2016-02-14, 18:25
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimman
Vet inte om jag har missat det eller?? men står det någonstans i FUP att hon inte är psykiskt sjuk?? Jag hittar iallafall ingenting om det?

Det intyget verkar vara sekretess.
Citera
2016-02-14, 23:36
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
BO har ju också ett par skärsår i handen, så det råder väl inget tvivel om att han försökt värja sig. Det man funderat på är om MGM fått sin skada före huggen, när BO försökte skydda sig/överta kniven, eller om hon fått sin skada sen, under de 7 huggen (att hon skulle ha tappat greppet och glidit fram med handen på knivbladet).

Jag tycker hennes egen version låter mycket mer trolig och logisk. Även om det inte finns några skyddskanter på skaftet på kniven, så är ju änden på bladet mycket bredare , med en rak kant mot skaftsidan, så bladet i sig utgör ett "stopp" för att handen ska kunna glida fram på det sättet. Möjligen mot ovansidan, men inte mot eggen.

Var hittar du skärsåren på BO, jag har letat i FUP, men jag hittar inga avvärjningsskador alls. Det som beskrivs är en hudskada på ringfingret. men i övrigt inget alls. Jag har givetvis koncentrerat mig på händerna och armarna och det är på handen du beskriver skärsåren. Vill du berätta var du hittade skärsåren i handen på BO för jag hittar inga skador?

Det nämns en äldre skärskada (alltså inte aktuell för kvällen ifråga) på högerhanden. Sedan nämns en skada på vänster tumme, men jag kan inte tänka mig att det är den skadan som du anser vara en avvärjningsskada?
Ärr och hudskador kan vi inte heller räknas som avvärjningsskador, så skärskador hittar jag inga?
Senast redigerad av why123 2016-02-14 kl. 23:58. Anledning: ..
Citera
2016-02-14, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Var hittar du skärsåren på BO, jag har letat i FUP, men jag hittar inga avvärjningskador alls. Det som beskrivs är en hudskada på ringfingret. men i övrigt inget alls. Jag har givetvis koncentrerat mig på händerna och armarna och det är på handen du beskriver skärsåren. Vill du berätta var du hittade skärsåren i handen på BO för jag hittar inga skador?
Jo han hade avvärjningsskador. på vänster hand har jag för mig. Finns i FUP där det är bilder på händerna. Det är väldigt svaga linjer utritade på händerna, så kolla noga så ser du dem, Läs också texten! Tror ni att hon är psykiskt sjuk eller? Jag har svårt att tro det, hon vet ju att hon har gjort fel. Nu vet inte jag särskilt mycket om psykiskt sjuka & hur de fungerar!?? Frågan är om hon anses så sjuk så det blir stängd rättegång!?
Senast redigerad av Mimman 2016-02-14 kl. 23:47.
Citera
2016-02-14, 23:45
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Jo han hade avvärjningsskador. på vänster hand har jag för mig. Finns i FUP där det är bilder på händerna. Läs också texten! Tror ni att hon är psykiskt sjuk eller? Jag har svårt att tro det, hon vet ju att hon har gjort fel. Nu vet inte jag särskilt mycket om psykiskt sjuka & hur de fungerar!?? Frågan är om hon anses så sjuk så det blir stängd rättegång!?

Psykiskt sjuk lär hon ju vara så det sjunger om det.
Frågan är om den lilla sinnesundersökningen hade nåt utslag som kan ge henne vård istället för kåken...?
Psykisk sjukdom har väl inget med lyckta dörrar att göra?
Citera
2016-02-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Frågan är om den lilla sinnesundersökningen hade nåt utslag som kan ge henne vård istället för kåken...?
Jo det brukar kunna vara stängda dörrar då.
Citera
2016-02-14, 23:54
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:

Googlade lite och såg det.
Men tror inte det ska behöva vara stängda dörrar pga det i detta ärende.
Citera
2016-02-15, 00:02
Medlem
why123s avatar
Citat:
Jo han hade avvärjningsskador. på vänster hand har jag för mig. Finns i FUP där det är bilder på händerna. Det är väldigt svaga linjer utritade på händerna, så kolla noga så ser du dem, Läs också texten! Tror ni att hon är psykiskt sjuk eller? Jag har svårt att tro det, hon vet ju att hon har gjort fel. Nu vet inte jag särskilt mycket om psykiskt sjuka & hur de fungerar!?? Frågan är om hon anses så sjuk så det blir stängd rättegång!?

