Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-10, 23:02
Medlem
Flygare.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nje du, Du har ett uppenbart problem med saklighet och fakta och också med logiken. Varje gång det påpekas vilka enorma brister som finns i din källkritik och dina argumentationer om sydafrika så går du i taket och ut strömmar invektiven och personangreppen på samma sätt som vi sett tidigare i tråden från andra troll.

Fakta kvarstår att du har en tunn väv som (som vanligt med foliehattar) bland annat består av egna iakttagelser och kreativ tolkning av lösryckta fragment med en starkt ifrågasättbar motivbild där ni googlat slarvigt. Tråden här har ollat din teori ganska grundligt. Signaturen Utredaren byggde luftslott på samma sätt. Likaså guru Dammegård som tolkar fritt. Typiskt att du omger dig med likasinnade. Anders (Elmer) Leopold tror t ex också på Anderöster och på att den avdankade Illusionisten Uri Geller som säljer lyckokristaller på nätet besitter övernaturliga krafter. Anders förespeglade den som sitter för mord på VG att han skulle hjälpa honom men svek och började istället odla sådana som den vanärade lögnaren DWP.

Så vad har du i sakargumentation som stödjer din teori om att ens någon sydafrikan funnits vid brottsplatsen?

Idag kan vem som helst kalla sig både journalist och författare dessvärre. Dokysåpakändisar och fotomodeller blir programledare och travpresentatörer. Författare blir man som regel när någon ger ut ens böcker. Du har gett ut en bok på eget förlag som inte är ett förlag utan en Ekonomisk förening med obefintlig omsättning. Du är inte ensam bland haverister att göra så. Före det ville du framstå som travhästuppfödare men sanningen är att du hade två usla ston strax efter mordet på Palme (födda 86) och mycket senare en valack i form av Persören. Är det svårt att vara uppfödare med valacker som enda tillgång? Utöver detta har du presenterat dig som fysiker och terapeut när du argumenterade för magnetterapi och nu är du författare. Du verkar ha en svaghet för att släga dig med titlar. Inte hjälper det direkt upp din Cred!

Att någon är Journalist eller författare är ingen garanti för något. Lars Krantz var både och.

När det gäller Wall så har han gjort ett stort jobb en gång i tiden när han levde på jobb i vården där han välförtjänt prisades. Jag har all respekt för det. En svaghet med honom är dock att när det gäller analyser och teorier så styrs han mera av sina idag ganska otidsenliga politiska ideal som lett honom till konstiga slutsatser. Länge förespråkade han t ex det sk Möteschenariot. R-arna gick också vilse i Palmesaken där trots att de följde mycket intressanta uppslag.

Personer av din typ tror dock alltid att en åsikt är helig och inte får motsägas av fakta för ni har rätt till er åsikt och att ni kan strunta i alla regler med hot och invektiv. Sanningsrörelsefolket tänker på samma sätt.

Hur skall man argumentera sakligt mot det?

När du hemfaller till forumregelbrott och hot är dock måttet rågat.

.
Har jag gått i taket? saknar saklighet, fakta och logik, enorma brister i källkritik, tunn väv som vanligt med foliehattar mm
ja herre Gud, jag skrattar högt, bara tomma floskler från din sida. Är det därför PU tar upp Sydafrikaspåret igen efter att legat i träda i närmare 12 år?

När det gäller Dammegård har jag väl tyckt att han har en del märkliga påståenden, men det får ju stå för han. Jag lägger mig inte i det, det är ju hans sak. Skulle aldrig nedlåta mig att hävda mig på hans bekostnad som du gör med allt och alla. En sak jag tycker är bra är att Dammegård har en hel del foto som ingen annan har skakat fram, och det ska han ha all heders för.

Om Anders Leopold tror på ett liv efter detta, så är det hans personliga ståndpunkt och tro, som jag absolut respekterar.Och om den saken är han inte direkt ensam. Jag kan inte bevisa motsatsen. Kan du?

Författare har jag aldrig kallat mig, det är det andra som har gjort. Jag har ingen aning om vad kritererna är för det och bryr mig inte heller eftersom jag aldrig brytt mig om titlar. Har du?

Eget förlag det är på modet sörru, och det finns väl både för och nackdelar med det. Här får du lite tips, och andra som känner sig manade.

http://www.dn.se/kultur-noje/storforlagen-sneglar-pa-egenutgivning/.

http://kadhammar.aftonbladet.se/chapter/succeforfattarna-far-storforlagen-att-darra/

Men en sak är klar och det är att det är betydligt enklare idag än för bara si så där tio år sedan. Mig veterligen ger både Jan Guilliou och Lisa Marklund ut på eget förlag och det finns givetvis en anledning till det. Nu ger den här föreningen ut även ut andra författare och litteratur är ett av mina stora intressen.

