2016-02-14, 23:11
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Du minns väl att han försökte koppla ihop detta med ett annat mord för ett antal år sedan då brottsoffren var arrangerade så lika? Han var då minst lika övertygad om sitt stora genombrott. Utredarna höll inte med honom men han stod på sig. Sedermera visade det sig också vara helt fel. Och nu är det något annan fyllegrej som slagit ner i hans grumliga skalle.
Det är Anders Eklund som LGW trodde kunde vara gm men hans körjournal visade att han var 100 mil från Göteborg.
Citera
2016-02-14, 23:16
Medlem
Javisst kommer jag ihåg, att så fort någon seriemördare tas fast i Sverige, så skall de höras om Malin-mordet. GW ingår i s.k. underhållningsprogram i tv:n, där bolagen kräver att programmen blir intressante för att ha ett högt tittarantal. Likadant är det med tidningarna. Kriminalreportrarna försöker ju också koppla ihop vissa kriminalfall, fastän de själva är medvetna om, att de far med osanning.

Men i just detta fall står han och påstår, att han vet något av högsta intresse för Malin-mordet. Han gör detta mitt framför de poliser, som han arbetar med eller har arbetat ihop med väldigt seriöst. Jag tror, att GW har en yrkesstolthet, som han inte vill solka ner inför dessa poliser och åklagare.

Det, som påverkade mig mest i tv-programmet, det var, att han verkade vara uppriktigt förbannad kanske mest på sig själv, för att han själv inte hade fått ihop det utan att han hade fått hjälp till det.
Citera
2016-02-14, 23:26
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodnose
Det, som påverkade mig mest i tv-programmet, det var, att han verkade vara uppriktigt förbannad kanske mest på sig själv, för att han själv inte hade fått ihop det utan att han hade fått hjälp till det.
I mina ögon var hans ilska billig buskisteater. Men nog om GW nu. Denna tråd handlar ju inte om honom.
Citera
2016-02-14, 23:41
Medlem
Jag håller med dig, att inläggen skall vara så sakliga, som det går och vara baserade på den fakta, som finns tillgänglig. Dessutom speglar ju inläggen också lite om författarnas egna egenskaper och hur fort och lätt de har att ta till sig nya uppgifter och anamma åsikter, som kanske är nya för dem, men som man kanske inte skall negligera p.g.a. att man själv kanske inte fattar, vad som menas. God natt.
Citera
2016-02-15, 01:38
Medlem
Keonets avatar
Malins anhöriga har ju verkligen fått ett livstidsstraff x2 ovissheten måste ju tära något enormt psykiskt.

Läser på en av de misstänktas FB-profil att han under sommaren deltagit i ett tolvstegsprogram (Garanterat inte förstagången eller sista). En av punkterna i programmet går ut på att bekänna och rätta till fel man begått emot andra men det är säkert ett svårt steg att ta om man vet att det väntar ett långt fängelsestraff.
Det hade kanske inte varit helt fel att återinföra preskriptionstid för mord i hopp om att få svar.

https://www.facebook.com/tommy.s*lenkvist *=a
Citera
2016-02-15, 15:35
Medlem
Moon The Loons avatar
Efter att ha läst hela tråden står fortfarande en sak oklar som stör mig mer än något annat i detta fall. Huruvida det finns fingeravtryck från GM eller inte. Jag skulle dock bli mycket förvånad om så inte är fallet med tanke på att mördaren spridit Bo´s tillhörigheter runt halva Göteborg i högsommarvärmen.

2 scenarion uppstår då.

1. Fingeravtryck finns men har inte kunnat kopplas till någon misstänkt i utredningen.
2. Fingeravtryck finns inte så man har inte haft hjälp utav det mot misstänkta i utredningen.

Rent krasst känns scenario 1 mest troligt men med tanke på hur säkra många här inne är på en viss GM (hävdas som polisiärt uppklarat till och från) så tvekar man, kan det va så illa att ett scenario 3 finns, att hans fingrar finns på korten men inte ens det räcker för att fälla honom?
Citera
2016-02-15, 16:02
Medlem
Om det hade funnits fingeravtryck, hade ju JTS kunnat avföras för länge sedan, så att polisen hade kunnat lämnat det spåret bakom sig och koncentrerat sig på andra. För att många för rykten om JTS vidare. så betyder ju det inte att det blir mer och mer sanningsenligt.

