Citat:
Ursprungligen postat av
Pajosv
3. Olycka orsakad av annan person
Efter att ha lämnat hemmet kan hon ha tagit sig ner till vägen denna vinternatt. En person på genomresa i bil kan av misstag ha kört på Viola, gripits av panik och lyft in hennes kropp i bilen och fortsatt sin resa. Efter ett antal mil har denne bilförare grävt ned kroppen på lämpligt ställe. Scenariot är helt klart möjlig och trovärdig.
Jag vet inte i hur många trådar jag sett denna teori framföras: Att någon orsakar en olycka, och i panik börjar hantera kroppen, transportera och gömma undan den.
Men har detta någonsin inträffat i verkligheten? Jag har i varje fall aldrig hört talas om att så skulle vara fallet.
Den som råkar i panik brukar väl lämna platsen fortast möjligt och lämna allt där det har hamnat, och liksom låtsas att det aldrig har inträffat. Personen känner starkt obehag av att bara tänka på vad som hände, och än mer av att fysiskt hantera följderna av sitt misstag.
Därför tror jag inte teorin är särskilt realistisk, men jag kanske har helt fel? Rätta mej gärna genom att ge exempel där det är konstaterat att något liknande verkligen har hänt.