Citat:
Under Palmes tid så var det absolut INGEN som fick säga något negativt. Journalisterna + SVT/SR hade sina högtidsdagar. Kunde tuta i medborgarna vad som helst och alla bara tackade och tog emot. Vi skulle inte tänka själva utan lita helt på vad OP och hans mannar sa. Sverige var som DDR/Nordkorea. SVERIGE blev ett mycket bättre och europeiskt land efter OP's död och sedermera att Ingvar Karlsson avgick. Hyvens kille som insåg detta så det var ju inte så konstigt att ett av Ingvars första betraktelser efter att han avgick, jag citerar: "nu kan jag äntligen säga vad jag vill". Det om inte annat säger att hur det hade varit i satelitstaten Sverige (Nordkorea). Så ja...vi skall vara glada att OP o liknande folk inte styr detta land. Tyvärr så ser det ut som vi är på väg tillbaks med nuvarande statsministern som är en katastrof i alla avseenden!! Hoppas/Önskar att det inte blir mer långvarigt än nödvändigt med SL. Varje dag med SL och hans folk är en dag förmycket!! Det var JÄVLIGT
synd att aliansen inte kunde hålla ihop och propsa på nyval.
synd att aliansen inte kunde hålla ihop och propsa på nyval.Antingen är du 90-talist eller har ett minne som en guldfisk, som det heter. Nej, nej, de skoningslösa hatkampanjer som bedrevs mot Palme som person är ju ett tydligt tecken på det du framför. Dessutom, vilket ditt inlägg är ett praktexempel på, pågår förtalet mot Palme än i denna dag.
Alliansen slaktade försvaret, öppnade gränserna på vid gavel och utarmade välfärden under sina åtta år vid makten. Din undermåliga politiska analys lämnar för övrigt mycket att önska, men om du vill torgföra Alliansen här bör du koppla det till Palmemordet annars hör det inte till ämnet.
Eller så gör det det. Allt du beskriver möjliggjordes av mordet, oavsett vad du drömmer om.