2016-02-14, 11:14
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Prognoser från MV är mindre värda än mitt använda toapapper.

I juli förra året gjorde de prognosen att 74 000 muslimer skulle invälla under året. Resultatet blev 163 000 muslimer, en felkalkyl på 120%.

Om vi antar att felkalkylen för 2016 blir densamma, så kan vi förvänta oss 308 000 muslimer under 2016.

Arma svenska folk!

Eftersom man inte frågar efter religionstillhörighet så ljuger du. Du vet inte om vad flyktingarna har för religiös tillhörighet. De som flyr från Syrien kan lika gärna vara kristna, ateister, buddister.

Det är lågpannor som har lågt IQ som klumpar ihop alla som inte ser ut som en själv till muslimer eftersom det förenklar världen. Är hjärnan trång så är det lättare.
Citera
2016-02-14, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Hur många kan Sverige realistiskt ta emot ens?

100000? Aldrig i livet.

Vi har även 60-80000 som ska utvisas.
Skulle det ske så skulle vi kanske kunna ta emot 100000.

Annars så finns det knappast plats för 30000 med tanke på hur akut det varit i Sverige med alla jävla tält läger och alla "tillfälliga" boenden som dykt upp.

Vad tror ni, hur många kan Sverige realistiskt ta emot?

Samlar vi HELA jordens befolkning på en och samma plats skulle alla få plats på Gotland. Då är resten av Sverige och jordklotet TOMT.

Så plats finns det.

Råd har vi. Vi är ett av världens rikaste länder.
som ex. 158 miljardär äger tillsammans 1800 miljarder.
Pengarna finns.

Behovet finns. Sverige blir äldre och behöver fler som arbetar för att kunna försörja de som blir äldre.
Vill man att pensionärerna ska få ha egna rum och pension så bör ju pengarna komma in så att säga.

Då är det frågan om vilja.
Jag har inga problem med invandring. Andra människor har problem, inte för att det är logiskt utan för att de är rädda.
Vi kan inte låta sjuka och rädda människor sätta agenda för vårt samhälle.
Då börjar de döda.
Citera
2016-02-14, 11:35
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clocking
Detta är något jag frågat här flera gånger om utan att få svar. Var tälten bara en bluff för att lugna medborgarna? Var tälten så dålig kvalitet att de tvingades ta bort dom inför vintern? Var tog dom vägen? Vi har ännu inte fått göra några snyfthistorier från dessa tält.
Det spelar ju ingen roll här på FlashBack om det finns tältläger eller inte. Om flyktingarna får bo i vanliga rum så anses det för dyrt och påkostat. De kunde gott nöja sig med ett tält bara de slipper kriget. Sedan om det smälls upp tältläger så tas det som ett bevis på att vi inte klarar av vågen av flyktingar. Det är plötsligt ett ovärdigt mottagande. Jönsarna här kan gott erkänna att de helt enkelt är rasister och inte vill ha hit några alls. Det spelar ingen som helst roll hur mottagandet ser ut, men bedömer folk efter mängden pigment. Pinsamt omoget!
Citera
2016-02-14, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Samlar vi HELA jordens befolkning på en och samma plats skulle alla få plats på Gotland. Då är resten av Sverige och jordklotet TOMT.

Så plats finns det.

som ex. 158 miljardär äger tillsa++
mmans 1800 miljarder.
Pengarna finns.

Behovet finns. Sverige blir äldre och behöver fler som arbetar för att kunna försörja de som blir äldre.
Vill man att pensionärerna ska få ha egna rum och pension så bör ju pengarna komma in så att säga.

Jag har inga problem med invandring. Andra människor har problem, inte för att det är logiskt utan för att de är rädda.
Då börjar de döda.
Det ger ingen trovärdighet att ta lätt på problem. Om det enda problemet var "att vilja" skulle människor redan ha löst problemen med integration.

Ett välutvecklat högskattesamhälle med välfärd som omfattar alla lockar till sig människor som lever under dåliga levnadsvillkor i sina egna samhällen. Inget konstigt i det, men det innebär att det är människor med låg eller ingen utbildning, sjukdomar, allehanda sociala problem som kriminalitet osv som kommer hit.

De bidrar kanske aldrig till Sverige pga de problem de har och deras barn kanske inte heller när utan tär. Det låter hårt men sån är sanningen och den är inte lika rosenröd som din dröm att det bara handlar om att vilja.

