2016-02-07, 17:43
Medlem
Ta en titt här om du fortfarande är intresserad: http://www.itsfun.nu/index.php?optio...d=3053&itemid=

De är lite dyrare än andra firmor men de ger dig också motorgaranti.
Citera
2016-02-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankybody
Ta en titt här om du fortfarande är intresserad: http://www.itsfun.nu/index.php?optio...d=3053&itemid=

De är lite dyrare än andra firmor men de ger dig också motorgaranti.

Har hört olika saker om den firman, vet inte om jag skulle våga.

Visst, dom ger mig garanti men jag tänker inte tjafsa med ett företag så pass litet när jag kan ta Volvos egna för 2000kr mer. Sen tror jag inte garantin på andra saker med volvogarantin täcker om det varit ett utomstående företag och pillat.
Citera
2016-02-09, 19:24
Medlem
MrColts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chev.Chelios

Visst, dom ger mig garanti men jag tänker inte tjafsa med ett företag så pass litet när jag kan ta Volvos egna för 2000kr mer. Sen tror jag inte garantin på andra saker med volvogarantin täcker om det varit ett utomstående företag och pillat.

För några år sedan träffade jag en kille som var anställd på Volvo och vars enda uppgift vad att åka runt till alla garantiärrenden på Volvoverkstäder där det fanns misstanke om chiptrimning.
Om han kom på någon försvann ALLA garantier på bilen.

Vet inte om dom fortfarande håller på med detta.
Citera
2016-02-09, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrColt
För några år sedan träffade jag en kille som var anställd på Volvo och vars enda uppgift vad att åka runt till alla garantiärrenden på Volvoverkstäder där det fanns misstanke om chiptrimning.
Om han kom på någon försvann ALLA garantier på bilen.

Vet inte om dom fortfarande håller på med detta.

Låter löjligt, det ser verkstaden själv med sina mätinstrument...

Iaf, polestar som utför motoroptimering ägs av Volvo, därför gäller ALL garanti om man optimerar hos dom.
Citera
2016-02-09, 20:54
Medlem
MrColts avatar
Citat:

Iaf, polestar som utför motoroptimering ägs av Volvo, därför gäller ALL garanti om man optimerar hos dom.

Precis det var enligt honom därför han åkte runt för att bevisa att bilen varit trimmad, tex vridmomentstesta brustna drivaxlar och liknande.
Citera
2016-02-09, 23:13
Medlem
Citat:

En auktoriserad verkstad kan inte alls se lika mycket i bilens styrsystem som Volvo (typ utvecklingsavdelningen etc) själva kan.
Citera
2016-02-09, 23:30
Medlem
Citat:

Glöm ej bort att polestar optimeringen ger ca 10hk eller dylika siffror...
Citera
2016-02-10, 12:14
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelPanna
Glöm ej bort att polestar optimeringen ger ca 10hk eller dylika siffror...
Dessa siffror är på D5. Att Polstaroptimera en D5 gör man för att ändra andra parametrar.
Om du däremot optimerar D4:an som har samma motor så får du nästan samma prestande som om du optimerat en D5:a.

Btw. Ang mitt tidigare inlägg. Jag hade fel ang sportläget. Trodde bara det hade med manuell växling att göra. Upptäckte hur kul bil jag har för ett par dagar sedan..... I tätort. Inget att rekomendera
Citera
2016-02-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Dessa siffror är på D5. Att Polstaroptimera en D5 gör man för att ändra andra parametrar.
Om du däremot optimerar D4:an som har samma motor så får du nästan samma prestande som om du optimerat en D5:a.

Btw. Ang mitt tidigare inlägg. Jag hade fel ang sportläget. Trodde bara det hade med manuell växling att göra. Upptäckte hur kul bil jag har för ett par dagar sedan..... I tätort. Inget att rekomendera

I stand corrected
Citera
2016-02-10, 12:54
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Haha bra fråga! Jag är inte helt haj på vad det innebär med sportläget egentligen men känns iaf som om bilen varvar mer innan den växlar upp, samt att den reagerar snabbare när man gasar på mm. Sen lär den väl dricka mer soppa med sportläget, men roligare är det iaf. Rätta mig gärna ni som har koll på vad sportläget egentligen gör!

Om du har automat så ser du på växelspaken ett "s", på min så drar man spaken åt sig så går sportläget in...

Jaså? Tackar för infon, får kolla upp det.

Edit: man går från 181 till 215hp samt från 420 till 440 i vridmoment... HP låter väl ok, men är det inte väldigt lite ökning av vrid?
Förvisso ~3ohk,men testa att rycka ur baksäte,ev. reservhjul osv och ha bara lite sås i tanken,för sparad vikt ger också resultat.

Ska du köra strippen,eller bana,så är ju varje liten pålle viktig,men bara för vardagsbruk,nja..

Spar slantarna och köp roligare bil nästa gång,så skulle jag göra iaf..
Citera
2016-02-10, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Förvisso ~3ohk,men testa att rycka ur baksäte,ev. reservhjul osv och ha bara lite sås i tanken,för sparad vikt ger också resultat.

Ska du köra strippen,eller bana,så är ju varje liten pålle viktig,men bara för vardagsbruk,nja..

Spar slantarna och köp roligare bil nästa gång,så skulle jag göra iaf..

Haha ja det kan man ju testa...

Nja jag behöver inte spara slantar, d5 kostade väl runt 40k mer än d4 så det var inte ett dumt köp, för 10k så får jag i princip d5 istället, för 30k mindre än om jag skulle köpt den direkt.
Citera
2016-02-10, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0

Alltså jag har ju automaten, där står det ett "s" till vänster om spaken. På din med eller?

Haha jag vet! Man har definitivt roligare när man kör med sportläget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in