Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Det är ganska lätt att bli förvirrad av dina inlägg...
Menar du med detta inlägg att det är läkarna tillsammans med arkitekten som dödade CdC?
Det är den slutsats jag kan dra av det som du skriver. Om Lindeberg har fel i sin bok är det ju läkarna som dödade CdC och om du samtidigt menar att arkitekten är intressant så måste han alltså ha begått brottet tillsammans med läkarna? Nästa fråga blir då, eftersom du tycks anse att Borgnäs sitter på den enda sanningen, om du även tror att TH är en seriemördare?
Jag tycker att det här inlägget tar dig tillbaka några år i tiden. På senare tid har du skrivit att du är öppen för alternativa GM (t.ex. arkitekten), men med det här inlägget visar du med all önskvärd tydlighet att du inte är det. Om arkitekten är ensam GM så sågar du Lindebergs bok trots att han har rätt i att läkarna drabbades av ett justitiemord. I så fall har ju Lindeberg rätt i att läkarna är oskyldiga och att vittnena misstog sig/inte talade sanning.
Tyckte precis att jag skrev att Däem är en oerhört överskattad bok och inget annat och det omdömet grundar sig bla på PL:s ovilja att våga vända på precis varje sten, låt oss fastställa detta så att inga misstag uppstår, det är rätt så uppenbart att PL utelämnar vissa viktiga fakta i sin bok och det förhindrar läsarna att få en någorlunda klar
helhetsbild av fallet och det kan kanske kallas för journalistiskt ohederligt?
Som tur är så upptäckte Borgnäs detta när han forskade i sanningen om "arkitekten", jag tycker bara som Borgnäs att det är helkonstigt att arkitekten aldrig utreddes när det fanns så många märkliga omständigheter runt omkring honom, frågan är bara varför det inte var PL som upptäckte att arkitekten aldrig utreddes och varför han inte belyste detta faktum i sin bok, vi kan samtidigt komma ihåg att PL ägnade en enormt tid och energi på att diskvalificera de olika vittnena som fanns mot de båda läkarna, eftersom PL drev läkarnas sak så hade han väl ett guldläge här då han kunde skjuta över alla misstankar på arkitekten istället men detta skedde ju aldrig?
PL har precis som Borgnäs gått igenom förundersökningen och slasken men visst kan PL ha slarvat emedan Borgnäs var mkt mer noggrann men det räcker inte riktigt fullt ut som en förklaring till PL:s uppenbara ointresse för det sista vittnet, här borde det finnas utrymme för olika teorier om varför Däem fick den utformning den faktiskt fick i slutändan?
Jag är otroligt öppen för alternativa gärningsmän men då ska det också finnas något verkligt att ta på och då duger inte lösa spekulationer som i fallet med Vincent och hans bekanta, det sista vittnet arkitekten däremot intar istället en unik position i da Costas sista dagar i livet men skribenterna här i tråden tycks tyvärr inte alls vara intresserade och det är mest detta som tråden handlar om just nu.
Däremot så tror jag inte alls på Borgnäs seriemördarteorier i nuläget och jag tror inte heller att de båda läkarna och arkitekten hade någon koppling, däremot så var arkitektens vänskap med obducentens närmsta granne (som var polis) en riktig tankeställare som heter duga och sen har vi då den här lilla detaljen att arkitekten gjorde en berömd felkörning via Täby kyrkby just den dag då da Costa gick upp i rök, det vore förresten väldigt intressant att få höra din åsikt om den märkliga felkörningen?