2016-02-06, 21:38
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Spelade nyss igenom ff7 och älskade det. Och nu har jag bllvit förälskad i ff6 bara 3 timmar in. Kan inte få terras theme ur huvudet. Har även ff8 och 9 nedladdat som väntar på mig och ångrar att jag inte plockade hem 5an under rean. Älskar verkligen dessa gamla typen av jrpg spel. Undrar om det finns några fler av denna typ som håller lika hög klass utan just ff serien ?. Har hört mycket bra om chrono trigger så ska plocka hem den senare. Några fler värda att kika på ? Och då tänker jag som går att ladda ner på playstation 3 eller playstation 4.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2016-02-06 kl. 21:40.
Citera
2016-02-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Spelade nyss igenom ff7 och älskade det. Och nu har jag bllvit förälskad i ff6 bara 3 timmar in. Kan inte få terras theme ur huvudet. Har även ff8 och 9 nedladdat som väntar på mig och ångrar att jag inte plockade hem 5an under rean. Älskar verkligen dessa gamla typen av jrpg spel. Undrar om det finns några fler av denna typ som håller lika hög klass utan just ff serien ?. Har hört mycket bra om chrono trigger så ska plocka hem den senare. Några fler värda att kika på ? Och då tänker jag som går att ladda ner på playstation 3 eller playstation 4.
Final Fantasy 9 och Chrono Trigger är jäkligt bra RPG'n, de spelen bör du absolut testa.

Jag kan rekommendera serien Dragon Quest, den serien håller lika hög klass som Final Fantasy.
Mitt favoritspel i den serien är Dragon Quest 5 till SNES, mycket trevligt spel.
Jag gillar hur huvudkaraktären i det spelet börjar som barn och sedan gradvis växer upp.

Ett annat spel som jag starkt kan rekommendera är Secret Of Mana, även det till SNES;
det spelet har en väldigt ljus och inbjudande atmosfär, och förbaskat bra musik.
Möjligtvis en aning åldrat (menyerna kan kännas lite onaturliga innan man har vant sig vid dem), men det är fortfarande ett väldigt behagligt spel och helt klart ett av de mest klassiska RPG-spelen till SNES.
Senast redigerad av Peter_18 2016-02-06 kl. 22:31.
Citera
2016-02-07, 13:55
Medlem
Jonipoons avatar
Hej, jag vill ha tips på spel till PS3 av typen sci-fi eller fantasy som är RPG-baserat, dvs att man skapar en egen karaktär som man sedan man ändra kläder, frisyr och liknande till. Jag är alltså inte intresserad av spel som Mass Effect där man spelar "spelets" karaktär.

Jag har sedan tidigare kört alla Elder Scrolls, och jag är inte intresserad av Fallout.

TIPS?
Citera
2016-02-07, 14:12
Medlem
sprututs avatar
Letar efter spel likt Amnesia: The Dark Descent, alltså spel med atmosfär och passande musik, bra handling och lite pussel/äventyr. Letar inte efter skräckspel.
Atmosfär är viktigt för mig, är förtjust i spel som Skyrim, The vanishing of Ethan Carter och Dear Esther.
Citera
2016-02-07, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sprutut
Letar efter spel likt Amnesia: The Dark Descent, alltså spel med atmosfär och passande musik, bra handling och lite pussel/äventyr. Letar inte efter skräckspel.
Atmosfär är viktigt för mig, är förtjust i spel som Skyrim, The vanishing of Ethan Carter och Dear Esther.

Soma.
Citera
2016-02-08, 15:15
Medlem
Geomeisters avatar
Det är fortfarande Playstation 3 som gäller hemma hos mig! Både "nya" och gamla spel rekommendationer är välkomna!

Jag är inte mycket för varken RPG eller spel där det bara action (dvs. svag eller ingen story och mer trycka snabbt än tänka eller klura ut).

Infamous 2 och Just Cause 2 har jag spelat. I sin egna rätt godkända spel, men inte riktigt vad jag är ute efter. För mycket action och för lite annat.

Assassins Creed: Black Flag och Rogue tyckte jag delvis var kul, men "den riktiga storyn" hade jag gärna skippat. Bra spel på flera sätt, men inte riktigt vad jag letar efter heller. Alldeles för mycket fokus på att "hitta grejer".

"Nya" Tomb Raider, Uncharted I, II och III, The Last of Us, Batman Arkham Asylum + Batman: Arkham City älskade jag.

