2016-02-11, 11:43
Medlem
Jag söker roliga/underhållande/mystiska open world/sandbox-spel till PS4. Tänk Stranded Deep, The Long Dark, The Forest, Rust etc.

Väl medveten om att de bästa sandbox-spelen finns till PC.
Citera
2016-02-11, 22:06
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Dying Light har släppt en ny DLC nyligen. Bra spel man lätt lägger ner några tiotal timmar på. Just Cause 3 är kul att bara flyga omkring i och skapa kaos. Star Wars-spelet kanske? Until Dawn är ett mycket bra skräck/överlevnadsspel. Life is Strange stämmer kanske inte in jättebra på vad du vill ha, men värt att i alla fall kolla upp tycker jag. Ganska unikt spel. Består av ett antal mindre episoder - 5 st tror jag.

Tack för dina tips.

Until Dawn har jag spelat och blev inte så fruktanasvärt imponerad av det. Det var okej, men inte så mycket mer än så. Jag valde mellan det och just Dying Light, som du nämner, senast när jag köpte nytt spel, och jag är fortfarande lite intresserad av att köpa Dying Light. Just Cause 3 verkade också rätt kul. Life is Strange verkar inte vara något för mig däremot och Star Wars måste man väl ha PS-plus för att kunna spela...

Funderar lite på Dark Souls 2 också, eftersom jag tyckte så mycket om Bloodborne.
Citera
2016-02-11, 22:23
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvabengt
Det är så att min mor bad mig kolla upp lite spel.
Det är så att jag har ett PS4 stående hemma och när mina föräldrar samt yngre syskon är över och hälsar på så brukar de fastna i ett spel som heter Dust: An Elysian Tail till PS4:an.
https://www.youtube.com/watch?v=taRJkbnEgK4

Ett PS4:a eller dylikt skall nu införskaffas och jag behöver tips på spel liknande dessa, hittar ingen tråd för detta riktigt.
Så tips om bra spel mottages gärna.
Tänker tex Journey och Unravel.

Indiespel är det du söker

Finns typ Braid, Child of light, Ori and the blind forest. Dem finns på ps store brukar kosta typ 200 kr max
Citera
2016-02-12, 22:49
Medlem
sprututs avatar
Whew! Klarade precis Firewatch, mycket mysigt spel och söker liknande för att fylla tomheten nu, förslag?

Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Soma.
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Kholat.
Tack för tipsen!
Senast redigerad av sprutut 2016-02-12 kl. 22:53.
Citera
2016-02-13, 13:49
Medlem
different_trips avatar
Letar efter ett trevligt FPS med aktiv multiplayer.

Har lirat CoD, Battlefield osv men tröttnat lite på BF. Det ska vara ett lir man kan gå in i och ösa någon timme hit och dit utan att behöva ägna sig åt diverse achievments och skit.

Tanken går till CS:GO då jag varit mycket aktiv i 1.6 för väldigt många år sen nu, men frågan är om det inte ger mer huvudvärk när man måste vänta ut "public-proffs" som campar sönder varje runda.
Citera
2016-02-14, 14:29
Medlem
punanihunters avatar
Letar efter ett 3d platformsspel i klass med Super Mario Galaxy spelen.
Citera
2016-02-14, 14:49
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Letar efter ett trevligt FPS med aktiv multiplayer.

Har lirat CoD, Battlefield osv men tröttnat lite på BF. Det ska vara ett lir man kan gå in i och ösa någon timme hit och dit utan att behöva ägna sig åt diverse achievments och skit.

Tanken går till CS:GO då jag varit mycket aktiv i 1.6 för väldigt många år sen nu, men frågan är om det inte ger mer huvudvärk när man måste vänta ut "public-proffs" som campar sönder varje runda.

Har du testat det nya Star Wars: Battlefront?
Citera
2016-02-14, 15:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprutut
Whew! Klarade precis Firewatch, mycket mysigt spel och söker liknande för att fylla tomheten nu, förslag?

Tack för tipsen!
Har iflrsig inte hunnit spela firewatch än men finns flera riktigt bra storydrivna utforskarspel spm detta ändå ingår i samma kategori därute. Gone home och everybodys gone to the rapture. Innehåller väldigt lite gameplay dock. Bara utforskande och yssna på dialoger. Vanishing of ethan carter är ett annat. Lite mer gameplay där ochså. Pussel element främst.
Citera
2016-02-14, 16:07
Medlem
Embas avatar
Söker ett FPS med en välgjord/bra? kampanj. Känns som om de flesta idag skapas för att lira multiplayer.

Gärna ett klassiskt "krigsspel". Behöver inte vara sprillans men inte för gammalt heller.
Citera
2016-02-14, 19:23
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Söker ett FPS med en välgjord/bra? kampanj. Känns som om de flesta idag skapas för att lira multiplayer.

Gärna ett klassiskt "krigsspel". Behöver inte vara sprillans men inte för gammalt heller.

Jag gillade Bioshock och uppföljaren Bioshock Infinite. Andra tips är The Darkness, F.E.A.R. och Deus Ex.

Edit: såg att du skrev klassiska krigsspel, isåfall kan du kolla upp de senare Medal of Honor-spelen
Citera
2016-02-14, 19:55
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Jag gillade Bioshock och uppföljaren Bioshock Infinite. Andra tips är The Darkness, F.E.A.R. och Deus Ex.

Edit: såg att du skrev klassiska krigsspel, isåfall kan du kolla upp de senare Medal of Honor-spelen

Tack! Medal of Honor: Warfighter såg helt okej ut. Bör nog kolla upp det lite närmare.

Kukigt att det inte finns på steam.
Senast redigerad av Emba 2016-02-14 kl. 19:57.
Citera
2016-02-14, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

Skulle tipsa om CoD spelen, inkl de gamla som World at War. Kampanjerna i alla dessa tycker i alla fall jag är riktigt grymma.

Painkiller spelen och Serious Sam spelen är också feta men det är mer run n gun stuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in