Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-02-10, 13:00
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qbc.
Tjo. Har fått tag i oranga Harley Davidson. Är relativt nybörjare så har ingen tolerans eller nåt. Har hört att dessa är extremt starka så jag undrar om jag ska köra i mig hela, halva etc.

Vet du hur starkt extremt starka är? Jag har ingen aning om just dessa men 150mg bör räcka om du är nybörjare. Väger du mindre än 60kg ska du kanske ta lite mindre och om du väger mer än 90kg kan du ta lite mer (1.5mg/kg brukar man räkna med).
Citera
2016-02-10, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Vet du hur starkt extremt starka är? Jag har ingen aning om just dessa men 150mg bör räcka om du är nybörjare. Väger du mindre än 60kg ska du kanske ta lite mindre och om du väger mer än 90kg kan du ta lite mer (1.5mg/kg brukar man räkna med).

Tack för svaret, har hört att dessa är upp till 280mg. Kör nog i mig halva och tar den andra halvan nån timma efteråt.
Citera
2016-02-10, 15:34
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Tack för svaret, har hört att dessa är upp till 280mg. Kör nog i mig halva och tar den andra halvan nån timma efteråt.

Relativt onödigt att återdosera, spara den till en annan gång ett par månader framåt istället. Det är i alla fall vad jag skulle göra. Det enda som händer om du återdoserar är mer eller mindre att du får en förlängd och hårdare comedown enligt mina personliga erfarenheter. Andra tycker dock annorlunda.
Citera
2016-02-10, 17:14
Medlem
Citat:
Relativt onödigt att återdosera, spara den till en annan gång ett par månader framåt istället. Det är i alla fall vad jag skulle göra. Det enda som händer om du återdoserar är mer eller mindre att du får en förlängd och hårdare comedown enligt mina personliga erfarenheter. Andra tycker dock annorlunda.
Visst blir comedownen jobbigare med refill, har dock aldrig ångrat de gånger jag tagit en lite mindre dos ca: 1 timme in i själva ruset. Är väl mindre smart att fortsätta fylla på efter första gången dock.
Citera
2016-02-10, 19:08
Medlem
Citat:

Så jag som väger 95 kilo tränad, kan alltså ta 150 mg rent mdma som en bra nybörjardos ?
Citera
2016-02-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Så jag som väger 95 kilo tränad, kan alltså ta 150 mg rent mdma som en bra nybörjardos ?

150mg är en bra dos att börja med.

Vill du inte ha en så hård come up rekommenderar jag att du tar hälften, väntar 40min-1h och tar resten.

Fylla på efter det gör du som du känner, ät inte mer än max 2st (ca 300mg rent MDMA). Det blir bara chasing the dragon sen och ger inget vettigt.

Nu väger jag 30kg mindre än dig, men droppar jag 150-200mg direkt blir jag illamående ibland.

Illamåendet går över på 10min för mig så ingen fara egentligen. Just saying.
Senast redigerad av zorchen 2016-02-10 kl. 20:15.
Citera
2016-02-10, 22:32
Medlem
Är det märkbart att man tagit Ecstasy ca 6 timmar senare?
Citera
2016-02-10, 23:15
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Beror väl på hur mycket du tar... Men jag ser nog inte helt reko ut 6 timmar efter drop om jag har tagit mycket iaf. Är nog ganska individuellt.
Citera
2016-02-10, 23:46
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Jag tvivlar på att någon du passerar på gatan märker det, men någon som granskar dig lite mer ingående i bättre ljusförhållanden kan tänkas se något.
Citera
2016-02-11, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen

Ja, kör på 160 mg ungefär. Ecstasy har en förmåga att vara ganska tuff när effekterna börjar dra på och detta beror på att ifrån det att du märker av första effekten tills dess att du peakar enbart handlar om ett par sekunder och det kan därför kännas väldigt intensivt och som om man har fått i sig alldeles för mycket, men man vänjer sig och efter någon minut är allting bara perfekt.
Citera
2016-02-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Jag tvivlar på att någon du passerar på gatan märker det, men någon som granskar dig lite mer ingående i bättre ljusförhållanden kan tänkas se något.
Menade 6 timmar efter det ~4 timmars ruset.. Om jag tar det klockan 00.00, är det märkbart vid 10.00?
Citera
2016-02-11, 13:24
Medlem
Citat:
Menade 6 timmar efter det ~4 timmars ruset.. Om jag tar det klockan 00.00, är det märkbart vid 10.00?

Asså man blir ju jättesleten efter ett rus, jag brukar se riktigt pundig ut då håret krullar sig och grejer. Mössa hjälper men ögonen kommer vara stora som tefat. Försök bete dig normalt bara, käken kanske skakar lite också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in