2016-02-17, 04:49
Medlem
BlackMetals avatar
Tänkte börja se -> Deep End (1970)
Citera
2016-02-17, 10:16
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Hade egentligen tänkt att beta av någon till 40-talsfilm men orkar inte det ikväll. Kör istället igång Der amerikanische Freund (1977) av Wim Wenders som jag blev tipsad av Rakii när han fortfarande skrev här. Ska bara fixa popcornen först.

http://www.imdb.com/title/tt0075675/?ref_=nv_sr_1

Edit: Nähä, det blev en 40-talsfilm ändå. Rebecca (1940) blev det istället.

Blev riktigt jäkla struligt igår med filmtittandet. Inte ens Rebecca blev det utan första halvan av Penny Serenade (1941) var det som till slut visades på TV-skärmen.

Hursom så ska jag idag försöka se klart Wenders Der Amerikanische Freund (1977). Hann se strax under en halvtimme igår och gillade det jag såg. Även om det verkar ganska händelselöst så ligger det någonting farligt och hotfullt i luften; en mörk stämning där karaktärernas misstankar står för dramat istället för äckliga jump-scares. Ah, fan vad jag älskar thrillers!
Citera
2016-02-17, 14:38
Medlem
RandolphCaers avatar
Jag håller på att se igenom Oscarsnominationerna och näst på tur står Room.
Vet ingenting om denna film så det kan bli spännande.. eller inte.. det återstår att se.
Citera
2016-02-17, 15:32
Medlem
Punklivs avatar
Fires on the Plain (1959)

Nu blir det lite japanskt krigsdrama.
Citera
2016-02-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Tänkte börja se -> Deep End (1970)
Vad tyckte du? Jag gillade den en del när jag såg den förra året.
Citera
2016-02-17, 15:46
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Fires on the Plain (1959)

Nu blir det lite japanskt krigsdrama.
Skriv gärna vad du tyckte efteråt. Har varit intresserad av den ganska länge men bara sett Tsukamoto's remake av den hittills.
Citera
2016-02-17, 15:49
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Vad tyckte du? Jag gillade den en del när jag såg den förra året.
Var så sent när jag satte på den att jag mer eller mindre bara såg öppningsscenen innan jag somnade. Tar igen den ikväll och återkommer om vad jag tyckte. Gillade dock tonen på humorn redan i början så jag förväntar mig att jag kommer tycka om den.
Citera
2016-02-17, 15:55
Medlem
Citat:
Var så sent när jag satte på den att jag mer eller mindre bara såg öppningsscenen innan jag somnade. Tar igen den ikväll och återkommer om vad jag tyckte. Gillade dock tonen på humorn redan i början så jag förväntar mig att jag kommer tycka om den.
Jag blev positivt överraskad av filmen, men jag såg den också enbart för att låten Mother Sky spelas. Den är riktigt visuellt trevlig framåt slutet, så du kommer nog åtminstone tycka att den är okej.
Citera
2016-02-17, 19:28
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Skriv gärna vad du tyckte efteråt. Har varit intresserad av den ganska länge men bara sett Tsukamoto's remake av den hittills.

Skrev några rader i den andra tråden.

OnT: Three Colors: Blue (1993)

Min första Kieslowski. Började kolla på den en gång men var alldeles för trött så jag stängde av ganska tidigt. Gillade det lilla jag hann se så förväntningarna är höga!
Citera
2016-02-17, 19:32
Medlem
HejAntons avatar
Hinner förhoppningsvis med en film även ikväll och siktet är inställt på A Moment Of Innocence [1994] vilket blir min första iranska film.
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Skrev några rader i den andra tråden.

OnT: Three Colors: Blue (1993)

Min första Kieslowski. Började kolla på den en gång men var alldeles för trött så jag stängde av ganska tidigt. Gillade det lilla jag hann se så förväntningarna är höga!
Hoppas du gillar den! Den har bara växt i mina ögon sen jag såg den.
Citera
2016-02-17, 19:49
Medlem
Cinns avatar
Hemma sjuk så det får bli något lättsmält i filmväg för att bryta tristessen. Hoppas holländska dramakomedin Kankerlijers (2014) duger.
Citera
2016-02-17, 19:53
Medlem
MrGumbys avatar
Igår kollade jag på de underbara franska komedierna Visitörerna I & II och nu tänkte jag titta på den amerikanska re-maken! De franska originalen har jag alltid garvat hejdlöst åt, men re-maken har jag bara sett en gång för längesen och jag har för mig att den var okej, men inte lika underhållande som originalen! Vi får se vad jag tycker den här gången!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in