2016-02-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Grattis! Är du nöjd är det ju bra, men du har köpt ett par skitskor för ett pris som du hade kunnat få ett par bra skor för.
Av barn, alkoholister och flashback får du höra sanningen.

Nej, men jag kan bara hålla med Pörr här. Visserligen har jag inga personliga erfarenheter av märket, men jag får riktigt dåliga vibbar. Det där skinnet kommer troligtvis att se riktigt tråkigt ut efter få användningar, och om du ska reparera dem hos skomakare kommer de sucka och säga att de kan reparera dem, men att det inte är värt det.
Citera
2016-02-09, 23:23
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vergangenheit
Jag tycker inte att Carlos Santos-skorna känns överdrivet intressanta om man ser till de modeller som finns tillgängliga just nu. Överlag är de lite för spetsiga i tån för min smak (även om de knappast är extremt spetsiga). Men kanske kommer det varianter längre fram som är mer tilltalande.

Prismässigt känns de inte som de är tillräckligt mycket billigare än Carmina för att det skulle vara värt att snåla in en så liten slant och få sämre kvalitet. Jag tänker mig att de är jämförbara med typ Loake 1880 kvalitetsmässigt?

Jag skulle hålla Carlos Santos närmre Carmina än Loake 1880 (och jag har ägt skor av båda). Och vissa saker är bättre hos Santos, exempelvis har de salpa/leather board hälkappor till skillnad mot plastkappor som Carmina har, och finishen av lädret är bättre.
Senast redigerad av AlisterG 2016-02-09 kl. 23:25.
Citera
2016-02-09, 23:31
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyandDaughters
Jag var nöjd iallafall och fick många komplimanger. Här har ni en länk till skorna. Vill även tillägga att de kom med ett par svart skosnören http://shop.nordstrom.com/s/paul-smith-moore-plain-toe-derby-men/3952359?origin=category-personalizedsort&fashioncolor=BLACK
Fy fan alltså... Hoppas Pörr raderar ditt inlägg då dina skor inte hör hemma i en tråd om kvalitetsskor!
Förbannad blir man
Citera
2016-02-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyandDaughters
Jag var nöjd iallafall och fick många komplimanger. Här har ni en länk till skorna. Vill även tillägga att de kom med ett par svart skosnören http://shop.nordstrom.com/s/paul-smith-moore-plain-toe-derby-men/3952359?origin=category-personalizedsort&fashioncolor=BLACK
Komplimanger från personer som tycker Ecco gör bra skor är inte något du bör lägga någon vikt i.
Citera
2016-02-10, 10:40
Medlem
Vergangenheits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Jag skulle hålla Carlos Santos närmre Carmina än Loake 1880 (och jag har ägt skor av båda). Och vissa saker är bättre hos Santos, exempelvis har de salpa/leather board hälkappor till skillnad mot plastkappor som Carmina har, och finishen av lädret är bättre.

Låter som att det kunde vara värt att testa ändå i sådana fall, om det dyker upp lite roligare modeller framöver. Tack för värdefull information, AlisterG!
Citera
2016-02-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Komplimanger från personer som tycker Ecco gör bra skor är inte något du bör lägga någon vikt i.

Fast i ärlighetens namn så vet ju inte du vem som givit komplimanger och inte. Sedan så finns det ju faktiskt sämre skor som är lika snygga vid snabbt ögonkast som t.ex. en randsydd sko av valfritt kvalitetsmärke, speciellt om de är nya.
Citera
2016-02-10, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strandraggar
Syftningen gäller Carlos Santos.

Jag klämde och tittade lite på skorna vid släppet. Jag tycker att både modellerna och lästerna såg bra ut. Har inte testat något än så jag har ingen närmare uppfattning om passform.

Framöver tror jag att CS kan bli spännande när väl Skoab får göra sina egna make ups.

Det stämmer, det var CS jag tänkte på närmast. Håller dock med om att Carmina Jumper är en förbannat trevlig känga att se på. Har snöat in lite på kängor för tillfället men har inte testat Carmina ännu.

Vad gäller CS så tycker jag själv att de verkar som ett intressant alternativ till t.ex. Loake i samma prisklass. Bara sett de på bild hittills men tänkte ta en sväng förbi SkoAB vid tillfälle för närmare titt.
Citera
2016-02-10, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogdanfb
Fast i ärlighetens namn så vet ju inte du vem som givit komplimanger och inte. Sedan så finns det ju faktiskt sämre skor som är lika snygga vid snabbt ögonkast som t.ex. en randsydd sko av valfritt kvalitetsmärke, speciellt om de är nya.
Kan givetvis inte veta, gick på sannolikhet. Sen ska vi inte tala om faktumet att personen i fråga letar efter svarta finskor till bröllop, vilket tyder på att det är ett mindre avslappnat bröllop med viss klädkod, men i slutändan köper limmade derbys i ytbehandlat läder. Vilken miss.
Senast redigerad av ChiLLon 2016-02-10 kl. 20:00.
Citera
2016-02-10, 20:34
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogdanfb

Förvisso, men av tradition brukar det vara så att dessa komplimanger används som argument ex post till förmån för ett dåligt köp.
Citera
2016-02-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Kan givetvis inte veta, gick på sannolikhet. Sen ska vi inte tala om faktumet att personen i fråga letar efter svarta finskor till bröllop, vilket tyder på att det är ett mindre avslappnat bröllop med viss klädkod, men i slutändan köper limmade derbys i ytbehandlat läder. Vilken miss.

Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Förvisso, men av tradition brukar det vara så att dessa komplimanger används som argument ex post till förmån för ett dåligt köp.

Vi är nog överens om att det inte är förstavalet för 2900:- Menar bara att det rent generellt talat finns ett antal limmade skräpskor som ser smäckra ut och åtminstone till design och ovanläder ser lika snygga ut som dyrare skor. Åtminstone ett tag, innan lädret ger sig.

För de flesta i den här tråden räcker ju inte det utan skönheten sitter ju i hantverket också.
Citera
2016-02-11, 03:43
Medlem
Jag funderar på dessa. Någon kommentar? Erfarenheter?
http://www.shoepassion.com/mens-boots/no-692.html
Citera
2016-02-11, 19:44
Medlem
Wow, trodde verkligen att jag hade gjort ett bra köp men tydligen så var det helt åt helvete

Har mycket att lära på detta forum och ser framemot det. Jag tyckte att jag fick ett par bra skor för 2300 kr men det återstår väl att se hur länge de håller. Nästa köp får väl bli nånting som accepteras av proffsen här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in