Citat:
Ursprungligen postat av
bloodnose
OK Joe Blow. Du får gärna hålla i taktpinnen om du vill. Jag undrar bara om du har någon form av erfarenhet av de du påstod alldeles nyss.
Under gårdagskvällen var jag inne på och diskuterade GW:s sista inlägg i tv:n och du gick in avbröt och tyckte, att GW var någon sorts fjant.Du hade även åsikter om att hålet inte kunde ha gjorts av ändan av ett cykelhandtag. Det jag tyckte var intressant med GW:s uttalande det var, att han påstod, att om märket var avsatt av en cykel, alltså att mördaren hade haft en cykel med sig, då pekade det direkt på en kille, som fanns utkanten av utredningen. Om GW har möjlighet att leda detta i bevis, då är detta den största framgången överhuvudtaget i utredningen. Hur då och Varför då?
Jo, om man ser på vilka personer, som ingår i en utredning, så är det först och främst brottsoffer, gärningsmän och vittnen. Alla dessa har naturligtvis centrala platser och kan inte betecknas, som varande i utkanten. Vilka människor återstår? Naturligtvis personer, som har hörts av polis på grund av, att de befunnit sig på platser, där de skulle ha kunnat sett någonting. Den största ansamlingen av folk måste ha varit på inne på Halta Lottas krog och dessutom kanske några ströpersoner, som passerade över Redbergsplatsen.
Frågor, som poliser troligen har ställt, kan vara t.ex. när personen kom till krogen, hur han kom till platsen, vilka personer han var med inne på krogen och när han lämnade, om han lämnade ensam osv.
Om det var ca 60 personer inne på krogen, då kan man kanske fundera på, hur många som cyklade dit. Med tanke på ölförsäljningen därinne, så hade jag nog aldrig ens tänkt på att ens ta med mig cykeln dit.
Om man räknar högt och antar, att det var 20 personer, som hade cykel med sig. Jag tar mig friheten och räknar bort kvinnorna som gm och då kanske hälften av cyklarna är ute ur diskussionen. Det återstår då 10 cyklar. Många utav killarna träffade på någon kvinna på krogen och följde med henne hem och några andra hade kanske sällskap med kamrater osv. Några andra kanske kunde uppvisa annan form av s.k. alibi. Hur många intressanta cyklister återstår då? 1-3 kanske. Kanske bara 1.
Är det på grund av detta logiska tänkande, som GW kan stå och säga, att det pekar på en enda person i utkanten av utredningen. Dessutom kan ju personen redan utmärkt säg på något sätt.
Jag har inte det minsta lust att hålla i någon taktpinne. Detta är FB där många skall vifta med vad man nu har. Angående det tidigare så är jag hyfsat påläst på rättsmedicin. I denna fråga räcker det med att googla för att se hur det förhåller sig. Det finns ingen kroppslig funktion som skulle få musklerna att krama ur tarmarna. Nog om det.
Det jag vill hävda är att hålet i sanden som GW gjorde i TV inte är i närheten av att vara ett realistiskt nedslagsmärke av ett cykelstyre som dessutom sedan reses upp. Förutom detta skott från höften så finns det väl inget som direkt pekar på att GM skulle haft cykel, eller?
Det är inte det minsta logiskt att snäva in sig till klientelet kring Halta Lotta? En cyklist kan väl vara på väg hem från stan och passera Olskroken/Redbergsplatsen. Det är ju en utredares ständiga dröm att GM redan befinner sig mellan pärmryggarna. Det behöver ju inte alls vara så.