I höstas lånade regeringen till integration. Regeringen kommer att behöva låna upp mycket mer till alla de investeringar i bostäder, skolor, arbetskraftsåtgärder mm mm som kommer behövas. Och då pratar vi bara om de som är här nu, inga fler. Om dessa människor som det görs investeringar i inte kommer att kunna bidra - ja, då har du ett problem. I alla fall om du vill ha kvar det välfärdssamhälle som vi lever i. Om det är ok för dig att vi går mot en nattväktarstat där alla betalar sin egen vård, skola osv så spelar det förstås ingen roll om vi kör statens finanser i botten. Förutsatt att du har lagt pengar på kistbotten för dina egna och familjens behov alltså.
Citera
2016-02-14, 11:48
Medlem
Årstakten har börjat att öka igen, 10% fler nu sista veckan som gått. Det blev en kort vinter, nu börjar så smått våren igen.

Socialdemokraterna har öppet gått ut och sagt att om vi inte får ner antalet asylsökande till under 70.000 personer / år så väntar en systemkollaps.

Årstakten är just nu som allra lägst året pga vintern och den blev 700 personer / veckan, det innebär 36,400 personer per år, vilket är knappt hanterbart.

Det finns alltså fortfarande lite marginaler, men den är inte speciellt stor.
Citera
2016-02-14, 11:53
Moderator
OYs avatar
Citat:

Så plats finns det.

som ex. 158 miljardär äger tillsammans 1800 miljarder.
Pengarna finns.

Då börjar de döda.

Vi kan inte låta mentalt handikappade och dumdristiga människor sätta agenda för vårt samhälle.
Då kan vi bli dödade.

Du räknar som en tioåring, din ekvation går inte ihop, lär dig lite om hur plus och minus fungerar, division är också ett bra sätt för att räkna ut hur många som får plats i vårat land.
Citera
2016-02-14, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi kan inte låta mentalt handikappade och dumdristiga människor sätta agenda för vårt samhälle.
Då kan vi bli dödade.

Du räknar som en tioåring, din ekvation går inte ihop, lär dig lite om hur plus och minus fungerar, division är också ett bra sätt för att räkna ut hur många som får plats i vårat land.

Och med dina bokstäver staplade efter varandra så kommer du inte med någon konkret feedback. Men ekvation går inte ihop säger du, men inte med en mening berättar du om vad som är fel i min ekvation.
Jag ska lära mig om plus och minus, men du kommer inte med något motbevis eller med nån ny information.

Jag kan säga så här:
OM jag hade ett kafé och jag har 20 besökare i veckan. Men plötsligt fick byn 200 nya individer. Är möjligheten att dessa 200 är kaffesugna? Skulle mitt café vinna på det? Ja eller nej.

Om en by plötsligt får 200 nya konsumenter, producenter och om de välkomnas och känner sig välkomna. Skulle de då engagera sig i att ge tillbaka?

Varje gång nån köper mjölk i en butik går 25% tillbaka till staten i moms. Varje gång de betalar hyran i det kommunala bolaget, så får kommunen in pengar.
Varje gång de ringer hem till Syrien så tjänar telefonbolaget pengar. Staten får lite genom momsen.

Snacka om nollsummespel hit och dit.
Kolla på BNP kurvan:
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=BNP+sverige

Tack vare invandringen har det strömmar in mer pengar. Vi får fler konsumenter och vi får fler som är villiga att spotta i nävarna och hugga i för vårt fosterland.

De enda som gnäller är rasister.
Man väljer vilken sida man vill stå på.
Antingen står man i ett hörn och gnäller som en gris-knullare eller så anställer man, jobbar hårt för att få in de nya indviiderna i samhället så att de bidrar istället för att tära.

Man väljer. Du väljer vilken sida du vill stå på.
Lågpannor eller progressiva människor som gör nytta.

Fascister, rasister och lågpannande nazister har eller kommer aldrig starta företag och anställa folk.
Nationalism skapar fan inga jobb. Ger inte längre semestrar eller högre löner.
De enda ni kan göra är att gnälla och visa upp er korkade rädsla.
Citera
2016-02-14, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Årstakten har börjat att öka igen, 10% fler nu sista veckan som gått. Det blev en kort vinter, nu börjar så smått våren igen.

Socialdemokraterna har öppet gått ut och sagt att om vi inte får ner antalet asylsökande till under 70.000 personer / år så väntar en systemkollaps.

Årstakten är just nu som allra lägst året pga vintern och den blev 700 personer / veckan, det innebär 36,400 personer per år, vilket är knappt hanterbart.

Det finns alltså fortfarande lite marginaler, men den är inte speciellt stor.

Gött Sverige behöver ny kraft. rasister som sitter hemma bakom sida datorer och gnäller är bara kontraproduktiva. De skapar ingenting.
Sverige behöver folk som är villiga att spotta i nävarna och skapa nåt.
Lågpannor kommer alltid att gnälla.

