Citat:
Ursprungligen postat av
coolpool75
Men hur menar du då? Att HD skulle döma mot ny fakta? HD måste väl döma på det underlag de har och Hovrätt på sitt underlag.
Om åtalad ex. städat upp efter någon för honom okänd person kan väl en sån berättelse kullkasta allt vad som kommit fram hittills och då ska väl HD också ta hänsyn till just det.
En sån berättelse måste kunna styrkas med konkret bevisning annars är den av noll och
intet värde. Hur skulle det se ut om man kunde komma dragande med vad skit som helst
och ingenting bär upp det man anför?
Nån jävla ordning får det väl lov att vara med saker och ting.
Det är bara att inse: herr balt är så körd som han kan bli. Inte en chans har han att få
en ny rättegång.
Han borde ha gett slaget förlorat nu och istället för att fortsätta tramsa och ödsla andras
tid och pengar inrätta sig efter vad som gäller för hans vidkommande: en herrans massa
år bakom lås och bom, ja, kanske rentav inlåsning för all framtid.
Den här specielle busen ska inga av kvinnligt kön behöva frukta mera.
Han kommer inte åt någon mer nu. Det räcker med Lisa och eventuella andra offer
som råkat ut för honom.