2016-02-14, 14:07
Moderator
manamanahs avatar
Trådar sammanfogade.

Mod.
Citera
2016-02-14, 14:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clocking
Detta är något jag frågat här flera gånger om utan att få svar. Var tälten bara en bluff för att lugna medborgarna? Var tälten så dålig kvalitet att de tvingades ta bort dom inför vintern? Var tog dom vägen? Vi har ännu inte fått göra några snyfthistorier från dessa tält.
Det enda tältläger jag har sett i verkligheten var det i Revingehed, som bara var aktiv i en månad innan man stängde det igen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21919654.ab
Citat:
2015-12-10 Första asylsökande har flyttat in i tältlägret i Revinge

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/migrationsverket-avvecklar-taltlagret
Citat:
2016-01-13 Migrationsverket stänger tältlägret i Revinge
Enligt verkets hemsida är boendekvaliteten begränsad samtidigt som kostnaden för tältboendet är höga.

– Den planerade kostnaden för detta har varit mellan fyra och fem miljoner.
Citera
2016-02-14, 14:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Och med dina bokstäver staplade efter varandra så kommer du inte med någon konkret feedback. Men ekvation går inte ihop säger du, men inte med en mening berättar du om vad som är fel i min ekvation.
Jag ska lära mig om plus och minus, men du kommer inte med något motbevis eller med nån ny information.

Jag kan säga så här:
OM jag hade ett kafé och jag har 20 besökare i veckan. Men plötsligt fick byn 200 nya individer. Är möjligheten att dessa 200 är kaffesugna? Skulle mitt café vinna på det? Ja eller nej.

Om en by plötsligt får 200 nya konsumenter, producenter och om de välkomnas och känner sig välkomna. Skulle de då engagera sig i att ge tillbaka?

Varje gång nån köper mjölk i en butik går 25% tillbaka till staten i moms. Varje gång de betalar hyran i det kommunala bolaget, så får kommunen in pengar.
Varje gång de ringer hem till Syrien så tjänar telefonbolaget pengar. Staten får lite genom momsen.

Snacka om nollsummespel hit och dit.
Kolla på BNP kurvan:
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=BNP+sverige

Tack vare invandringen har det strömmar in mer pengar. Vi får fler konsumenter och vi får fler som är villiga att spotta i nävarna och hugga i för vårt fosterland.

De enda som gnäller är rasister.
Man väljer vilken sida man vill stå på.
Antingen står man i ett hörn och gnäller som en gris-knullare eller så anställer man, jobbar hårt för att få in de nya indviiderna i samhället så att de bidrar istället för att tära.

Man väljer. Du väljer vilken sida du vill stå på.
Lågpannor eller progressiva människor som gör nytta.

Fascister, rasister och lågpannande nazister har eller kommer aldrig starta företag och anställa folk.
Nationalism skapar fan inga jobb. Ger inte längre semestrar eller högre löner.
De enda ni kan göra är att gnälla och visa upp er korkade rädsla.

Ingen vinst för mig eller samhället om det är jag som betalar mina kunders kaffe genom skattsedeln och försämrad välfärd och trygghet.

Min erfarenhet är att många invandrare sänder pengar till sina hemländer, pengar strömmar ut ur landet, inte in. Mina skattepengar går till utlänningar som till del sänder pengarna utomlands, det kan aldrig generera vinst för mitt kafé.

Om en by plötsligt får 200 nya invånare varav trettio av dem börjar arbeta om fem år och resten försörjs av den vinst jag kan plocka ut från kaffeförsäljningen så är det ingen bra affär för mig eller samhället.

Det finns förklarat i andra trådar att BNP inte är ett bra mått i det här sammanhanget, du för fram argument som är värdelösa.

Och kalla mig inte nazist eller rasist, jag är inte det hur många gånger du än upprepar det.
Citera
2016-02-14, 14:52
Medlem
Citat:

Varje gång nån köper mjölk i en butik går 25% tillbaka till staten i moms. Varje gång de betalar hyran i det kommunala bolaget, så får kommunen in pengar.
Varje gång de ringer hem till Syrien så tjänar telefonbolaget pengar. Staten får lite genom momsen.