Jag ser grymma möjligheter för vårt land. Fler företag, fler som jobbar, mer pengar i omlopp, större handel med andra länder, mer inkomster till staten. Bra.

Rasister ser: Oj, han ser inte ut som jag... usch...
Citera
2016-02-14, 12:43
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde

Stämmer det? På Migrationsverkets hemsida uppges det att 646 kommit den senaste veckan. Förra veckan var det närmare 750 stycken asylsökande.
Citera
2016-02-14, 12:49
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Jag kan säga så här:
OM jag hade ett kafé och jag har 20 besökare i veckan. Men plötsligt fick byn 200 nya individer. Är möjligheten att dessa 200 är kaffesugna? Skulle mitt café vinna på det? Ja eller nej.

Du som caféägare skulle vinna på det, men de andra byborna skulle förlora eftersom de skulle tvingas försörja de 200 nya som kom.

Förövrigt har BNP per capita stått still sedan 2006 och är ett mått på att landet stagnerat i ekonomisk utveckling. Ett land som stagnerar men växer i folkmängd där alla dessa ska försörjas för att de inte kommer i produktion är förödande.
Citera
2016-02-14, 12:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Gött Sverige behöver ny kraft. rasister som sitter hemma bakom sida datorer och gnäller är bara kontraproduktiva. De skapar ingenting.
Sverige behöver folk som är villiga att spotta i nävarna och skapa nåt.
Lågpannor kommer alltid att gnälla.

Jag ser grymma möjligheter för vårt land. Fler företag, fler som jobbar, mer pengar i omlopp, större handel med andra länder, mer inkomster till staten. Bra.

Rasister ser: Oj, han ser inte ut som jag... usch...

Rasister ser det nog så.

Realister ser förmodligen att 140000 är på tok för många av helt andra skäl än de som rasisten ser.
Citera
2016-02-14, 12:56
Avslutad
Citat:
Och med dina bokstäver staplade efter varandra så kommer du inte med någon konkret feedback. Men ekvation går inte ihop säger du, men inte med en mening berättar du om vad som är fel i min ekvation.
Jag ska lära mig om plus och minus, men du kommer inte med något motbevis eller med nån ny information.

Jag kan säga så här:

Om en by plötsligt får 200 nya konsumenter, producenter och om de välkomnas och känner sig välkomna. Skulle de då engagera sig i att ge tillbaka?

Varje gång nån köper mjölk i en butik går 25% tillbaka till staten i moms. Varje gång de betalar hyran i det kommunala bolaget, så får kommunen in pengar.
Varje gång de ringer hem till Syrien så tjänar telefonbolaget pengar. Staten får lite genom momsen.

Snacka om nollsummespel hit och dit.
Kolla på BNP kurvan:
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=BNP+sverige

Tack vare invandringen har det strömmar in mer pengar. Vi får fler konsumenter och vi får fler som är villiga att spotta i nävarna och hugga i för vårt fosterland.

De enda som gnäller är rasister.
Man väljer vilken sida man vill stå på.
Antingen står man i ett hörn och gnäller som en gris-knullare eller så anställer man, jobbar hårt för att få in de nya indviiderna i samhället så att de bidrar istället för att tära.

Man väljer. Du väljer vilken sida du vill stå på.
Lågpannor eller progressiva människor som gör nytta.

Fascister, rasister och lågpannande nazister har eller kommer aldrig starta företag och anställa folk.
Nationalism skapar fan inga jobb. Ger inte längre semestrar eller högre löner.
De enda ni kan göra är att gnälla och visa upp er korkade rädsla.
Och för vilka pengar betalar dina 200 nya kafégäster sitt kaffe? Är det bidragspengar eller egna intjänade pengar?

De 200 nya invånarna ska bo någonstans. Betalar de sitt eget boende eller är det skattepengar som får bygga och drifta bostäderna?

Deras barn ska gå i skola, vem bekostar lokaler och lärare? De behöver sjukvård, vem betalar för det?

Antag att ett antal är kriminella och belastar samhället genom sin brottslighet. Vem betalar brottsoffer, vem betalar polis, domstolsväsende, fängelser?

Din lilla drömvärld bygger på luft. Ett samhälle bygger på en balans mellan individer som bidrar och individer som tär. De som kommer hit blir arbetslösa och många tar sig inte in på arbetsmärknaden, statistiken är tydlig där. Du tar helt enkelt inte hänsyn till verkligheten som den är. Det är väl för tråkigt antar jag. Roligare att låtsas som att verkligheten är enkelt och bara bygger på att "vilja".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in