Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Vi kan inte låta mentalt handikappade och dumdristiga människor sätta agenda för vårt samhälle.
Då kan vi bli dödade.
Du räknar som en tioåring, din ekvation går inte ihop, lär dig lite om hur plus och minus fungerar, division är också ett bra sätt för att räkna ut hur många som får plats i vårat land.
Och med dina bokstäver staplade efter varandra så kommer du inte med någon konkret feedback. Men ekvation går inte ihop säger du, men inte med en mening berättar du om vad som är fel i min ekvation.
Jag ska lära mig om plus och minus, men du kommer inte med något motbevis eller med nån ny information.
Jag kan säga så här:
OM jag hade ett kafé och jag har 20 besökare i veckan. Men plötsligt fick byn 200 nya individer. Är möjligheten att dessa 200 är kaffesugna? Skulle mitt café vinna på det? Ja eller nej.
Om en by plötsligt får 200 nya konsumenter, producenter och om de välkomnas och känner sig välkomna. Skulle de då engagera sig i att ge tillbaka?
Varje gång nån köper mjölk i en butik går 25% tillbaka till staten i moms. Varje gång de betalar hyran i det kommunala bolaget, så får kommunen in pengar.
Varje gång de ringer hem till Syrien så tjänar telefonbolaget pengar. Staten får lite genom momsen.
Snacka om nollsummespel hit och dit.
Kolla på BNP kurvan:
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=BNP+sverige
Tack vare invandringen har det strömmar in mer pengar. Vi får fler konsumenter och vi får fler som är villiga att spotta i nävarna och hugga i för vårt fosterland.
De enda som gnäller är rasister.
Man väljer vilken sida man vill stå på.
Antingen står man i ett hörn och gnäller som en gris-knullare eller så anställer man, jobbar hårt för att få in de nya indviiderna i samhället så att de bidrar istället för att tära.
Man väljer. Du väljer vilken sida du vill stå på.
Lågpannor eller progressiva människor som gör nytta.
Fascister, rasister och lågpannande nazister har eller kommer aldrig starta företag och anställa folk.
Nationalism skapar fan inga jobb. Ger inte längre semestrar eller högre löner.
De enda ni kan göra är att gnälla och visa upp er korkade rädsla.