OK, då ska jag kolla bilderna. Jag satt och läste protokollet.. Beskrivs det som avvärjningsskador eller är det skador som kan uppkommit när han bytte däck på bilarna?

Just nu hittar jag bara skador på hennes hand.. Sedan självklart bilder på brottsplatsen och på MF:s kläder, jag får fortsätta leta. Tyvärr har jag inte den bästa sökbara nedladdningen (Adobe) som jag hade tidigare. Jag var tvungen att köra en systemåterställning och nu har allt blivit fel..

Jag har fått rätt på adobe reader men det hjälper mig inte! Jag får inte fram några bilder på hans händer. Det enda jag lyckas få fram är rättsmedicins obduktion- utvidgad. I FUP står "till detta protokoll finns en sekretessmarkerad protokollbilaga med bilder samt protokoll över dödsfallsundersökningen".

Eller aha, ni kanske menar de tecknade bilderna? Kan det vara så? Då blir det att kika på teckningarna!
Senast redigerad av why123 2016-02-15 kl. 01:02. Anledning: ..
Citera
2016-02-15, 00:31
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff

Nej, det håller jag dig om, att hon är psykiskt sjuk ska inte föranleda lyckta dörrar.

Citat:

Nej, faktiskt inte. Dessutom är hon psykiskt frisk enligt lagens mening, så det ska inte finnas någon anledning till att offentligheten inte får insyn. Det blir lite dubbelt, vi anser ju att hon är psykiskt sjuk, men att göra tillräckligt tokiga grejer innebär inte att man är sjuk i lagens mening.

Jämför med styck-Jonna i Askersund, snacka om att vara tokig. Hon blev inte dömd till rättspsyk, utan livstids fängelse och rättegången var om jag minns rätt öppen.
Senast redigerad av why123 2016-02-15 kl. 00:54. Anledning: ..
Citera
2016-02-15, 01:29
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Var hittar du skärsåren på BO, jag har letat i FUP, men jag hittar inga avvärjningsskador alls. Det som beskrivs är en hudskada på ringfingret. men i övrigt inget alls. Jag har givetvis koncentrerat mig på händerna och armarna och det är på handen du beskriver skärsåren. Vill du berätta var du hittade skärsåren i handen på BO för jag hittar inga skador?

Det nämns en äldre skärskada (alltså inte aktuell för kvällen ifråga) på högerhanden. Sedan nämns en skada på vänster tumme, men jag kan inte tänka mig att det är den skadan som du anser vara en avvärjningsskada?
Ärr och hudskador kan vi inte heller räknas som avvärjningsskador, så skärskador hittar jag inga?

Jag får tyvärr citera mig själva eftersom tiden gått ut, men nu hittade jag vad som kunde anses vara avvärjningsskador. Skadorna 66 och 70 på vänsterhanden, bra då blev det utrett!
Citera
2016-02-15, 06:14
Medlem
Östersund och knivar, nytt knivbråk, inen som vet något om det?
Bråk utanför mataffär..agerandet låter inte som "normalt" inhemskt agerande
Citera
2016-02-15, 06:20
Medlem
yvdois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinghawk
Östersund och knivar, nytt knivbråk, inen som vet något om det?
Bråk utanför mataffär..agerandet låter inte som "normalt" inhemskt agerande

Finns tråd om de som hände igår kväll. Läs där så slipper vi massa annat i denna tråd
Citera
2016-02-15, 07:44
Medlem
rättegången börjar i dag mot kvinnan på 34 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här