Citat:
=Xelious: Republikanerna vinner mer på Bloomberg som kandidat.
På vilket vis vinner republikanerna på Bloomberg? Bloomberg är inte republikan i detta val, på samma vis som Trump var Demokrat förut, lite fram och tillbaka. Trump är en simpel opportunist och missnöjespolitiker som bara vill bli vald, han säger lite vad som helst och ingen vet var han egentligen står i frågor. Förmodligen vet han inte själv. Sitter han på en judisk middag och får medalj av judar så säger han "Trump LOVES Israel", om han besöker rednecks (har han ens gjort det?) så älskar han mountain dew istället för jew.
Glöm det där med Bloomberg.Förhastade ord av mig.
Så Trump har inga egna åsikter, menar du?J
Inte så säker på det
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Du hajar inte. Trump vet att hans stora chans ligger i att få så många vita röster som möjligt och att liberaler och judar inte kommer att rösta på honom ändå. Han tjänar alltså på den typen av pro-vita utspel. Ibland undrar jag vad alla dessa förstå-sig-påare sysslar med. Efter Trumps utspel om stopp för muslimsk invandring så spådde en massa s.k experter att han var körd. Vad hände? Jo, Trump rusade i opinionsmätningarna. Det måste handla om illa fungerande känselspröt och/eller önsketänkande när man felbedömer Trumps utspel.
Ja, tanken slog mig senare. Naturligtvis vinner han på att få med sig de som utgör majoriteten av det vita USA. Och så en god portion av miljonärerna/miljardärerna längs västkusten.
Men han måste nog skärpa sig vad gäller bibeln. Fast det är ju därför han har Sarah Palin, inser jag nu. Så att bibelbältet också följer i svansen.
Självklart
Och så de judiska barnbarnen.
Looking good Donald.