Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Den kommer inte en enda dag för tidigt. Vad jag vill ha svar på är hur Ryssland kommer att skilja på Daesh och civila. Om de fortsätter göra det på samma sätt som nu blir vapenvilan inte långvarig. För jag tror inte att striden mot Daesh kommer att upphöra om inte den USA ledda koalitionen tillfälligt slutar bomba Daesh i Syrien. Jag tror alla gör bäst i att play along av humanitära skäl, sen när striderna mellan Assad och opposition har upphört får ALLA förhandla om hur vi bäst kan bli av med Daesh. Det är en fördel för Daesh, men kortvarig. Och nödvändig. No hidden agenda tack!
Om det är som Kerleone säger att det gäller alla grupper utom Daesh, al-Nusra och andra grupper som betecknas som terrororganisationer av FNs säkerhetsråd, varför behövs då ett särskilt råd som övervakar eventuella överträdelser av vapenvilan? För att de har olika uppfattningar om det. Det bäddar mao för att det urskillningslösa dödandet kan fortsätta. Därför borde överenskommelsen omfatta alla i hela landet, utom när det gäller situationer som kräver en insats (ungefär som polisen) för att skydda befolkningen mot angrepp från dessa grupper, tills de har hittat en lösning och kan börja samarbeta mot Daesh osv.