Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Visst, Ted Nugent är tidernas knasboll milt uttryckt men även knasbollar har rösträtt.
Och detta är ett problem: begränsa rösträtten till intelligenta och stabila människor; iGnoranta iDioter som inte fattar någonting bör inte heller ha något att säga till om. Man ger ju inte rösträtt till femåriga barn, så varför skall någon som Ted Nugent ha rösträtt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Jag tycker nog att den neutrala positionen är att föredra rent taktiskt för Trumps del. Nugent har flera miljoner följare på Facebook och han är otroligt populär i främst södra USA. Jag tycker generellt att det här med Overton's fönster är något högern borde bli skickligare på. Att välja en neutral position, för många som lyssnar på Alex Jones lyssnar också på Ted Nugent. Vänstern kan detta som Fader Vår. Allt tyder på att Trump också har förstått spelet eftersom han hittills inte tagit avstånd från Nugent. Jag tror inte att Trump tappar fler röster än han tjänar på att inte ta avstånd från Nugent utan tvärtom.
Men snälla, varför skall Trump bry sig om Ted Nugent's följare och basera sina åsikter och uppfattningar på vad någon som framförallt är gillad för hans musik snarare än hans intellektuella förmåga, tycker?
Dessutom är det inte till Trump's fördel att dansa efter Nugentpipan, och även om han tjänar lite redneckröstare på det, så hade han kunnat få betydligt fler väljare (från demokraterna) om han körde på en intelligentare politik snarare än "guns, god and government" retoriken. Trump är det närmaste som USA haft på väldigt länge, en president som bryter blockbarriärerna, och han bör satsa på det snarare än att jaga efter några efterblivna Nugentärthjärnor.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoMM
Kan någon lite snabbt förklara meningen att stava ignorans som iGnorans, eller över huvud taget stava ord med andra bokstaven som versal? Jag har enbart noterat företeelsen i denna tråd.
Det är bara jag som skriver iGnorans så, så det är väl inte mer än rätt att jag förklarar. Det hela började i den här tråden:
Varför är Androidananvändare så hatiska mot iPhone och Apple?
Jag insåg mycket tidigt att iPhoneanvändare är riktigt korkade, ignoranta och rent av idioter. Så jag började kalla dem iGnoranta iDioter helt enkelt. Varför de är funtade på det sättet och varför korkade människor köper iPrylar i så hög utsträckning, beror på att dessa mackapärer är designade för mentalt handikappade som inte förstår tekniska specifikationer, operativsystem, open source osv. Senare började jag förstå att den genomsnittliga iPhoneanvändaren helt enkelt är en trendig mainstreamtönt, och hans iGnorans är den vanligaste och populäraste mentaliteten. Mainstreammänniskor och deras iGnorans är orsaken till att det finns ondska i världen, och varför muslimer ges mänskliga rättigheter som de inte har gjort sig förtjänta av, och så vidare. Denna mainstreamiGnorans är framförallt utmärkande i USA, men finns i nästan lika hög utsträckning även bland mainstreammänniskor i Sverige och andra delar av världen (i tredje världen är mainstreamiGnorans extra hög; USA är iGnoransen högst i västvärlden).
Och iGnorans är helt enkelt ondska, och idag är USA "an evil empire", som Reagan beskrev Sovjetunionen, men USA utmärker sig som ondskans högborg idag. Och denna amerikanska iGnorans har även Trump (och resten av republikanerna), bland annat när Trump förnekar miljöproblem osv. Tittar du på den genomsnittliga demokratväljaren så är de betydligt mer intellektuella och förståndiga i många frågor jämfört med republikaner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grim-reaper
Debatt ikväll! Hoppas Trump går till rejäl attack mot Cruz! Förväntar mig det! Avslöja råttan för den han är!
Lite streams om ni inte har:
https://www.youtube.com/watch?v=UVKfyivbK-k
https://www.youtube.com/watch?v=0-ru5e8-dRo
CBS som håller i den! Hoppas det dyker upp lite bättre streams!
En till stream här:
GOP Republican Debate Feb 13 2016 Live Stream HD:
https://www.youtube.com/watch?v=LOxrC1Hk3rA
Nu börjar det!
Trump, Trump, Trump!