DNA-forskningen var i sin linda i början på 1990-talet och frågan är om allt beslagtaget material från brottsplatsen t.ex, bältet verkligen hanterades på riktigt sätt, för att man senare skulle kunna undersöka det efter DNA.
Citera
2016-02-15, 16:28
Medlem
godhetsapostelns avatar
Att spekulera i seriemördare och fotbollslag är ju bara idiotiskt när man vet att mördaren tog vagnen till Kortedala och slängde plånboken där. Har ni ens läst tråden? Med all sannolikhet hade mördaren koppling till Kortedala. Minns inte om det var runstafsgatan som plånboken hittades på. Det skulle ju i så fall dessutom begränsa området i Kortedala. Värre om det var torget...
Citera
2016-02-15, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Efter att ha läst hela tråden står fortfarande en sak oklar som stör mig mer än något annat i detta fall. Huruvida det finns fingeravtryck från GM eller inte. Jag skulle dock bli mycket förvånad om så inte är fallet med tanke på att mördaren spridit Bo´s tillhörigheter runt halva Göteborg i högsommarvärmen.

2 scenarion uppstår då.

1. Fingeravtryck finns men har inte kunnat kopplas till någon misstänkt i utredningen.
2. Fingeravtryck finns inte så man har inte haft hjälp utav det mot misstänkta i utredningen.

Rent krasst känns scenario 1 mest troligt men med tanke på hur säkra många här inne är på en viss GM (hävdas som polisiärt uppklarat till och från) så tvekar man, kan det va så illa att ett scenario 3 finns, att hans fingrar finns på korten men inte ens det räcker för att fälla honom?

Att mördaren skulle ha spridit BO.s tillhörigheter känns inte troligt men är naturligtvis möjligt.
Min gissning är att det är allmänheten och skatorna som spridit dem lite hit och dit långt innan BO hittades. Det är högsommar i en storstad och folk knallar hem från krogen hela natten och plockar upp saker och slänger saker.

Finns säkert många fingeravtryck på ett foto som visats för vänner och som sedan blåst omkring på gatan och plockats upp av allmänheten. Säkert så många att det inte går att skilja det ena från det andra.

Bältet kan jag inte släppa. Varför finns det ingen bild på hela i sin fulla längd? Var BO strypt med det eller hittade man det bara i närheten? Är man hundra procent säker att bältet inte tillhör BO? BO var inte våldtagen men helt eller delvis avklädd? Hittades BO på en grav eller mellan gravar eller i ett buskage?
Senast redigerad av Reda 2016-02-15 kl. 16:42.
Citera
2016-02-15, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Att spekulera i seriemördare och fotbollslag är ju bara idiotiskt när man vet att mördaren tog vagnen till Kortedala och slängde plånboken där. Har ni ens läst tråden? Med all sannolikhet hade mördaren koppling till Kortedala. Minns inte om det var runstafsgatan som plånboken hittades på. Det skulle ju i så fall dessutom begränsa området i Kortedala. Värre om det var torget...

Så mördaren skulle ha lämnat spår efter sig till Kortedala? Tror du på det själv?
Citera
2016-02-15, 16:56
Medlem
Inte plånboken utan någon form av hållare till id-kort med fotografier i, men utan själva id-kortet lämnades in till polisen av en allmänhet. Det hittades efter spårvägen mellan Kvibergshuset och Nymånegatan, där spåren går under vägen. Det var troligen inte förrän hållaren visades upp för de anhöriga, som man kunde konstatera att det hade tillhört Malin. Tidpunkten för upphittandet tror jag var minst två veckor efter mordet om inte längre. Det stod ganska mycket om detta i tidningarna på den tiden. Om detta är ett bevis för att gm kom ifrån Kortedala, så får man väl tycka det. Det verkar ofantligt tunt.
Citera
2016-02-15, 16:57
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Att mördaren skulle ha spridit BO.s tillhörigheter känns inte troligt men är naturligtvis möjligt.
Min gissning är att det är allmänheten och skatorna som spridit dem lite hit och dit långt innan BO hittades. Det är högsommar i en storstad och folk knallar hem från krogen hela natten och plockar upp saker och slänger saker.

Finns säkert många fingeravtryck på ett foto som visats för vänner och som sedan blåst omkring på gatan och plockats upp av allmänheten. Säkert så många att det inte går att skilja det ena från det andra.

Bältet kan jag inte släppa. Varför finns det ingen bild på hela i sin fulla längd? Var BO strypt med det eller hittade man det bara i närheten? Är man hundra procent säker att bältet inte tillhör BO? BO var inte våldtagen men helt eller delvis avklädd? Hittades BO på en grav eller mellan gravar eller i ett buskage?

Att det skulle vara "skator och vind" som spridit bilderna i en distinkt halvmåne runt brottsplatsen har jag aldrig hört som förklaring från officiellt håll, förmodligen för att det är så upp åt väggarna, självklart är det mördaren som kastat dem efter sin flyktväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in