Varje gång jag ger mig själv en 20lapp blir jag 20kr rikare. Det är på den nivån ditt resonemang är.
Citera
2016-02-14, 15:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag kan säga så här:
OM jag hade ett kafé och jag har 20 besökare i veckan. Men plötsligt fick byn 200 nya individer. Är möjligheten att dessa 200 är kaffesugna? Skulle mitt café vinna på det? Ja eller nej.
Det beror ju lite på vem som betalar för deras fikande. Om det är du själv som betalar via skattsedeln så är det ju ingen vinst för dig.
Citera
2016-02-14, 15:19
Medlem
Citat:
Och med dina bokstäver staplade efter varandra så kommer du inte med någon konkret feedback. Men ekvation går inte ihop säger du, men inte med en mening berättar du om vad som är fel i min ekvation.
Jag ska lära mig om plus och minus, men du kommer inte med något motbevis eller med nån ny information.

Jag kan säga så här:

Om en by plötsligt får 200 nya konsumenter, producenter och om de välkomnas och känner sig välkomna. Skulle de då engagera sig i att ge tillbaka?

Snacka om nollsummespel hit och dit.
Kolla på BNP kurvan:
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=BNP+sverige

Tack vare invandringen har det strömmar in mer pengar. Vi får fler konsumenter och vi får fler som är villiga att spotta i nävarna och hugga i för vårt fosterland.

De enda som gnäller är rasister.
Man väljer vilken sida man vill stå på.
Antingen står man i ett hörn och gnäller som en gris-knullare eller så anställer man, jobbar hårt för att få in de nya indviiderna i samhället så att de bidrar istället för att tära.

.

Du har många fel i ditt resonemang, inte bara momssatsen på mjölk

Skatteintäkterna för flyktingar är fortfarande efter 10 år i Sverige typ hälften av vad en infödd svensk bidrar med, det innebär att det aldrig blir lönsamt. Istället får vi det alla lite sämre. Så är det bara. Det finns även uträkningar kring demografi som säger det inte är lönsamt.

Jag kan garantera dig att om det fanns riktiga fakta på lönsamheten så skulle det basuneras ut konstant i våra medier. Istället får vi läsa pseudo-fakta där enstaka fördelar lyfts ut ur sin helhet.
Citera
2016-02-14, 19:06
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Du har många fel i ditt resonemang, inte bara momssatsen på mjölk

Skatteintäkterna för flyktingar är fortfarande efter 10 år i Sverige typ hälften av vad en infödd svensk bidrar med, det innebär att det aldrig blir lönsamt. Istället får vi det alla lite sämre. Så är det bara. Det finns även uträkningar kring demografi som säger det inte är lönsamt.

Jag kan garantera dig att om det fanns riktiga fakta på lönsamheten så skulle det basuneras ut konstant i våra medier. Istället får vi läsa pseudo-fakta där enstaka fördelar lyfts ut ur sin helhet.

Berätta då Sanningen.
Om en flykting köper en liter mjölk är de då momsbefriade? Dras 25% i moms av?

De flyktingar som kom hit på 90-talet jobbar idag, köper kläder, mat, skor, böcker och är fungerande individer. Deras barn har gått i skolan och äger idag företag, jobbar som vilken svensk som helst.

När de kommer hit som 30 åringar så har vi sluppit betala deras skola, vård och omsorg som kostar åtskilla pengar. Får vi in de snabbt i arbete så är de en ren vinst. Men då måste man ju också ha viljan att få in de.

Vem är dyrast för Sverige. En flykting som börjar jobba inom 7 år eller en 25 årig arbetslös svensk som vägrar ta ett jobb på ålderdomshem utan istället väljer att leva på bidrag, dricka coc-cola, sitta på kina-krogen och gnälla på blattar och röstar SD?
När sanningen är att blattarna jobbar röven av sig för att SDaren ska kunna leva på sina bidrag.

Det är så lustigt att SDare hela tiden gnäller och säger: "det finns fakta"... men nä... det finns ingen riktig fakta. Varför Gör inte SD en rejäl undersökning på riktigt så att de på riktigt hade faktiska siffror.
Det gör inte det eftersom de lever på myter....och genom de myterna skapar rädslor genom att påstå att SVerige håller på att gå under...

När SANNINGEN är att vi blir rikare, friskare, arbetslösheten sjunker, vi får fler miljadärer och vi blir lyckligare.....
Det är bevisade fakta.
SDa hittar på nåt om nån kille i en förort och påstår att resten av sverige ser ut så.
Ni är tramspellar som inte bör tas på allvar. Ni är en skam för Sverige.
Senast redigerad av hushlittledarling 2016-02-14 kl. 19:09.
Citera
2016-02-14, 19:14
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det beror ju lite på vem som betalar för deras fikande. Om det är du själv som betalar via skattsedeln så är det ju ingen vinst för dig.

