2017-05-09, 11:39
Medlem
Är på väg hem från operation nu, tog bort allt, tänkte höra hur jävligt första dagarna kommer va? Bäst att gå runt naken hemma eller låta den ligga i kallingarna?
Citera
2017-05-09, 13:31
Medlem
En till fråga, har kompress på nu läkaren sa åt mig att ta bort den imorgon och låta den dingla fritt i kallingarna men alla ni andra verkar ju använda det i 2+ veckor är det ett måste eller? Och måste den ligga uppåt eller är det lugnt? Den har ramlat ner och jag Har så grov smärta att jag inte törs ta i den😭
Citera
2017-05-12, 17:25
Medlem
dag 4
Nästan all svullnad är borta förutom vid strängen, har också varat lite där tror jag att det är? Börjar bli smått panikslagen och är orolig för infektion, ngn som hade samma?
Citera
2017-05-13, 14:25
Medlem
Rollofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjuuvjakt
dag 4
Nästan all svullnad är borta förutom vid strängen, har också varat lite där tror jag att det är? Börjar bli smått panikslagen och är orolig för infektion, ngn som hade samma?

Är det bara lite gul sörja/klet så är det ingen fara. Se till att byta kompressor ofta och hålla rent bara. Jag var ganska noggrann och tvättade t.ex. händerna med sprit inför varje gång jag var där och pillade.
Citera
2017-05-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollof
Är det bara lite gul sörja/klet så är det ingen fara. Se till att byta kompressor ofta och hålla rent bara. Jag var ganska noggrann och tvättade t.ex. händerna med sprit inför varje gång jag var där och pillade.
Slutade använda kompress efter dag 2 då min kirurgen som opererade mig tycker jag skulle sluta med det då, verka läka bra förutom att stygnen gör ont atm, några av dom har också blivit svarta antar att det är torkat blod på dom? ska ringa till dom på måndag och fråga om jag får komma upp så dom kan kolla att det läker bra. Svullnaden är nästan helt borta och den ser galet snygg ut
Citera
2017-05-15, 19:10
Medlem
dag 7

all börjar kännas bra nu, det läker bra, kuken börjar vänja sig vid nercabbat, förutom att det skär i hela kroppen när urinöppningen?? nuddar kallingarna är detta något som kommer försvinna?
Citera
2017-05-15, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tjuuvjakt
dag 7

all börjar kännas bra nu, det läker bra, kuken börjar vänja sig vid nercabbat, förutom att det skär i hela kroppen när urinöppningen?? nuddar kallingarna är detta något som kommer försvinna?

Ja, kommer dock inte ihåg hur länge det tog.
Citera
2017-05-16, 22:52
Medlem
dag 8

tror ollat har vant sig nästan helt och hållet nu förutom pisshållet, är dock jävligt jobbigt att gå med kläder på sig då där stygnena sitter gör ont som fan, riktigt kåt asså men vågar inte dra i han än, stygnen pekar typ utåt allihopa nu betyder det att dom e på g bort eller?
Citera
2017-06-08, 11:49
Medlem
Schaegersros avatar
För 5 år sedan gjorde jag full omskärelse pga trångförhud. Men, det blev riktigt jävla fult (de tog inte bort frenelum fastän jag sa att jag ville ha full omskärelse), tänkte att det kanske skulle bli bättre med tiden men icke.

Hur fungerar det nu om man vill fixa till det? kan kan gå till vilken urologmotagningen som helst eller kostar det då pengar? hur mycket såfall? man har ju inte direkt förtroende att gå tillbaka till samma sjukhus... Hur kan man hitta en kompetent läkare?
Citera
2017-06-11, 00:51
Medlem
Nu en månad sen jag operera mig, allt verkar läkt som det ska, jävla meck att runka doe har inte knullat än, iaf så är det fortfarande som bubblor vid strängen försvinner det eller? Känns som att lite hud är klämd under gör lite ont ibland
Citera
2017-06-12, 22:15
Medlem
Nån som testkört med nån tjej och kan avslöja om sexet vafårå bättre?
Citera
2017-06-14, 00:18
Medlem
F.B.Dases avatar
Omskuren. Inga problem.

I mellanstadiet tyckte skolsköterskan att jag skulle omskäras. Aldrig i livet att någon fick sätta kniven där. Eller någon annanstans för den delen.

I högstadiet kändes omskärning som en bra idé, men då tyckte skolsköterskan att det bara var att stryka på lokalbedövande salva och tänja. Och inte vill hon hjälpa till heller. Jävla idiot, som om jag inte redan drog i ballen tre gånger om dagen.

Gymnasiet: Ringde skolsköterskans telefonsvarare en lördagskväll från flickvännens säng och upplyste henne om att jag hade kunnat bli av med svendomen om hon bara fått tummen ur röven och skickat en remiss.

Inkallad till skolsköterskan följande måndag, remissen klar, resten historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in