2016-02-18, 14:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojavic
[b]
Den som säger något annat har inte läst FUB eller så ljuger vederbörande.
Det är bara att slå upp dessa sidnummer så ser Ni sanningen.

Den skiss XO gjort ÄR FEL.
Vad är det du menar som är fel för jag fattar inte riktigt? Jag har tolkat det som att Lisa förs in genom dörren till stalldelen (där han skiter) alltså dörren direkt till vänster (sett från ladans port som vetter mot cafét).
Citat:
Bild 11: Innanför dörröppningen till vänster. Innanför markerat område hittades ett
örhänge och en säkring/lås till örhänge.
Där återfinns hennes örhängen samt lås. I andra änden ses dörren in till mjölkrummet och där inne hittas ytterligare örhänge i slanghärvan.
Senast redigerad av develi 2016-02-18 kl. 14:23.
2016-02-18, 14:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Hur många örhängen har du markerat på din skiss då? gjorde du bara en halv skiss?
Menar du att det saknas markering för mjölkrummet? Jag fattar inte vad som efterfrågas.
Det satt ett örhänge kvar i höger öra samt en ring i vänster.
Övriga tre örhängen hittades i ladan.
2016-02-18, 14:54
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Adriana måste vara en orädd och cool person, därför nästa dag joggade hon samma runda.

Ja och Adriana var iväg ut igen på lördagskvällen (undrar vilken tid iom mötet med kart mannen var kl 19:40 ?), ut och mysa tillsammans med GJs dotter Victoria, ut och köpa godis, så särskilt skrämmande kan mötet med den utländska mannen ju inte ha varit:

FUP 218

"På lördagskvällen var Adriana iväg med Victoria och köpte godis."
2016-02-18, 15:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Den skiss som XO gjort visar fel vad gäller örhänge.
Felet ligger inte i skissen för örhängena är rätt markerade (förutom att örhänget i mjölkrummet saknas) såsom jag läser ut i FUP.

Det är snarare resonemanget jämfört med åklagarens gärningsbeskrivning som inte stämmer och faller på sin orimlighet jämfört med teknisk bevisning - dvs hur hon sen fördes ut av NB.
Samt naturligtvis att X anser helt långsökt att hon gick in dit frivilligt för att ta livet av sig.

1. Lisa anses ha lurats till ladans öppning/port där NBs bil stått:
2. NBs bil ses på framsidan av vittnen, en stund senare ses den inte alls av vittne och NB anses ha kört bilen till baksidan för att lasta in Lisa.
3. Rimligtvis har han kört bilen till dubbelportarna till slaktrummet eftersom teknisk bevisning (snöre med hans och Lisas DNA inklusive hennes hårstrå) ses på diskbänken i slaktrummet som är i direkt anslutning till mjölkrummet. Utöver teknisk bevisning är det långsökt att han skulle släpa henne genom stalldelen och ut om det finns en port direkt på baksidan.
Senast redigerad av develi 2016-02-18 kl. 15:20.
2016-02-18, 15:19
Bannlyst
Citat:
SE: LISA blir överfallen direkt innanför dörren till Ladan

I FUB sidan 626 bild 11 visar 1 st örhänge med lås/säkring vid
ingång till ladan.
I FUB sidan 627 bild 13 hittas ytterligare 1 st örhänge

I FUB sidan 657 bild 5 visarslaktrum där Lisa hängdes.
På golvet där bild 6 ser man 1 st örhänge.
Man hittade också 2 st örhänge inne i ladan innanför dörren mitt emot kafet.
Det är där hon blivit överfallen.

Hon tappade 3 st örhängen.

Sedan har NB burit/släpat henne in mot slakrummet, och där tappar Lisa det 3 de örhänge.
Lisa hade 3 st örhänge i varje öra.

Bild 5: Vy mot förrummets nordvästra hörn. På bilden syns en vattenledning i hörnet
med 90 gradersböj. På den horisontella delen säkrades Nerijus Bilevicius blod, S256.
I nedre kant på slanggenomföringshålet i väggen säkrades Lisa Holms hårstrå, S257.
På golvet under röret låg två blå snören, S169, på vilket det fanns DNA från Lisa Holm
och Nerijus Bilevicius i en blandning, och på S170 fanns DNA från Lisa Holm. I
slanghärvan säkrades ett örhänge, G100.
Bild 6:

Den som säger något annat har inte läst FUB eller så ljuger vederbörande.
Det är bara att slå upp dessa sidnummer så ser Ni sanningen.