Inte för caféägaren. Pengarna kommer in. Går tillbaka till staten när de betalar arb.giv.avgifterna för de anställda.

Det är vinst för mig eftersom jag får fler konsumenter och kan sälja fler varor. Får ett samhälle 300.000 fler konsumenter så krävs det fler som arbetar, fler som jobbar, skapar mer utbud och efterfrågan. Är man intresserad och smart utnyttjar man tillfället.

De som kommer hit är oftast inte heller extrema fattiga, de har flytt, har ofta utbildningar och får vi snabbt in de i samhället så har vi sluppit betala sjukvård och skola och busskort och skit.

Ett samhälle som snabbt ser till att få in de så att de skapar företag, blir konsumenter utan bidrag, då kommer ekonomin att blomstra. Men då måste man se bortom: "Har de verkligen rätt svenskhet, är inte deras hud lite mörkare än min..."

Det kan vara svårt för en del.
Citera
2016-02-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Stämmer det? På Migrationsverkets hemsida uppges det att 646 kommit den senaste veckan. Förra veckan var det närmare 750 stycken asylsökande.

Dina siffror är nog korrekta. Det avgörande är hur Tyskland kommer att agera i ar; blir det fortsatt "öppna gränser", eller slut med det tramset? Om det förstnämnda scenariot inträffar, kommer antagligen alltfler att söka sig till Sverige, oavsett ID-kontroll.

140.000 under 2016 är nog inte orealistiskt, dessvärre. Sverige gar ju pa samma linje som Tyskland; man har inte satt nagon övre gräns, och vill ha ett fördelningssystem avseende de asylsökande över Europa - nagot som nu Frankrike sagt nej till.
Citera
2016-02-14, 21:05
Medlem
Citat:
Berätta då Sanningen.
Om en flykting köper en liter mjölk är de då momsbefriade? Dras 25% i moms av?

De flyktingar som kom hit på 90-talet jobbar idag, köper kläder, mat, skor, böcker och är fungerande individer. Deras barn har gått i skolan och äger idag företag, jobbar som vilken svensk som helst.

När de kommer hit som 30 åringar så har vi sluppit betala deras skola, vård och omsorg som kostar åtskilla pengar. Får vi in de snabbt i arbete så är de en ren vinst. Men då måste man ju också ha viljan att få in de.

Vem är dyrast för Sverige. En flykting som börjar jobba inom 7 år eller en 25 årig arbetslös svensk som vägrar ta ett jobb på ålderdomshem utan istället väljer att leva på bidrag, dricka coc-cola, sitta på kina-krogen och gnälla på blattar och röstar SD?
När sanningen är att blattarna jobbar röven av sig för att SDaren ska kunna leva på sina bidrag.

Det är så lustigt att SDare hela tiden gnäller och säger: "det finns fakta"... men nä... det finns ingen riktig fakta. Varför Gör inte SD en rejäl undersökning på riktigt så att de på riktigt hade faktiska siffror.
Det gör inte det eftersom de lever på myter....och genom de myterna skapar rädslor genom att påstå att SVerige håller på att gå under...

När SANNINGEN är att vi blir rikare, friskare, arbetslösheten sjunker, vi får fler miljadärer och vi blir lyckligare.....
Det är bevisade fakta.
SDa hittar på nåt om nån kille i en förort och påstår att resten av sverige ser ut så.
Ni är tramspellar som inte bör tas på allvar. Ni är en skam för Sverige.
Dravel+myter

Det du skriver stämmer bra för inomeuropeiska invandrare.

För utomeuropeiska är det korrekt med demografin sen är det slut med fördelarna. De jobbar i mindre utsträckning och de tjänar också mindre detta utslaget på alla så drar de i snitt in 80% mindre per person. Vill du läsa vidare så rekommenderar jag ett besök hos tino.us där han grundligt sågar denna myt totalt.
Citera
2016-02-14, 21:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ett samhälle som snabbt ser till att få in de så att de skapar företag, blir konsumenter utan bidrag, då kommer ekonomin att blomstra.
Men det har ju inte hänt hittills, inte ens med de mer kompatibla invandrarna från forna Jugoslavien. Att drömmarna skulle infrias med araber, afghaner & folk från Afrikas horn är ju bara rena fantasier.
Citera
2016-02-15, 19:17
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Stolle, kaffeägaren lär inte betala allt helt själv så det blir helt klart en vinst! Det är liksom det som är vitsen med ett solidariskt samhälle, men det lär en egoist som du och dina skitnödiga vänner aldrig förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in