Citat:
Det är korrekt. Menar att han fick 184-192 eller liknande på ett "officiellt test" utfört av medicinsk personal. Poängen är att det är väldigt högt IQ och att jag tror att folk som har så pass höga IQ:n inte är lika bra på "andra saker". Jag tror att personer i grunden är mer "resursmässigt lika" än vad folk generellt sett tror, dvs att om man är bra på en sak är man dålig på en annan.
Edit: Om du klickar på länken finner du normalfördelningen av IQ för män och kvinnor. Det är en klar skillnad.
Edit 2: Och här är EQ-fördelningen: http://joebarcelo.com/asdPage3.html
Väldigt lik IQ-fördelningen fast nu med motsatt "vinnare".
Edit: Om du klickar på länken finner du normalfördelningen av IQ för män och kvinnor. Det är en klar skillnad.
Edit 2: Och här är EQ-fördelningen: http://joebarcelo.com/asdPage3.html
Väldigt lik IQ-fördelningen fast nu med motsatt "vinnare".
Citat:
Jo, men oavsett vilket så om man tittar på andelar (http://www.iqcomparisonsite.com/iqtable.aspx) så ser man att, baserat på en standardavvikelse på 15 (rimligt att anta om det är ett "officiellt test"), så om man ligger i spannet 184-192 så är man mellan 1 på 93 miljoner och en på 2,3 miljarder. Det faller på sin egen orimlighet att såpass många test utförts att man kan statistiskt säkerställa resultat på de nivåerna. Man skulle kunna säga att det i högsta grad är emotionellt snarare än rationellt betingat att hävda en IQ som är såpass hög.
Det finns studier som indikerar att det finns en platå över vilken högre IQ inte bidrar till signifikanta fördelar om man ser på personers åstadkommanden i livet. För att exemplifiera, har man 'tillräcklig' IQ, så är en bra arbetsmoral en viktigare faktor än en ännu högre IQ.
Det finns studier som indikerar att det finns en platå över vilken högre IQ inte bidrar till signifikanta fördelar om man ser på personers åstadkommanden i livet. För att exemplifiera, har man 'tillräcklig' IQ, så är en bra arbetsmoral en viktigare faktor än en ännu högre IQ.
Varför hänger du upp dig i siffran trots att jag bett dig om att inte göra det? Jag säger det igen; häng inte upp dig i siffran. En slutsats kan dras; att den är hög. Detta oavsett vad den "faktiskt" är i "exakt värde". Och ja, det faktumet att personen i fråga åstadkommer ytterst lite här i livet styrker ditt påstående om att arbetsmoral är en viktigare faktor när man har över en viss IQ.