ett försök att göra sig fri. att resten hänger med som ett paket tolkar jag som att möjligen inträder också medvetslöshet där också.
Doften upphör runt mopeden
Bristen på Hundmarkeringar vid mopeden kan tolkas som att Lisa sätts in i en påse med handtag som stängs. Finns vita sådana med silvergrå handtag i spritfabriken bredvid teleskoplastaren. Lisa faller pladask vid mopeden pga en spark och följer med till ladan i en påse med handtag. Hon gör naturligtvis inte nödvändigtvis något motstånd om hon är medvetslös.
Det är samma säckar som stått på ett
lastbils flak utanför Café på klostret tidigare. så något nytt är det inte direkt för denne herreman.