Den skiss XO gjort ÄR FEL.

Bra, vad som skulle kunna tala för Brunnen - Teleskopröret som central teater är:
-En av de få punkter en hund markerat på
-En tejprulle med Lisas DNA just där
-En handske vid brunnen
-En teleskopslastare har sett i den gluggen den kvällen
-En liknande lastare tycker sig AJ se Nerijus i dagarna innan
-Den kan leverera förstärkt rörelse från sin pneumato-mekaniska hydralarm, vad annat kan förstärka en rörelse så effektivt - För den som fiskar efter sprattel?

Förmodar vi att han är ute för att döda så kommer han nog att göra det för att få ut något han gillar utav just det. Hans skämtar inte och han är inte rolig så jag får förmoda att han ser något i just det och utifrån just det bara är förbannat effektiv. Miljön med de nya tillbehören är nog inte direkt en slump alls utan pneuomatomekanisk förstärkningsinstrument. Näst piska hitta ett bättre den som kan! Vad förstärker sprattel bättre?

Jag tror att
1 han misslyckats på något vis med föresatsen. Vid teleskoplastaren

2 Tar henne tillbaks in i ladan smidigaste vägen (Se bild 624 bland annat) via lilla dörren. Där åker hjälm av och örhänge lossnar av hans hantering. Men hon är nog ganska långt borta och det bekymrar honom.

3 Snabbt in till Kaklade rum där livräddningsaktiviteter företas - Han ska bestämma pauserna
4 Hängning mest för att gestalta en gammal fantasi med kakel klorinindränkta rum och sedan badda som en gammal morsa.

Spår Densiteten som högst här
Jag säger inte att det måste vara just så, men visst finns det några tecken som tyder i den riktningen på att teleskoplastaren varit en central punkt. Där finns högsta densitet av spåren. Men det faktum att han kunnat ta sig dit efteråt visar att han också kunnat minska ned den spår densitet som då faktiskt fanns. där vid brunnen. För mig tyder det på att mest hantering har kunnat ske just där. Och att höger handske åker av där sker i ett försök att göra sig fri. att resten hänger med som ett paket tolkar jag som att möjligen inträder också medvetslöshet där också.

Doften upphör runt mopeden
Bristen på Hundmarkeringar vid mopeden kan tolkas som att Lisa sätts in i en påse med handtag som stängs. Finns vita sådana med silvergrå handtag i spritfabriken bredvid teleskoplastaren. Lisa faller pladask vid mopeden pga en spark och följer med till ladan i en påse med handtag. Hon gör naturligtvis inte nödvändigtvis något motstånd om hon är medvetslös.

Det är samma säckar som stått på ett lastbils flak utanför Café på klostret tidigare. så något nytt är det inte direkt för denne herreman.
2016-02-18, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
I detta fall kom man ganska snart med en polishund till platsen. Man sökte från den plats pappan sa att han hittat mopeden innan han flyttade den. Hunden kunde dock inte uppfatta något spår alls där. Den markerade bara för mopeden.
Det kan kanske ha stört spåren att pappan flyttade mopeden ca nio meter?

Jag tror att Lisa åkte en bit och blev stoppad av en bil som stog framför cafeet. Det finns en bild i FP 2 (sida 325) av platsen där bilen stod. Om Lisa satte på en moped så därför hunden uppfattade inget spår av Lisa. Enligt vittnesuppgifter har denna "större sivlriga bil" setts av flera, men att den har setts framför cafeet bara en kort stund, så där ca 18.30-18.40 (eller ca 18.25-18.30).
2016-02-18, 15:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
2 Tar henne tillbaks in i ladan smidigaste vägen (Se bild 624 bland annat) via lilla dörren. Där åker hjälm av och örhänge lossnar av hans hantering. Men hon är nog ganska långt borta och det bekymrar honom.

3 Snabbt in till Kaklade rum där livräddningsaktiviteter företas - Han ska bestämma pauserna
4 Hängning mest för att gestalta en gammal fantasi med kakel klorinindränkta rum och sedan badda som en gammal morsa.