Usla ston. jag skrattar högt. Mina hästar har jag haft en enorm glädje av eftersom jag älskar hästar. Alla har startat och segrat. Den sista var mycket riktigt Persören, och han vann väl 11 segrar på drygt 30 starter har jag för mig och är idag pensionär och har det gott. Gillar man som jag att lira lite ibland så har det varit tacksamt, även om han ofta var favorit när han startade. Du har ju pratat med Persörens tränare Janne jacobsson, som idag lagt ner sin tränarverksamhet, men kallade allt och alla för lallare vilket du tydligen tagit fasta på.Skrattar bara högt åt det. Persörens mamma ägde jag och var helsyster till Big Spender, den känner du säker till eftersom du är travintresserad. Den ägdes dessförinnan av V75 Guidens grundare Ulf Donnar och även av PälsBruno på Hornline som under många år var Sveriges framgångsrikaste uppfödare, så så jävla usla ston har jag inte haft
Hästar har alltid varit ett stort intresse och det kommer väl sig att man red mycket som liten. För övrigt har jag även ägt och tränat någon galopphäst. Något visst med fullblod, då pratar vi formel 1, då går det undan kan jag lova, men det blev väl som mest några trejeplatser på Täby. Men otroligt kul.

Om Gunnar Wall, honom håller jag väldigt högt som författare, inte minst om det han har skrivit om mordet på Olof Palme. Och det är jag inte på något sätt ensam om att tycka. Men säg den person som du inte har något negativt att säga om. Varför du gör det? och är en person som har förtalets gåva? det får du nog försöka reda ut själv.

Om Palmemordet har jag all anledning att återkomma till och jag för gärna en diskussion om det eftersom det är ett stort intresse, och jag ska givetvis svara på din fråga. Men först får du nog faktiskt lägga om retorik och lägga av med ditt skitsnack, så man kan föra en debatt på vettig nivå.

Här kan den som vill gå in på kinnehill Publishings facebooksida.

https://www.facebook.com/Kinnehill-Publishing-325423804330557/?fref=ts
Senast redigerad av Flygare.S 2016-02-10 kl. 23:11.
Citera
2016-02-10, 23:04
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Tänker du dig att avsnäsningen skulle ha i närtid före MOP? Väldigt kittlande tanke. När 33-åringen släpptes började jag tänka i de banorna. Att försöka se det man inte ser.
Närtid = i omedelbar anslutning till mordet. Jag säger inte att det är så men när man har två personer som utsätts för ett angrepp där en person dör så är det väl naturligt att anta att det är den som dog som var måltavlan. Men erfarna kriminalare borde väl titta lite bredare än så. Tänka brett, utanför boxen, vända och vrida.

Jag kan ha full förståelse för att det faktum att mordoffret var landets statsminister per automatik drar iväg. Faktum är att mordet är ouppklarat efter snart 30 år och vi spekulerar fortfarande kring vad som hände den där natten.
Citera
2016-02-10, 23:05
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
LC kanske inte alls var senfärdig med sitt rapportskrivande. Bara det att han inte lämnade den/dom till PU utan kanske till Säpo. Rapporten 24/3 är den som blir den officiella, resten är hemligstämplade? OBS! Spekulation från min sida men som jag ser det fullt möjligt.

Det finns en hel del talar för det. Och med hänvisning till rikets säkerhet håller han tyst om vad han hört på Sabb och varit med om på natten. Behöver inte vara en konspiratör för det, tystnadsplikten med tanke på rikets säkerhet räcker gott för hans tystnad.
Citera
2016-02-10, 23:10
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det finns en hel del talar för det. Och med hänvisning till rikets säkerhet håller han tyst om vad han hört på Sabb och varit med om på natten. Behöver inte vara en konspiratör för det, tystnadsplikten med tanke på rikets säkerhet räcker gott för hans tystnad.

Ja det här är det troligaste vad gäller LC.
Citera
2016-02-10, 23:12
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej det fanns inte på kartan att smyga omkring på stan och testa säkerheten kring statsministern. Det är inte en militär uppgift i fredstid över huvud taget. Det skulle se ut det. ÖB och olika andra militära chefer faller däremot under den egna jurisdiktionen där tester utfördes både här och där under tjänsteutövning på arbetsplatsen. Hade någon fått för sig att smyga efter ÖB på dennes fritid när han gick på bio hade också huvuden rullat.

