Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-14, 02:52
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
När börjar debatten ?
Snart, verkar det som. Om några minuter.
2016-02-14, 03:03
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Visst, Ted Nugent är tidernas knasboll milt uttryckt men även knasbollar har rösträtt.
Och detta är ett problem: begränsa rösträtten till intelligenta och stabila människor; iGnoranta iDioter som inte fattar någonting bör inte heller ha något att säga till om. Man ger ju inte rösträtt till femåriga barn, så varför skall någon som Ted Nugent ha rösträtt?

Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag tycker nog att den neutrala positionen är att föredra rent taktiskt för Trumps del. Nugent har flera miljoner följare på Facebook och han är otroligt populär i främst södra USA. Jag tycker generellt att det här med Overton's fönster är något högern borde bli skickligare på. Att välja en neutral position, för många som lyssnar på Alex Jones lyssnar också på Ted Nugent. Vänstern kan detta som Fader Vår. Allt tyder på att Trump också har förstått spelet eftersom han hittills inte tagit avstånd från Nugent. Jag tror inte att Trump tappar fler röster än han tjänar på att inte ta avstånd från Nugent utan tvärtom.
Men snälla, varför skall Trump bry sig om Ted Nugent's följare och basera sina åsikter och uppfattningar på vad någon som framförallt är gillad för hans musik snarare än hans intellektuella förmåga, tycker?

Dessutom är det inte till Trump's fördel att dansa efter Nugentpipan, och även om han tjänar lite redneckröstare på det, så hade han kunnat få betydligt fler väljare (från demokraterna) om han körde på en intelligentare politik snarare än "guns, god and government" retoriken. Trump är det närmaste som USA haft på väldigt länge, en president som bryter blockbarriärerna, och han bör satsa på det snarare än att jaga efter några efterblivna Nugentärthjärnor.

Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
Kan någon lite snabbt förklara meningen att stava ignorans som iGnorans, eller över huvud taget stava ord med andra bokstaven som versal? Jag har enbart noterat företeelsen i denna tråd.
Det är bara jag som skriver iGnorans så, så det är väl inte mer än rätt att jag förklarar. Det hela började i den här tråden:

Varför är Androidananvändare så hatiska mot iPhone och Apple?

Jag insåg mycket tidigt att iPhoneanvändare är riktigt korkade, ignoranta och rent av idioter. Så jag började kalla dem iGnoranta iDioter helt enkelt. Varför de är funtade på det sättet och varför korkade människor köper iPrylar i så hög utsträckning, beror på att dessa mackapärer är designade för mentalt handikappade som inte förstår tekniska specifikationer, operativsystem, open source osv. Senare började jag förstå att den genomsnittliga iPhoneanvändaren helt enkelt är en trendig mainstreamtönt, och hans iGnorans är den vanligaste och populäraste mentaliteten. Mainstreammänniskor och deras iGnorans är orsaken till att det finns ondska i världen, och varför muslimer ges mänskliga rättigheter som de inte har gjort sig förtjänta av, och så vidare. Denna mainstreamiGnorans är framförallt utmärkande i USA, men finns i nästan lika hög utsträckning även bland mainstreammänniskor i Sverige och andra delar av världen (i tredje världen är mainstreamiGnorans extra hög; USA är iGnoransen högst i västvärlden).

Och iGnorans är helt enkelt ondska, och idag är USA "an evil empire", som Reagan beskrev Sovjetunionen, men USA utmärker sig som ondskans högborg idag. Och denna amerikanska iGnorans har även Trump (och resten av republikanerna), bland annat när Trump förnekar miljöproblem osv. Tittar du på den genomsnittliga demokratväljaren så är de betydligt mer intellektuella och förståndiga i många frågor jämfört med republikaner.

Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper
Debatt ikväll! Hoppas Trump går till rejäl attack mot Cruz! Förväntar mig det! Avslöja råttan för den han är!

Lite streams om ni inte har: https://www.youtube.com/watch?v=UVKfyivbK-k
https://www.youtube.com/watch?v=0-ru5e8-dRo

CBS som håller i den! Hoppas det dyker upp lite bättre streams!
En till stream här:

GOP Republican Debate Feb 13 2016 Live Stream HD:
https://www.youtube.com/watch?v=LOxrC1Hk3rA

Nu börjar det!

Trump, Trump, Trump!
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-02-14 kl. 03:20.
2016-02-14, 03:04
Avslutad
Bara Carson fick färre applåder än Trumpan...
2016-02-14, 03:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Bara Carson fick färre applåder än Trumpan...

Jeb bush i botten av packet men fick störst aplåder? Vad är det som händer!
2016-02-14, 03:06
Medlem
bernad_laws avatar
Kom ihåg att denna tråd handlar om Trump och allt generellt om kandidaterna tas i den andra tråden om republikanska kandidater så slipper jag radera OT. /Mod
2016-02-14, 03:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper
Jeb bush i botten av packet men fick störst aplåder? Vad är det som händer!

Jag tycker det var lite märkligt när dom introducerade Trump. Först var det helt tyst och efter 2-3 sekunder kom ett jubel som försvann ovanligt fort, ungefär som att dom stängde av ljudet från publiken och sedan slog på det när dom nästan hade applåderat klart.
2016-02-14, 03:30
Medlem
Hur kommer det sig att Trump får så lite applåder? Hur "väljs" publiken?
2016-02-14, 03:31
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankman
Hur kommer det sig att Trump får så lite applåder? Hur "väljs" publiken?
Trump får mycket applåder, men buropen överröstar dem. Trump är både hatad och älskad, men i vanlig ordning så låter hatarna högre. Jämförbart med Sverigedemokraterna.
2016-02-14, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Trump får mycket applåder, men buropen överröstar dem. Trump är både hatad och älskad, men i vanlig ordning så låter hatarna högre. Jämförbart med Sverigedemokraterna.

På samma sätt som att jämföra bush med vänsterpariet då? Förhållandevis få röster men högljuda medlemmar?
2016-02-14, 03:38
Medlem
Trump kommer förhoppningsvis rädda världen från undergång.
2016-02-14, 03:38
Medlem
Stxas avatar
Han sköt sig själv lite i foten när han drog upp 9/11 och sa att det var Bush fel.
2016-02-14, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing

Bush äger hela publiken, det är donatorer som bjuds in, Bush har mer ca$h en alla andra kandidater tillsammans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in