2016-05-01, 10:41
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Den fungerar skitbra! Den levererar spännande underhållning och det är det jag vill ha. Klockrent!

Scenerna med dinosaurierna ger mig gåshud. Tycker att den är riktigt spännande om man ger den en chans. Scenerna där skådespelarna står och för dialog med varandra är väl inte de bästa, det erkänner jag. Älskar nostalgi-nickarna den gör till de tidigare filmerna, bara plus i kanten i min bok. Önskar att man själv fick gå på en sådan nöjespark, utan dock alla tråkigheter som att dinosaurierna smiter ut och dödar människorna förstås.

Hur kan man inte få gåshud av denna scenen, musiken bara byggs upp till det där ögonblicket vi alla väntat på sedan vi såg första filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=SpdMVuUvkkI
Citera
2016-05-01, 16:21
Medlem
Situationss avatar
Blir en favorit i repris med grekiska dramat Attenberg.
Citera
2016-05-01, 18:58
Medlem
chessjamts avatar
Ser om bröderna Coens Barton Fink (1991).

http://www.imdb.com/title/tt0101410/?ref_=nv_sr_1
Citera
2016-05-01, 21:08
Medlem
BlackMetals avatar
Söndagsunderhållning -> The Exiles (1961)
Citera
2016-05-01, 21:20
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Ser om bröderna Coens Barton Fink (1991).

http://www.imdb.com/title/tt0101410/?ref_=nv_sr_1
Skön rulle. John Goodman är klockren.
Citera
2016-05-01, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Blir en favorit i repris med grekiska dramat Attenberg.

Jag försökte se den där efter att du haussade upp den senast men fick inte undertexter att fungera.
Idag hittade jag den som tur är på DVD så blir att kolla in framöver!
Senast redigerad av Chenille 2016-05-01 kl. 21:36.
Citera
2016-05-01, 21:40
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Jag försökte se den där efter att du haussade upp den senast men fick inte undertexter att fungera.
Idag hittade jag den som tur är på DVD så blir att kolla in framöver!

Åh, fan vad roligt

Jag känner på mig och hoppas att det är en film helt i din smak!
Citera
2016-05-02, 09:08
Medlem
BlackMetals avatar
Anatomy of a Murder (1959)

Gillar Otto Preminger men har inte sett hans mest hyllade film så det får det bli ändring på.
Citera
2016-05-02, 15:53
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Anatomy of a Murder (1959)

Gillar Otto Preminger men har inte sett hans mest hyllade film så det får det bli ändring på.

Vad tyckte du? Personligen tyckte jag att det var en stabil trea, men långt ifrån det mästerverk som man så ofta hör den kallas. Jag har dock aldrig fattat grejen med rättegångsfilmer över huvud taget.
Citera
2016-05-02, 15:59
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Vad tyckte du? Personligen tyckte jag att det var en stabil trea, men långt ifrån det mästerverk som man så ofta hör den kallas. Jag har dock aldrig fattat grejen med rättegångsfilmer över huvud taget.
Det blev att jag såg två James Benning-filmer istället men jag tänkte fortfarande försöka beta av den ikväll så jag får se.

Är inte heller ett jättefan av rättegångsfilmer men Stanley Kramers Judgement at Nuremberg och Inherit the Wind samt Billy Wilders Witness for the Prosecution är undantag som ändå gör att jag håller förhoppningarna ganska höga.
Citera
2016-05-02, 17:51
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Det blev att jag såg två James Benning-filmer istället men jag tänkte fortfarande försöka beta av den ikväll så jag får se.

Är inte heller ett jättefan av rättegångsfilmer men Stanley Kramers Judgement at Nuremberg och Inherit the Wind samt Billy Wilders Witness for the Prosecution är undantag som ändå gör att jag håller förhoppningarna ganska höga.

Räknas 12 Angry Men som en rättegångsfilm?

Personligen är jag väldigt svag för den typen av filmer. Finner alltid underhållning och spänning i den typen av filmer.
Citera
2016-05-02, 18:09
Medlem
Situationss avatar
Citat:

Alright! Återkom gärna med ett omdöme när du sett den

Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Räknas 12 Angry Men som en rättegångsfilm?

Personligen är jag väldigt svag för den typen av filmer. Finner alltid underhållning och spänning i den typen av filmer.

Det måste väl ändå vara the mother of all rättegångsfilmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in