Dessutom hade det nog övats helt andra saker som mobilisering av första linjen i kuppförsvaret etc om det varit en kuppförsvarsövning.

Nej talet om kuppförsvarsövning är antingen ett missförstånd på grund av avgrundsdjup okunskap och felslut eller så är det så att man i efterskott hittat på det för att förklara närvaro av vissa personer på fel plats vid fel tidpunkt när man mörkade den aktion som flera högt upp verkade känna till.

Inte utan att man undrar hur den informationen förmedlades och av vem!

Den första jag ser som tar kuppförsvarsövningen är Lars Borgnäs. Han har blivit tipsad om detta. Troligtvis är det planen för en kuppövning som SÄPO-intendenten Janne Värnhall som spökar. Det obehagliga med JVs övningsplan var att den just slutade med MOP. Intendenten blev så illa berörd av detta faktum att han förstörde planen.

Läser man granskningskommissionen ser man att just JV är en dom poliser som efter tips undersöks av PU. Han påstås ha fått tillgång till en hel del pengar efter MOP. Det är inte långsökt att tänka sig att de som tipsade PU också snackade med Borgnäs. Inget verkar kommit fram som på något sätt kunde binda JV till MOP.
Citera
2016-02-10, 23:15
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Nog för att jag tror att OP var målet för mordet men tänk tanken att det inte var så. Inte så att någon tog fel på person och sådant trams utan att mördaren var förbannad på LP och tänkte skjuta båda två men i första hand henne?

Visst, det finns tonvis med invändningar, mörkläggningen exempelvis. Men den kan ju ha iscensatts pga vad man befarade skull komma fram i en förutsättningslös mordutredning, inte pga vad man faktiskt visste. Kan det vara så att man hela tiden letat efter fel motiv, fel vinkel? Det skulle också kunna vara en förklaring till att mordet förblivit ouppklarat.

Skandiamannen spekulerar ju kring mordet och motivet i tidningsartikeln som finns i tråden. Han menar där att mördaren kan ha känt sig kränkt, avvisad när han av okänd anledning sökt kontakt med paret Palme. Den här mördaren är tydligen enligt Skandiamannen en labil och lättkränkt individ som dessutom "råkar" ha ett skarpladdat vapen på sig. Ingen bra kombination.

OP var notoriskt lättpratad bland folk ute på sta´n, Thage G berättar om hur en kort promenad över gatan kunde ta hela lunchrasten för att OP fastnade i samtal med kreti och pleti. Med LP var det däremot precis tvärtom. Hon avskydde sådant och höll hårt på sitt. Hon om någon skulle kunna snäsa av någon som "störde". Kan det ha varit så enkelt?

Bra att tänka i nya banor , men jag har lite svårt att få ihop ex WT-övervakningen med Lisbeth Palme som primärt mordoffer.
Citera
2016-02-10, 23:23
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Bra att tänka i nya banor , men jag har lite svårt att få ihop ex WT-övervakningen med Lisbeth Palme som primärt mordoffer.
Det behöver man inte. Poängen i så fall skulle vara att den övervakningen inte har med mordet att göra, den gällde något helt annat. Däremot blir den ytterligare en anledning för makthavare att mörklägga alltihopa. För säkerhets skull.

Som Daniel Suhonen skrev idag i Expressen, makthavare på den absoluta toppen håller käft. Om allt. Spelar ingen roll ens om det är ställt utom allt rimligt tvivel så förnekas det. Vissa skulle kunna förneka att veckan har sju dagar utan att darra på manschetten. Och funkar inte det så ljug dig blå. Men tala aldrig sanning.
Citera
2016-02-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flygare.S
.

Om Palmemordet har jag all anledning att återkomma till och jag för gärna en diskussion om det eftersom det är ett stort intresse, och jag ska givetvis svara på din fråga. Men först får du nog faktiskt lägga om retorik och lägga av med ditt skitsnack, så man kan föra en debatt på vettig nivå.

Fast återigen så bemöter du inget i sak som har med Palmemordet att göra utan blajar bara på med ovidkommande resonemang och personangrepp och fanatsier om dig själv som vilken resercher som helst snart avslöjar.

Nå om vi bortser från dina egna påståenden att du när det begav sig såg en ruskig individ som du identifierade som Christer Pettersson som du sedan påstår liknar en ökänd sydafrikan. Samt några gubbar med keps och trenchcoat på en flygplats som talar svenska. Vad har du att komma med?