Red Dead Redemption, Sleeping Dogs och GTA IV (+ The Lost and Damned och The Ballad of Gay Tony) samt GTA V är även spel jag gillat mycket.

The Walking Dead, The Wolf Among Us och Heavy Rain har jag diggat hårt!

Far Cry 3 gillar jag inte. Urkass styrning och tycker allt FPS inte lämpar sig särskilt bra på playstation 3. Det tredje Batman spelet slog inte särskilt högt det heller.

Vad finns det kvar på maskinen som jag kan tänkas uppskatta tror du? Tar gärna tips på lite ovanligare spel
Citera
2016-02-08, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Alundra 1 kommer du digga tror jag. En fruktansvärt bra Zeldaklon.

Sky 2:an som pesten dock.

Citat:
Penumbra. Tycker det spöade skiter ur Amnesia men det kanske bara är jag.
Senast redigerad av discoHITLER 2016-02-08 kl. 15:29.
Citera
2016-02-08, 15:55
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Det är fortfarande Playstation 3 som gäller hemma hos mig! Både "nya" och gamla spel rekommendationer är välkomna!

Vad finns det kvar på maskinen som jag kan tänkas uppskatta tror du? Tar gärna tips på lite ovanligare spel
Det verkar som att du skulle uppskatta spel från "The Elder Scrolls"-serien väldigt mycket. Morrowind och Oblivion är nog lite för ålderdomliga, men Skyrim till PS3 är fortfarande rätt fräscht. Det är typiskt RPG-spel av fantasyslag med otroligt rika miljöer och bra storylines, open-world med fria questlines.
Citera
2016-02-08, 16:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister

Jag är inte mycket för varken RPG eller spel där det bara action (dvs. svag eller ingen story och mer trycka snabbt än tänka eller klura ut).

Infamous 2 och Just Cause 2 har jag spelat. I sin egna rätt godkända spel, men inte riktigt vad jag är ute efter. För mycket action och för lite annat.

Assassins Creed: Black Flag och Rogue tyckte jag delvis var kul, men "den riktiga storyn" hade jag gärna skippat. Bra spel på flera sätt, men inte riktigt vad jag letar efter heller. Alldeles för mycket fokus på att "hitta grejer".

"Nya" Tomb Raider, Uncharted I, II och III, The Last of Us, Batman Arkham Asylum + Batman: Arkham City älskade jag.

Red Dead Redemption, Sleeping Dogs och GTA IV (+ The Lost and Damned och The Ballad of Gay Tony) samt GTA V är även spel jag gillat mycket.

The Walking Dead, The Wolf Among Us och Heavy Rain har jag diggat hårt!

Far Cry 3 gillar jag inte. Urkass styrning och tycker allt FPS inte lämpar sig särskilt bra på playstation 3. Det tredje Batman spelet slog inte särskilt högt det heller.

Heavy Rain och Beyond: Two Souls. Två klart unika spel.
Citera
2016-02-08, 17:21
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18

Jag kan rekommendera serien Dragon Quest, den serien håller lika hög klass som Final Fantasy.
Mitt favoritspel i den serien är Dragon Quest 5 till SNES, mycket trevligt spel.
Jag gillar hur huvudkaraktären i det spelet börjar som barn och sedan gradvis växer upp.

Ett annat spel som jag starkt kan rekommendera är Secret Of Mana, även det till SNES;
det spelet har en väldigt ljus och inbjudande atmosfär, och förbaskat bra musik.
Möjligtvis en aning åldrat (menyerna kan kännas lite onaturliga innan man har vant sig vid dem), men det är fortfarande ett väldigt behagligt spel och helt klart ett av de mest klassiska RPG-spelen till SNES.
Tack för tipset finns nog dock inte att ladda ner på pss tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Alundra 1 kommer du digga tror jag. En fruktansvärt bra Zeldaklon.

Sky 2:an som pesten dock.

Såg riktigt intressant ut faktiskt. Just det jag var ute efter blir och ladda ned tillsammans med chrono trigger sen.
Citera
2016-02-08, 23:06
Medlem
Elementarts avatar
Citat:

Du borde kolla in Kholat. Det är ganska bra.
Citera
2016-02-09, 08:51
Medlem
Geomeisters avatar
Jonipoon och BigFatCone: Tack för tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in