2016-02-20, 23:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annne
men om militärerna far åt fel håll och de skyldiga går fri så skulle jag aldrig känna mej trygg
Om militären far åt fel håll och en oskyldig blir dömd, skulle du känna dig trygg då?

Om militären nöjer sig med att leta efter försvunna personer är det bra. Det är värre när de beskyller folk för lögn i domstol.
2016-02-20, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om militären far åt fel håll och en oskyldig blir dömd, skulle du känna dig trygg då?

Om militären nöjer sig med att leta efter försvunna personer är det bra. Det är värre när de beskyller folk för lögn i domstol.
jag menar att det är helt "jättekonstigt" att sätta dit NB Bara för att dom kan, när förövaren /olyckan inte kommer fram. Tragiskt, Och vart är vårt trygga rättssystem?
Senast redigerad av annne 2016-02-21 kl. 00:12.
2016-02-21, 00:18
Medlem
Citat:
jag menar att det är helt "jättekonstigt" att sätta dit NB Bara för att dom kan, när förövaren /olyckan inte kommer fram. Tragiskt, Och vart är vårt trygga rättssystem?

Hur kan militären sätta dit NB? Är det dom som har planterat NBs och IBs DNA på Lisa? Detta är en tråd där konspirationsteorierna haglar så jag antar att det egentligen inte är någon idé att fråga efter belägg.
Senast redigerad av AsAc 2016-02-21 kl. 00:23.
2016-02-21, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Hur kan militären sätta dit NB? Är det dom som har planterat NBs och IBs DNA på Lisa? Detta är en tråd där konspirationsteorierna haglar så jag antar att det egentligen inte är någon idé att fråga efter belägg.
du menar att jag inte har här att göra?? Men i stora tråden får vi inte tro på annan teori än typ FUP men moderator får avgöra då, eller är det inte tillåtet att tycka till?
Senast redigerad av annne 2016-02-21 kl. 00:41.
2016-02-21, 00:46
Medlem
Citat:
du menar att jag inte har här att göra?? Men i stora tråden får vi inte tro på annan teori än typ FUP men moderator får avgöra då, eller är det inte tillåtet att tycka till?

Jo du får tycka och tro vad du vill. Jag bara undrar hur militären har kunnat sätta dit NB för mordet, är det dom som har planterat NBs och IBs DNA på Lisa? Och har du något belägg för detta som du kan övertyga mig med?
2016-02-21, 00:49
Medlem
Citat:

Har verkligen militären gjort det? Att Lisas pappa gjort är en sak, det gör han i form av pappa.
2016-02-21, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Har verkligen militären gjort det? Att Lisas pappa gjort är en sak, det gör han i form av pappa.

Vad vet du om pappas alibi? Har han det eller inte. I fupen står ingenting om hans förehavanden i den kvällen, bara hur aktiv han hade varit hela den dagen.

Verkar som poliser har blivit övertygade av pappas berättelser och inte kollat närmare på. Har frun eller kollegan gett ett alibi åt honom? Har en militär gett en alibi? Många frågetecken uppstår omkring pappan pga att man har inte fått några faktauppgifter. Tyvärr.
2016-02-21, 09:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
NB hörde att militären var på Martorp på torsdagen, och drog av allt att döma den förhastade slutsatsen att militären sökte där. På fredagen var en militär under MPS-flagg på Martorp och NB sa till honom att militären redan hade letat. Den militären visste att MPS inte hade sökt, så han beskyllde NB i tingsrätten för att ljuga. Det var inte sant det NB sa, men han ljög inte, han misstog sig.
2016-02-21, 10:00
Medlem
Citat:
NB hörde att militären var på Martorp på torsdagen, och drog av allt att döma den förhastade slutsatsen att militären sökte där. På fredagen var en militär under MPS-flagg på Martorp och NB sa till honom att militären redan hade letat. Den militären visste att MPS inte hade sökt, så han beskyllde NB i tingsrätten för att ljuga. Det var inte sant det NB sa, men han ljög inte, han misstog sig.

Allt du skriver är så tvetydligt. Exakt vad i det där ljuger militären i domstolen om? Jag skiter i vad NB sagt/inte sagt.
2016-02-21, 10:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Allt du skriver är så tvetydligt. Exakt vad i det där ljuger militären i domstolen om? Jag skiter i vad NB sagt/inte sagt.
Att NB skulle ha ljugit för honom. Lögn sker uppsåtligt, det felaktiga påståendet att militären hade sökt på Martorp var troligen inte uppsåtlig lögn.
2016-02-21, 10:31
Medlem
Citat:
Att NB skulle ha ljugit för honom. Lögn sker uppsåtligt, det felaktiga påståendet att militären hade sökt på Martorp var troligen inte uppsåtlig lögn.

Du reserverar dig som vanligt och skriver "troligen". Alltså vet vi inte. Men av detta drar du slutsaten att militären ljuger i domstol. Och vilken allvarlig lögn, det är alltså värre än NB som misstar sig och säger fel?
2016-02-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc

Militären satte dit lituaerna. Det var därför dom greps. Alltså p g a kammarspelet på Martorp.

Att sedan ett antal ologiska och sporadiska DNA-spår hittas väcker bara mer frågetecken. Särskilt efter att de förutsades av Niklas Lindström vilket jag redan utrett.

Eftersom militärens förehavanden inte /får/ granskas utan polisen godtar allt finns anledning till ytterligare oro. Skövdepolisen grova brott har inte utmärkt sig för mod eller integritet. De skulle aldrig utmana militär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in