Citat:
Ursprungligen postat av
Moon The Loon
Efter att ha läst hela tråden står fortfarande en sak oklar som stör mig mer än något annat i detta fall. Huruvida det finns fingeravtryck från GM eller inte. Jag skulle dock bli mycket förvånad om så inte är fallet med tanke på att mördaren spridit Bo´s tillhörigheter runt halva Göteborg i högsommarvärmen.
2 scenarion uppstår då.
1. Fingeravtryck finns men har inte kunnat kopplas till någon misstänkt i utredningen.
2. Fingeravtryck finns inte så man har inte haft hjälp utav det mot misstänkta i utredningen.
Rent krasst känns scenario 1 mest troligt men med tanke på hur säkra många här inne är på en viss GM (hävdas som polisiärt uppklarat till och från) så tvekar man, kan det va så illa att ett scenario 3 finns, att hans fingrar finns på korten men inte ens det räcker för att fälla honom?
Att mördaren skulle ha spridit BO.s tillhörigheter känns inte troligt men är naturligtvis möjligt.
Min gissning är att det är allmänheten och skatorna som spridit dem lite hit och dit långt innan BO hittades. Det är högsommar i en storstad och folk knallar hem från krogen hela natten och plockar upp saker och slänger saker.
Finns säkert många fingeravtryck på ett foto som visats för vänner och som sedan blåst omkring på gatan och plockats upp av allmänheten. Säkert så många att det inte går att skilja det ena från det andra.
Bältet kan jag inte släppa. Varför finns det ingen bild på hela i sin fulla längd? Var BO strypt med det eller hittade man det bara i närheten? Är man hundra procent säker att bältet inte tillhör BO? BO var inte våldtagen men helt eller delvis avklädd? Hittades BO på en grav eller mellan gravar eller i ett buskage?