2016-02-17, 13:52
Medlem
FruGondols avatar
Jag har mina aningar, men föredrar avvakta förare och passagerares blodanalyser.
Dessa bör väl offentliggöras … eller..?
Citera
2016-02-17, 13:53
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Men vänta nu. Är det verkligen deras bil? Jag har fått intrycket att det där är en annan bil. Själva broööpningen började väl först 01.58, och bandet kraschade några minuter efter? Tror det har diskuterats i tråden också. Btw, trevligt att de valde en bild på bandet där samtliga är blöta..

Ja, de är inte finkänsliga direkt. Ryser. Det värsta är i detta läget är att filmen inte sparades, det är som att brovakterna inte bryr sig… eller skyddar sig från att behöva visa upp något fatalt misstag.
Citera
2016-02-17, 14:10
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Ja, de är inte finkänsliga direkt. Ryser. Det värsta är i detta läget är att filmen inte sparades, det är som att brovakterna inte bryr sig… eller skyddar sig från att behöva visa upp något fatalt misstag.
Kanske dom har regler som gör att filmer inte får sparas om inte tex polisen kräver det. Sen kan det ju också vara så att polisen har bra koll på vad som hänt, dom kanske till och med har filmen men vill inte att den ska bli offentlig, vem vet.
Citera
2016-02-17, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
De flög (förmodligen) från London. Men bandmedlemmarna kom ursprungligen från Warrington.

Ändå London. Men tack!
Citera
2016-02-17, 14:18
Medlem
Pulpas avatar
Har man kommit fram till vad det var för bil dom färdades i?

kanske dax o dela tråden, En ligger kvar under Olyckor och en under konspirationsteorier. Mycket snack o lite fakta i hela tråden.
Citera
2016-02-17, 14:18
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En sak är i alla fall säker: det är bäst att köra extra försiktigt på bron den närmaste tiden. Så man inte råkar köra på någon obetänksam journalist som testar varningslampor mitt på E4:an .

Tro mig, chansen att du faller ner från bron är lika med noll.
Citera
2016-02-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulpa
Har man kommit fram till vad det var för bil dom färdades i?

kanske dax o dela tråden, En ligger kvar under Olyckor och en under konspirationsteorier. Mycket snack o lite fakta i hela tråden.

En Nissan Qashqai, hyrbil. Men detta, plus de dödas identitet, är väl ungefär de enda hårda fakta som finns att tillgå.
Citera
2016-02-17, 14:28
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Var fartyget på väg ut ur Mälaren eller på väg in?

Om hon var på väg ut är väl chansen stor att hon gick tom eftersom hon är ett tankfartyg. Och i så fall bör djupgåendet ha varit flera meter mindre än det maximala, och sannolikheten för att hon kört på bilen bör ha varit liten.
Citera
2016-02-17, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Syns rätt tydligt på bilden att detta inte är rätt bil.
Då vi har övrig trafik i en situation att de själva skulle råka ut för olycka av nått slag.

Sen detta med att ingen gått in och säkrat övervakningsfilmen, det är otroligt amatörmässigt.
Och kommer leda till ändlösa spekulationer, som aldrig kommer leda någonstans.

Press i England är ett skämt, hur kan man med denna bild säga att varningslampor inte är fungerande.
Är det både tabloid och vanlig press som säger detta?

även noterbart att de påstår att lastbilscahffisen calldet en Death trap. tvärtom säger han i intervjun att man kan inte missa att det är en broöppning.
Citera
2016-02-17, 14:38
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Kanske dom har regler som gör att filmer inte får sparas om inte tex polisen kräver det. Sen kan det ju också vara så att polisen har bra koll på vad som hänt, dom kanske till och med har filmen men vill inte att den ska bli offentlig, vem vet.

Nej, de har möjlighet att spara filmer vid behov. De kan spara det senaste dygnet. De har alltså bedömt att inget behov fanns…
Citera
2016-02-17, 14:39
Bannlyst
Citat:

Jag tror detta har med juridik att göra, görs ingen begäran av polis så får de inte spara, det skulle vara lagbrott med våra sjuka övervakningslagar. verkar mest som att polisen dragit benen efter sig och inte bums begärt att det skulle sparas. Men det var väl lördag...
Citera
2016-02-17, 14:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
även noterbart att de påstår att lastbilscahffisen calldet en Death trap. tvärtom säger han i intervjun att man kan inte missa att det är en broöppning.
Visst är dom roliga när dom ska hitta på saker, dom undrar väl om vi är korkade i Sverige.
Citat:
Nej, de har möjlighet att spara filmer vid behov. De kan spara det senaste dygnet. De har alltså bedömt att inget behov fanns…
Det är helt otroligt, speciellt i ett så uppmärksammad olycka som det nu blev.
Och varför inte nån annan myndighet kliver in och avkräver video också, är lite konstigt.
Då jag kan tycka detta borde intressera mer än polisen, och ur de tekniska synvinklarna.
Vägverket kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in