Spår Densiteten som högst här
Jag säger inte att det måste vara just så, men visst finns det några tecken som tyder i den riktningen på att teleskoplastaren varit en central punkt. Där finns högsta densitet av spåren. Men det faktum att han kunnat ta sig dit efteråt visar att han också kunnat minska ned den spår densitet som då faktiskt fanns. där vid brunnen. För mig tyder det på att mest hantering har kunnat ske just där. Och att höger handske åker av där sker i ett försök att göra sig fri. att resten hänger med som ett paket tolkar jag som att möjligen inträder också medvetslöshet där också.
Vad pratar du om? Hängd i teleskoplastaren och in i mjölkrummet för återupplivning för att sen hänga henne igen?
.. Gratulerar till den återupplivningen med tanke på att mjölkrummet ligger i andra änden av ladan. Hon lär vara stendöd om han inte startar på plats i det scenarium du beskriver.
2016-02-18, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Felet ligger inte i skissen för örhängena är rätt markerade (förutom att örhänget i mjölkrummet saknas) såsom jag läser ut i FUP.

Det är snarare resonemanget jämfört med åklagarens gärningsbeskrivning som inte stämmer och faller på sin orimlighet jämfört med teknisk bevisning - dvs hur hon sen fördes ut av NB.
Samt naturligtvis att X anser helt långsökt att hon gick in dit frivilligt för att ta livet av sig.

2. NBs bil ses på framsidan av vittnen, en stund senare ses den inte alls av vittne och NB anses ha kört bilen till baksidan för att lasta in Lisa.
3. Rimligtvis har han kört bilen till dubbelportarna till slaktrummet eftersom teknisk bevisning (snöre med hans och Lisas DNA inklusive hennes hårstrå) ses på diskbänken i slaktrummet som är i direkt anslutning till mjölkrummet. Utöver teknisk bevisning är det långsökt att han skulle släpa henne genom stalldelen och ut om det finns en port direkt på baksidan.

I FUP står det att dörren från ladan till mjölkrummet gick inte att öppna utifrån. Om dörren nu var inte på glänt just den här kvällen, vem vet.
2016-02-18, 15:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
I FUP står det att dörren från ladan till mjölkrummet gick inte att öppna utifrån. Om dörren nu var inte på glänt just den här kvällen, vem vet.
Det är en svängdörr.

Bild s. 665
Citat:
Bild 3: Ingång till slaktavdelningen via ladan markerad. Dörren var en svängdörr och
gick att öppna åt båda hållen. Det fanns inget lås på dörren.

Tillbyggnaden är i tre sektioner: Maskinrum, runkrum inkl dusch och toalett samt slaktavdelningen med förrum (mjölkrummet), mellanrum och slaktrum.
2016-02-18, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Du verkar väldigt kunnig här.
När exakt tror du Lisa blivit medvtslös?
Tror du hon under detta snabba förlopp förstått vad som väntade?
Alltså insett att han kommer hänga henne?
Eller var hon borta innan dess?
2016-02-18, 15:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Kan du förklara din skiss? Jag vill ha det till att Lisa kommer in i ladan (grävmaskinen står till höger och tejprullen ligger mellan dörren Lisa kommer in i och grävmaskinen). Hon springer mot brunnen och tappar handsken? Förs sedan tillbaka och in genom dörren som leder till stalldelen?
FUP sid 623, bild 6 visar att grävmaskinen stod mellan spiklådan med tejprullen och östra porten som vetter mot kaféet. Lisa kom in genom den porten och svängde vänster in genom dörren som syns bakom grävmaskinen och tappade örhängena. Brunnen är till höger, utanför bild.
2016-02-18, 15:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Du verkar väldigt kunnig här.
När exakt tror du Lisa blivit medvtslös?
Tror du hon under detta snabba förlopp förstått vad som väntade?
Alltså insett att han kommer hänga henne?
Eller var hon borta innan dess?
Helt omöjligt att veta men jag är fullständigt övertygad att han är sexualsadist. Hans sadism handlar om psykologisk tortyr även om det givetvis innebar ett fysiskt lidande med snaran och all äcklig vedervärdig tejp. Men som rättsläkaren sa så blir hon medvetslös snabbt (sekunder) av tunn snara och det får vi verkligen hoppas skedde snabbt. Hans signatur verkar sen vara att han går igång hur på mordet genomförs: strypning, hängning och silvertejp. Att fullständigt förhindra att offret kommer loss och är helt hjälplöst och att han känner makt som blir sexuell lust av att se henne skräckslagen i kombination med det andra.

Jag tror att Lisa insåg vad som kommer hända direkt då hon fördes in i mjölkrummet - och oavsett tid så kändes det nog som eoner för hennes del av fruktansvärd vånda.

Livstid är för lindrigt för detta as.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in