Det där sättet att bygga upp en hypotes inger ju inte förtroende men är något som du har gemensamt med många tyvärr allt för väl kända troll.

Vad har du som stödjer dina spektakulära uttalanden och som motiverar en bok och stora ord om att du vet vem som sköt Palme. Både de som var med i operationen och jag lyssnar med glimten i ögat.

Jag är inte förvånad det minsta eftersom jag har en lång travhistorik bakom mig ända sedan första gången jag träffade Sören Nordin och hört mycket om din illustra person.

Vi är väldigt olika som människor. Du har inget att komma med men vill gärna stå i rampljuset och svingar vilt för att få en plats i solen oavsett om det är det lokala reklambladet eller andra sammanhang.. det betyder tydligen allt för dig. Jag vet och kan mycket om Palmemordet men har inget behov av att glänsa med min persona i några sammanhang.

Jag har heller ingen faibleisse för att utge mig vara "fysiker" och terapeut eller andra fantasier.
Citera
2016-02-10, 23:43
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Det behöver man inte. Poängen i så fall skulle vara att den övervakningen inte har med mordet att göra, den gällde något helt annat. Däremot blir den ytterligare en anledning för makthavare att mörklägga alltihopa. För säkerhets skull.

Som Daniel Suhonen skrev idag i Expressen, makthavare på den absoluta toppen håller käft. Om allt. Spelar ingen roll ens om det är ställt utom allt rimligt tvivel så förnekas det. Vissa skulle kunna förneka att veckan har sju dagar utan att darra på manschetten. Och funkar inte det så ljug dig blå. Men tala aldrig sanning.

Ok, förstår hur du menar , men borde in GM verkligen satt en andra kula i Lisbeth då?

Makthavares skäl för att tiga och ljuga pekar Colin Wallace på ett bra sätt i den här rullen.

https://www.youtube.com/watch?v=9lGIWCEQXgQ
Citera
2016-02-10, 23:48
Medlem
Citat:
Den första jag ser som tar kuppförsvarsövningen är Lars Borgnäs. Han har blivit tipsad om detta. Troligtvis är det planen för en kuppövning som SÄPO-intendenten Janne Värnhall som spökar. Det obehagliga med JVs övningsplan var att den just slutade med MOP. Intendenten blev så illa berörd av detta faktum att han förstörde planen.

Läser man granskningskommissionen ser man att just JV är en dom poliser som efter tips undersöks av PU. Han påstås ha fått tillgång till en hel del pengar efter MOP. Det är inte långsökt att tänka sig att de som tipsade PU också snackade med Borgnäs. Inget verkar kommit fram som på något sätt kunde binda JV till MOP.

Jo det är så att det är poliser/kollegor som rapporterar om kuppförsvarsövning och drar slutsatser. Kanske ett tecken på att dessa presenterats med en sådan förklaring till närvaron medan den politiska nivån får intrycket att det är en knarkspaning som måste hållas hemlig. Donald spann ju ihop de trådarna när han var pressad. Att det var en övning i skuggning som kombinerades med privat knarkspaning.
Citera
2016-02-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ok, förstår hur du menar , men borde in GM verkligen satt en andra kula i Lisbeth då?

Makthavares skäl för att tiga och ljuga pekar Colin Wallace på ett bra sätt i den här rullen.

https://www.youtube.com/watch?v=9lGIWCEQXgQ

Spännande spekulationer utanför boxen men de haltar som sagt betänkligt när man tänker bara ett varv till som du gör.

Kan vara så att GW:s kryptiska ord om att mordet finns nära OP är ett uttryck för det otänkbara att OP:s interna belackare spelade en avgörande roll för det som skedde och att det är förklaringen till Holmers mandat och Ebbes privatspaningar på statens bekostnad likväl som att utredningen inte sker kompetent än idag. Om det var så och Holmer var en del kan det inte vara något annat än de delar av gamla politiska IB som rensats ut som står bakom.

Du såg hur upprörd GW blev i tisdags när det var tal om mordutredningar som missköts kapitalt.
Senast redigerad av boboslacke 2016-02-11 kl. 00:03.
Citera
2016-02-11, 01:35
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:

Spot on, Furiren! Två processer, inte en. Det ena processens slutpunkt - MOP - framkallar panik, oreda och passivitet i den andra.

Vi måste se det vi inte ser. Då förstår vi att det inte är en dubbelexponering; det är nämligen två bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in