2013-10-09, 13:20
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Ännu en klassiker till skogarderoben anlände häromdagen: EG Galways i DOAK/Walnut Country Calf och på 82-lästen.

Enligt mig är det här den absolut vackraste derby-kängan jag känner till i dagens RTW-utbud. Och jag är glad att jag till slut bestämde mig för att gå på min ursprungliga magkänsla och satsa på grain-versionen.

Jag är kär. Än en gång.

De är verkligen fantastiska!
Citera
2013-10-09, 14:28
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ännu en klassiker till skogarderoben anlände häromdagen: EG Galways i DOAK/Walnut Country Calf och på 82-lästen.

Enligt mig är det här den absolut vackraste derby-kängan jag känner till i dagens RTW-utbud. Och jag är glad att jag till slut bestämde mig för att gå på min ursprungliga magkänsla och satsa på grain-versionen.

Jag är kär. Än en gång.

Så sjukt snygga, grattis!

Detta gör inte väntan på mina något enklare...
Citera
2013-10-09, 15:56
Medlem
csts avatar
Fick hem en leverans av skoblock från Herrstil. Någon annan som tycker att de är väldigt stora? Var tvungen att riktigt kämpa ner blocken i strl 41 i ett par Carmina i strl 7,5. I de brittiska åttorna gick de ner utan problem men satt betydligt tightare än vad jag väntat mig av ett skoblock i strl 41.
Citera
2013-10-09, 16:04
Medlem
Grytters avatar
No words Hoodog. Men när ska du skriva in på rehabilitering?! Juste, du måste visa bilder när du har dem på eller ska skorna konserveras?
Citera
2013-10-09, 17:05
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Fick hem en leverans av skoblock från Herrstil. Någon annan som tycker att de är väldigt stora? Var tvungen att riktigt kämpa ner blocken i strl 41 i ett par Carmina i strl 7,5. I de brittiska åttorna gick de ner utan problem men satt betydligt tightare än vad jag väntat mig av ett skoblock i strl 41.

Köpte du den billgare modellen?
De är större i storlekarna än den dyrare.
Citera
2013-10-09, 17:22
Medlem
Bayous avatar
Någon som ver hur Meermins EE läst är?

Tänkte köpa mig ett par kängor till vinter/höst och tänker mig deras "Tan Country Calf" eller "Snuff rapello suede".

http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=4080

EE är ju vidare vad jag har förstått, är det vanligt att ha det på höst/vinterkängor? Typ p.g.a. att man vill ha tjockare sockor? Vad jag vet har jag normalt breda fötter.

Och, är det någon som känt på dessa kängor och kan ge ett omdöme?
Citera
2013-10-09, 17:26
Medlem
Vappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst

Jag upplever dem också som en halvstorlek större än vad de kanske borde vara. Jag använder strl44 till de flesta av mina skor i 10½. 45 går att klämma ner, men har reserverat dem till ett par Barker med ruskigt generös läst.
Citera
2013-10-09, 17:42
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Köpte du den billgare modellen?
De är större i storlekarna än den dyrare.
Nej, det handlar om premiumblocket.
Citera
2013-10-09, 17:47
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vappa
Jag upplever dem också som en halvstorlek större än vad de kanske borde vara. Jag använder strl44 till de flesta av mina skor i 10½. 45 går att klämma ner, men har reserverat dem till ett par Barker med ruskigt generös läst.
Det verkar variera lite mellan blocken också trots samma storlek. Det största problemet verkar vara att hälbiten är väl tilltagen, det är naturligtvis bra när blocket väl sitter i, men det är onödigt knepigt att få i det. Blir att gå ner en storlek nästa gång.

Till rymligare läster satt de dock bra.
Citera
2013-10-09, 21:41
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:

Jag är kär. Än en gång.

Fy fasen Hoodog,de där är förjävla bra alltså! Har faktiskt inte varit så toksåld på Galway som typ resten av världen är, men de där bilderna på den make-upen på 82-lästen gör att jag inser att de nog kommer få bli ett par såna någon gång i framtiden ändå.
Citera
2013-10-09, 22:21
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:

Jag är kär. Än en gång.

Fantastiska kängor rätt igenom. Bara en sådan sak som hur dragremmarna bak på skaftet är sydda. Utsökt. Fast jag undrar om de inte hade varit snyggare i den där mink-mockan? Tror det kan visa sig vara ett gruvligt misstag som du kommer att ångra bittert!

Skön känsla det där när man har prickat helt rätt och inte kan tänka sig något annat. Känner samma sak för mina Poe Cricket som är min dröm-derbykänga. Skulle inte byta bort dem mot vilken G&G, JL eller EG som helst. Kan inte låta bli att snegla på dem och småle lite för mig själv varje gång jag går förbi hallen.

Men nu är du väl tillfreds med skosituationen och bara ämnar ligga lågt och njuta av samlingen?
Citera
2013-10-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bayou
Någon som ver hur Meermins EE läst är?

Tänkte köpa mig ett par kängor till vinter/höst och tänker mig deras "Tan Country Calf" eller "Snuff rapello suede".

http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=4080

EE är ju vidare vad jag har förstått, är det vanligt att ha det på höst/vinterkängor? Typ p.g.a. att man vill ha tjockare sockor? Vad jag vet har jag normalt breda fötter.

Och, är det någon som känt på dessa kängor och kan ge ett omdöme?

Jag tror inte Ruilästen är särskilt vid. Jag har testat både Hiro och Rui-lästen, och Rui må vara vidare, men knappast bred om man jämför med andra tillverkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in